Leg med "modular" generative music

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Leg med "modular" generative music

Indlæg af Jenkins »

Det er egentlig ikke noget jeg har leget med før.

men synes der kan komme nogle ganske spændene resultater ud af det når jeg ser andre sætte racks op der "spiller selv"

Så har forsøgt mig med at bygge mit eget lille begynder rack til formålet.

har vedhæftet et billede hvor i kan se hvordan racket er bygget i Reaktor samt resten af kæden i Ableton bestånde af:

Reaktor - comp - Kramer tape plugin - LFO, der styre wow/flutter i tape - reverb - Eq

https://www.dropbox.com/s/j621atrnx5ubt ... s.wav?dl=0
Vedhæftede filer
generativ music.jpg
generativ music.jpg (462.54 KiB) Vist 533 gange

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Meget stemningsfuldt. Men mangler nok også "noget mere" for at blive interessant. Måske man skal bygge videre på det med konventionelle midler?

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

SustainerPlayer skrev:Meget stemningsfuldt. Men mangler nok også "noget mere" for at blive interessant. Måske man skal bygge videre på det med konventionelle midler?

Helt enig! Dette er også en yderst minimalistisk patch. Målet med det var at få en lidt større forståelse for patching og de forskellige moduler.

Samtidigt en øvelse for mig selv i at drage fordel af det uforudsigelige og randomness i musikken.

Tænkte det kunne være et godt input at kunne mestre ifb sampling af sekvenser til nye stykker musik. Set som et kreativt værktøj :)

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Lækkert lydbillede som fint kunne fungere som en sekvens i sammenhæng med andre elementer. Har selv mange gange tænkt tanken om at komme i gang med Reaktor for alvor, men der kommer altid noget i vejen.. men der er helt sikkert noget potentiale der.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Godt at du får våde tæer, Bjørn. :)

Et tip til yderligere melodisk udforskning:
Programmér de toner du gerne vil ha' i din sekvens i en af de indbyggede sequencere, eksempelvis i Kodiak sequenceren, du kan sætte dem til at hoppe random mellem dine pitches, og mellem velocity og gates osv...
Derefter kan du proppe et signal på pitch input til sequenceren, for at transpose. Eller også har de et shift input, jeg kan ikke huske det præcist.

Men det virker klart også fint at bruge S&H ind i quantizers som her, man bliver dog hurtigt lidt låst, synes jeg.


God samlet rumklang du har fået skruet sammen her!

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev:Godt at du får våde tæer, Bjørn. :)

Et tip til yderligere melodisk udforskning:
Programmér de toner du gerne vil ha' i din sekvens i en af de indbyggede sequencere, eksempelvis i Kodiak sequenceren, du kan sætte dem til at hoppe random mellem dine pitches, og mellem velocity og gates osv...
Derefter kan du proppe et signal på pitch input til sequenceren, for at transpose. Eller også har de et shift input, jeg kan ikke huske det præcist.

Men det virker klart også fint at bruge S&H ind i quantizers som her, man bliver dog hurtigt lidt låst, synes jeg.


God samlet rumklang du har fået skruet sammen her!
Det vil jeg helt sikkert prøve af !

Tænker at rode lidt videre med det i morgen.

Synes udfaldene kan blive ganske interessante. Har også tænk på at route det hele ud igennem MIDI out blokken og optage sekvenserne til midi og så lege videre med det med andre synths.

Har jo som sagt siddet lidt fast på det sidste hvd angår musik. Så da jeg satte mig ned i går stillede jeg mig selv spørgsmålet "Hvad var det der engang gjorder du ALDRIG gik i stå?"

og svaret: At jeg eksperimenterede ! Den gang jeg lavede dark ambient, byggede underlige strengeinstrumenter, samplede fieldrecordings - Ja udforskede det anderledes og ugenre bestemte musik.

så tilbage til det :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt Bjørn. Godt at nå ind til kernen i, hvad der virker for en.
Det er rart, når det bliver til nogle kontakter man kan tænde og slukke for - i stedet for noget udefinerbart man søger tilfældigt efter.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Fik leget lidt videre med det generative musik i dag.

atadig ikke noget der kan stå alene. Men fik prøvet lidt nye ting af = lærerig leg

https://www.dropbox.com/s/qodw90mbqwme7 ... n.wav?dl=0
Vedhæftede filer
Ambient rack Fmin 2.jpg
Ambient rack Fmin 2.jpg (679.9 KiB) Vist 406 gange
Ambient rack Fmin.jpg
Ambient rack Fmin.jpg (381.12 KiB) Vist 406 gange

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Har også lige opdaget de nye blokke fra Toybox.

130 nye og virkelig interessante blokke til at udvide Reaktor 6.3 med

Nogle er gratis ogmellers kan man få alle 130$ eller ca 535kr

Tror jeg prøver deres gratis og måske udvider med hele pakken :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er da ganske stemningsfuldt. Måske nogen flere lag, og så lidt opbygning lavet manuelt i en DAW, og så er den der jo!

Random-genereret musik kan være en fed måde at få idéer på. :)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar