At tro på sig selv

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

At tro på sig selv

Indlæg af mediumaevum »

Aner ikke om emnet har været oppe at vende før på Lydmaskinen, og om den bør være i Branche - eller After Party-sektionen.

Men kender I andre komponister den følelse af at man ikke rigtig tør tro på sig selv?

F.eks. ved et værk som man selv er ret godt tilfreds med, men alligevel for usikker til at turde udgive det?

Jeg bruger selv Soundcloud som prøve-base. Det er her jeg har alle mine idéer og skitser. Men jeg føler bare ikke det er nok, og har ofte brug for bekræftelse på at mit værk er godt nok til at blive udgivet, at det er godt nok til at blive hørt, og at jeg er god nok som menneske.

Aner ikke om det bare er mig som lider af denne trang til bekræftelse, eller om I andre kan nikke genkendende til det?

Hvis I kender til det selv, hvad gør I så ved det? Hvordan bliver man sikker på sig selv?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Alle kreative, der har bare den mindste smule selvkritik, tvivler på sig selv i større eller mindre grad.

Hvordan bliver du bedre til at tro på dig selv.. Stil realistiske krav som du kan indfri, og blive glad for eller som minimum tilfreds med.
Og acceptér at du laver noget dårligt engang imellem.
For mit vedkommende er det vel 1/3 af hvad jeg laver af eksperimenter som bare bliver skrottet, simpelthen fordi det er noget skrammel. Skubbet om bag i hovedet som en erfaring rigere, og videre til nyt.

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

det er hovedårsagen til at jeg aldrig får udgivet mine solo ting :D

Jeg overvejer kraftigt at få en anden til at bestemme hvad der skal ske med mine sange :/
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: Men kender I andre komponister den følelse af at man ikke rigtig tør tro på sig selv?

F.eks. ved et værk som man selv er ret godt tilfreds med, men alligevel for usikker til at turde udgive det?

... Men jeg ... har ofte brug for bekræftelse på at mit værk er godt nok til at blive udgivet, at det er godt nok til at blive hørt, ...

...

Hvis I kender til det selv, hvad gør I så ved det? Hvordan bliver man sikker på sig selv?
En oplagt tilgang vil jo være, at lade andre lytte til det man har lavet, og lade dem kritisere det - (konstruktivt naturligvis). Lydmaskinen, som du kender, er jo en mulig platform for den slags. En ulempe med kritik på Lydmaskinen kan så være, at man nogle gange ikke aner, hvilke kvalifikationer de forskellige skribenter herinde har og hvilket grundlag de har for at udtale sig. Dog tror jeg i reglen altid feedback fra andre ører er nyttigt, så længe man tager imod det med en naturlig sund skepsis.

Selv er jeg betalende medlem af taxi.com. Udover at Taxi hjælper med at skabe kontakt mellem folk som os 2 og folk der har brug for ny musik, så kan man også benytte Taxi til at få kritik af den musik, som man har lavet - eller er igang med at lave. Jeg har selv benyttet sidstnævnte nogle gange. Som amatør kan det nemlig være meget rart en gang imellem at få nogle professionelle ører ind over det man laver. Deres folk er, (ihvert fald hvis man skal tro dem), professionelle A&R's. Taxi-løsningen er naturligvis ikke gratis, så her bliver det jo også et spørgsmål om, hvor meget man vil ofre, for at nå sine mål.

Hvis vi går fra komponeringer og færdige numre over i det mere tekniske håndværk, så gjorde jeg jo det for et par år siden, at jeg købte et selvstudie-kursus i lydteknik og musikproduktion, hvor en professionel lytter til de opgaver man afleverer (lydfiler) i løbet af kurset og kommer med individuel feedback på det man har lavet. Som amatør hjælper dette én til langsomt at få en fornemmelse for, hvordan lyd skal lyde, og man bliver langsomt bedre til selv at bedømme, om det man har lavet er godt nok eller ej - om det lever op til en prof standard eller ej. Selv sendte jeg et par gange nogle lydfiler til kursusudbyderen, med konkrete spørgsmål til noget jeg rodede med, og fik nyttig feedback... Man kan jo skrive og stille spørgsmål - evt. suppleret med lydfiler - så længe det ligger indenfor emnet i kursusmodulet. Heller ikke denne løsning er gratis, men efter min mening værdifuld for en amatør, da det gør at man langsomt bliver bedre til selv at bedømme det man laver.

For at summere op, så kan man sige, at feedback/kritik af det man laver, især af professionelle, er et godt middel til langsomt at blive mere selvsikker. Vi lever dog i en ond verden, hvor kvaliteten af den hjælp man får, nogle gange afhænger af hvor mange penge man vil lægge.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. altså - der er jo altid nogen derude som er bedre end een selv, så til at starte med er det nok en fin idé at gøre op med sig selv hvem man spejler sig i.

True story: jeg stoppede et eller andet sted som jazzpianist, fordi jeg indså at jeg nok aldrig ville blive verdens bedste, hvad det så end betyder. Medvirkende hertil var måske også, at jeg var begyndt at arbejde mere og mere som (pop)producer - og i den setting følte jeg at kombinationen af min baggrund som pianist og forståelse af jazz-harmoni, havde et eller andet at komme med som jeg ikke hørte så tit ~ og dermed sin berettigelse. Den "sandhed" hviler jeg i den dag i dag.

Jeg går glad i seng om aftenen, når jeg føler at jeg udvikler mig og bruger mig selv og mine evner godt - og jeg ved udmærket godt hvornår jeg er kreativ og hvornår jeg kører på rutinen. Det viden er hvad jeg bruger til at klappe mig selv på skulderen / sparke mig selv i røven med. Hvis jeg vurderede mit arbejde på hvor mange plays, likes, dollars og lign. mit arbejde høstede ville jeg være et trist menneske .. men det er jeg ikke, fordi at jeg langt hen af vejen føler gør det så godt som jeg kan! :)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev: En oplagt tilgang vil jo være, at lade andre lytte til det man har lavet, og lade dem kritisere det - (konstruktivt naturligvis). Lydmaskinen, som du kender, er jo en mulig platform for den slags.
Det gør jeg allerede. Men jeg synes ikke jeg får ret meget kritik (længere). Før i tiden fik jeg rigtig meget konstruktiv kritik, men det virker som om folk ikke engang gider høre mine numre. Ihvertfald kan jeg se på min Soundcloud at antal lyt ikke matcher antallet af visninger på Lydmaskinen.

Der er f.eks. på soundcloud kun 2 lyt for hver 30 visninger på lydmaskinens forum.

Har ingen anelse om hvorfor, selvom det er vendt før herinde at jeg ikke oplever feedback. Jeg synes ellers jeg er meget modtagelig over for kritik.

Det skal siges at mængden af feedback på mine numre var langt højere 2 år siden. Det begyndte at dale for et års tid siden, og siden januar i år er det styrtdykket. Har ingen forklaring på fænomenet, for som sagt tager jeg al kritik til efterretning.

Og nej, det er ikke fordi jeg komponere musik inden for den klassiske genre, som ikke ret mange hører (som påstået tidligere). F.eks. lægger Bryla jo en del op inden for den klassiske genre, og får masser af feedback.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:... F.eks. lægger Bryla jo en del op inden for den klassiske genre, og får masser af feedback.
Jeg havde egentlig lovet mig selv ikke at kommentere mere på dine indlæg ... men her kunne jeg ikke lade vær.

Bryla deltager rigtig meget i andres indlæg - hvilket du ikke gør!? Så kan du altså - i mit objektiv, ikke regne med at få megen respons. Det er som om du hele tiden ønsker respons og opmærksomhed omkring alt hvad du laver, og som sagt synes jeg sjældent at du giver igen!

Måske er jeg den eneste med de holdninger ...

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Rosenfeldt skrev:
mediumaevum skrev:... F.eks. lægger Bryla jo en del op inden for den klassiske genre, og får masser af feedback.
Jeg havde egentlig lovet mig selv ikke at kommentere mere på dine indlæg ... men her kunne jeg ikke lade vær.

Bryla deltager rigtig meget i andres indlæg - hvilket du ikke gør!? Så kan du altså - i mit objektiv, ikke regne med at få megen respons. Det er som om du hele tiden ønsker respons og opmærksomhed omkring alt hvad du laver, og som sagt synes jeg sjældent at du giver igen!

Måske er jeg den eneste med de holdninger ...
Jeg kommenterer da på orkesterværker, og klaverstykker?

Har også kommenteret på noget folkemusik engang.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jo, jeg kommenterer skam på andres ting:

http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=6&t=79264#p681738
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=6&t=79156#p680570

- for blot at nævne nogle få. Der er flere.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:
Rosenfeldt skrev:
mediumaevum skrev:... F.eks. lægger Bryla jo en del op inden for den klassiske genre, og får masser af feedback.
Jeg havde egentlig lovet mig selv ikke at kommentere mere på dine indlæg ... men her kunne jeg ikke lade vær.

Bryla deltager rigtig meget i andres indlæg - hvilket du ikke gør!? Så kan du altså - i mit objektiv, ikke regne med at få megen respons. Det er som om du hele tiden ønsker respons og opmærksomhed omkring alt hvad du laver, og som sagt synes jeg sjældent at du giver igen!

Måske er jeg den eneste med de holdninger ...
Jeg kommenterer da på orkesterværker, og klaverstykker?

Har også kommenteret på noget folkemusik engang.
Ja, orkesterværker og folkemusik! ... Hvor mange tror du helt ærligt arbejder med de genrer her på LM / eller ønsker at kommentere på det? Jeg laver pop- og housemusik (noget du mener er bras..), men derfor kan jeg godt kommentere på dine værker alligevel. Min pointe er, at du ikke gør det den anden vej - fordi du tidligere har pointeret, at det ikke interesserer dig!?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Rosenfeldt skrev: Ja, orkesterværker og folkemusik! ... Hvor mange tror du helt ærligt arbejder med de genrer her på LM / eller ønsker at kommentere på det? Jeg laver pop- og housemusik (noget du mener er bras..), men derfor kan jeg godt kommentere på dine værker alligevel. Min pointe er, at du ikke gør det den anden vej - fordi du tidligere har pointeret, at det ikke interesserer dig!?
Det er ikke en genre for mig, og sådan er vi så forskellige.

Desuden nedgører jeg ikke andres musiksmag, som du påstår. Jeg har aldrig lagt skjul på, at det er mig som har et problem med ikke-klassiske genrer, og altså ikke genren i sig selv.

Jeg kommenterer ikke på de genrer (pop, house mm.) fordi jeg slet ikke er kvalificeret til at give kritik på den slags, fordi jeg ikke har forstand på det.

Omvendt forventer jeg heller ikke at få kritik fra nogen som aldrig gider lytte til klassisk-, film-, eller middelalder-agtig musik og slet ikke bryder sig om genren. Det giver da sig selv.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Hey .. kan vi ikke kollektivt undlade at skrive de her "trigger-posts" - ting som ikke biddrager til topic, men blot er udtryk for folks frustration eller utilfredshed med emnet af den ene eller anden årsag? Jeg har skrevet mange syrlige posts gennem tiden, men sletter dem altid på falderebet i stedet for at poste dem ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hippo skrev:Hey .. kan vi ikke kollektivt undlade at skrive de her "trigger-posts" - ting som ikke biddrager til topic, men blot er udtryk for folks frustration eller utilfredshed med emnet af den ene eller anden årsag? Jeg har skrevet mange syrlige posts gennem tiden, men sletter dem altid på falderebet i stedet for at poste dem ..
Jo, lad det være det sidste ord i dén henseende.
Hippo skrev:.. altså - der er jo altid nogen derude som er bedre end een selv, så til at starte med er det nok en fin idé at gøre op med sig selv hvem man spejler sig i.

True story: jeg stoppede et eller andet sted som jazzpianist, fordi jeg indså at jeg nok aldrig ville blive verdens bedste, hvad det så end betyder. Medvirkende hertil var måske også, at jeg var begyndt at arbejde mere og mere som (pop)producer - og i den setting følte jeg at kombinationen af min baggrund som pianist og forståelse af jazz-harmoni, havde et eller andet at komme med som jeg ikke hørte så tit ~ og dermed sin berettigelse. Den "sandhed" hviler jeg i den dag i dag.

Jeg går glad i seng om aftenen, når jeg føler at jeg udvikler mig og bruger mig selv og mine evner godt - og jeg ved udmærket godt hvornår jeg er kreativ og hvornår jeg kører på rutinen. Det viden er hvad jeg bruger til at klappe mig selv på skulderen / sparke mig selv i røven med. Hvis jeg vurderede mit arbejde på hvor mange plays, likes, dollars og lign. mit arbejde høstede ville jeg være et trist menneske .. men det er jeg ikke, fordi at jeg langt hen af vejen føler gør det så godt som jeg kan! :)
Klart. Der vil altid være nogen som er bedre end én selv, som du skriver.

Økonomisk tænkning - hvadend det er penge, likes, eller views er virkelig drænende for den kreative process.
Men det er samtidig også en indikator for om man laver noget andre også kan bruge/lide. Derfor er den lidt dobbelt.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Det er da vigtigst at lave musikken for én selv

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

lakris skrev:Det er da vigtigst at lave musikken for én selv
Kun hvis det har et terapeutisk sigte.

Men hvad så hvis en del af "terapien" er at føle sig værdsat af andre?

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

mediumaevum skrev:Økonomisk tænkning - hvadend det er penge, likes, eller views er virkelig drænende for den kreative process.
Men det er samtidig også en indikator for om man laver noget andre også kan bruge/lide. Derfor er den lidt dobbelt.
.. og det er så her jeg er lidt uenig. Nu snakker jeg rent musikalsk, men altså - dit musikalske output tilhører jo lidt en niche - og din udvikling inden for feltet er måske derfor svær at afkode for folk som blot lytter til det med deres pop/house/jazz-ører. Du kan derfor ikke nødvendigvis vurdere dine skills på lydmaskinen (alene) ..

Hvis jeg må komme med et helt oprigtigt indspark / benspænd .. så er det at lave en "etude"; altså et lille værk eller brudstykke som kun tjener det formål at studere et emne nærmere, uden at det skal kunne noget. Og mit benspænd til dig er dette:

Skriv et stykke musik kun med en sinus-lyd som output. Det må selvfølgelig gerne være polyfonisk, men ved ikke at bruge instrumenter som lyder af noget "i sig selv" skærer man helt ind til benet og øvelsen kommer kun til at handle om det kompositoriske, som er dét jeg som læser (men ikke deltager) i dine tråde i "Min Musik" tænker du kunne vokse som komponist ved at fokusere på. Prøv at skriv et klart motiv - og det som kræves omkring det, uden at selve "lyden" er det bærende element ..

Håber det giver mening - og virker inspirerende :)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

lakris skrev:Det er da vigtigst at lave musikken for én selv
mediumaevum skrev:Kun hvis det har et terapeutisk sigte.
Men hvad så hvis en del af "terapien" er at føle sig værdsat af andre?
Hvis du gerne vil værdsættes af andre, så bliv nødhjælps-arbejder! Det slår aldrig fejl ..

Hvis du gerne vil have likes for musik, så lav noget der ligner det som er allermest populært!

Hvis du gerne kompromisløst vil lave den musik som du hører, så bare gør det uden skelen til andre mennesker!

.. men hvis du gerne vil lave noget som kan indrage folk i dit univers - om det så er moderne eller ej - så find de "meta-kvaliteter" som alle stærke kompositioner består af, uanset instrumentering <3.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Default avatar
mixolydisk
Medlem
Indlæg: 177

Indlæg af mixolydisk »

Din relativt smalle genrer taget i betragtning, tror jeg ikke du skal forvente at få meget mere kritik på lydmaskinen end du allerede har fået.
Forummet er båret af en relativt lille brugerskare, som næsten alle har givet deres besyv med fra tid til anden. Det ændre sig dog nok, skulle du markant ændre på f.eks. genre eller stil. Mangler du mere kritik og be-/afkræftelse af kvaliteten af din musik, bør du lede efter en underviser.

Det er en ting jeg ser ofte hos folk der ikke begår sig professionelt i branchen, at ville have folk til at lytte på alt hvad man laver - alt skal bruges. Det er for mig at se sjældent konstruktivt (med mindre det er i undervisningssammenhæng), og man ender med at mindste evnen til selv at kunne sorterer skidt fra kanel. Arbejd på, at stole på at din intuition ved bedst, og tag den derfra.
Nu lever jeg ikke udelukkende af musik, men jeg vil skyde på at under 10% af det musik jeg laver er noget jeg ender med at arbejde ud. Derfor altså også under 10% at det musik jeg laver, generer 100% af min indkomst.

En ide kunne være, at i stedet for at lave en masse små sange og konstant lægge dem på soundcloud og youtube, at måske arbejde på et større projekt i længere tid, f. eks. et år. Det kunne være et større værk, og/eller en større samling af sange (album).
Vi ved jo også at du brænder for rekonstruktioner. Du kunne også arbejde på en længere video, 15-20 minutter om et emne du brænder for - komplet med historiefortælling, 3D, musik og hele pivetøjet.
Der er masser af ambitiøse projekter du kan kaste dig ud i, som jeg tror vil hjælpe dig til selv at se værdien i det du laver.

Edit: hvilket jo er i lidt den modsatte ende af hvad Hippo foreslår over mig :)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

mixolydisk skrev:Edit: hvilket jo er i lidt den modsatte ende af hvad Hippo foreslår over mig :)
Hippo ønsker blot at sparke lidt i gruset og udfordre @medium på hvad end måde der synes tiltalende og organisk! - så vi er helt på linje med hinanden! <3
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:
Mr. Soundman skrev: En oplagt tilgang vil jo være, at lade andre lytte til det man har lavet, og lade dem kritisere det - (konstruktivt naturligvis). Lydmaskinen, som du kender, er jo en mulig platform for den slags.
Det gør jeg allerede. Men jeg synes ikke jeg får ret meget kritik (længere). Før i tiden fik jeg rigtig meget konstruktiv kritik, men det virker som om folk ikke engang gider høre mine numre. ...

Har ingen anelse om hvorfor, selvom det er vendt før herinde at jeg ikke oplever feedback. ...
Som sagt: Der findes løsninger derude mod betaling. Det ville jeg overveje, hvis jeg var dig.

Et års medlemskab ved taxi.com koster 300 USD - (dvs. ca. 2.000 kr). I din medlemsperiode kan du så få kritik på et nummer for 20 USD pr. gang - (dvs. ca. 135 kr). Så vil der være en prof A&R, med forstand på branchen samt den specifikke musik-genre, der giver dig feedback på dit nummer.

Nogle gange kører de også gode tilbud på medlemskabet, så det behøver ikke koste hele 300 USD hvert år. Jeg husker ikke lige, hvad jeg gav sidst, men jeg tror det var 200 USD for et år eller 300 USD for 2 år eller sådan noget.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Du er inde på flere forskellige emner her under overskriften “at tro på sig selv”.
Med udgangspunkt i overskriften og det oprindelige indlæg. Der ligger en masse arbejde og forskning i emnerne omkring selvtillid og selvværd. Ikke mindst i en ledelsesmæssig (teoretisk såvel som helt lavpraktisk) kontekst. Du kan finde mange bøger om emnerne og det er nok ikke her diskussionen skal ud.
Grundlæggende vil jeg dog sige, at det er helt fundamentalt at finde ud af hvad det er der driver en selv. Hvad er motivationen? Og hvor stort et behov for hhv. intern og ekstern anerkendelse man som person har. Det er meget forskelligt fra person til person. Det er en vigtig erkendelse og noget der kan hjælpe en del med at føle man “er god nok” og om man “flytter sig” som man nu ønsker det.

Mht. at være god nok og gå på kompromis. For dem af os der arbejder i den “virkelige verden” og dagligt skal levere et stykke arbejde, så er de fleste nok kommet til den erkendelse at noget ofte må “nøjes” med at være “godt nok”. Altså igen må man gøre sig klar hvad der forventes af en og hvad den “aftalte kvalitet” skal være. I modsatte fald risikerer man at havne i en endeløs række af minimale forbedringstiltag som for de mere perfektionistisk inklinerede af os aldrig vil få en ende.

Så til en start:
- find ud af hvad der motiverer dig og hvilken form for anerkendelse du har behov for
- aftalt med dig selv hvad der er “godt nok” og sæt det som et realistisk mål

Bonus info:
Jo mere intern anderkendelse du har brug for jo mindre afhængig er du af andres mening (og humør). Bemærk at hverken den ene eller den anden “grøft” er rigtigt, men det betyder noget for ens oplevelse af succes.

Mht. den tilbagevendende snak om feedback og at du føler ingen gider at bruge tid på at lytte på dine værker og give dig feedback.

Det er min helt klare opfattelse at dit nuværende behov for feedback på alt fra melodiskrivning over stemmeføring, harmonisering og arrangement er på et helt andet niveau end de fleste andres herinde.
Som jeg opfatter dine indlæg så søger du i langt højere grad en løbende validering af din egen forståelse og mestring af forskellige musikskrivningsfærdigheder.
Det er på niveau med et behov fra en studerende der hele tiden søger råd og vejledning til at komme videre. I sin situation “forværres” det af din manglende selvkørendhed og opleves nogle gange “plagende” på grænsen til decideret umodent. Og det selvom det er mit indtryk at du, meget bogstaveligt, tager det meste feedback til dig og forsøger at arbejde videre med dit materiale. Men du misser ofte grundlæggende elementer, sandsynligvis pga. dine tidligere omtalte sociale/forståelses mæssigt udfordringer.

Til kontrast når andre beder om feedback (eller rettere: poster et track/et værk) så har de et langt mere færdigt “bud” klar som de lægger op.

Der er meget stor forskel på hvor endelig et produkt som f.eks. du og bryla lægger op. Det kan på ingen måde sammenlignes.
Jeres “behov” (læs: motivation) er også vidt forskellige.

Med det behov du har tror jeg du får svært ved at få tilstrækkelig feedback og anderkendelse fra et online forum - det er der ikke nogen der har tid eller tålmodighed til og det er heller ikke set rigtige forum.

Mit råd er her at du inden for de rammer du har, skal finde noget der mere nærmer sig et mentor/lærer-elev forhold. Det vil du få væsentligt mere ud af. Du må ikke forvente at feedback i det omfang du har behov for kan fås på et online forum.
Senest rettet af dormin ons 22. maj 2019 06:19, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

dormin skrev: Mit råd er her at du inden for de rammer du har skal finde noget der mere nærmer sig et mentor/lærer-elev forhold. Det vil du få væsentligt mere ud af. Du må ikke forvente at feedback i det omfang du har behov for kan fås på et online forum.
Det har jeg i forvejen. Jeg skal måske bare lære at bruge det bedre?

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Kære mediumaevum

Hvis du ikke kan tro på dig selv, så tro på mig: DU ER MEGADYGTIG!!!! Og endnu vigtigere så har du et kæmpedrive.

Lad være med at måle dig med andre, i antallet af plays og lad for guds skyld være med at lytte til andre kloge hoveder. Jeg tror vi alle herinde kan genkende meget af det du skriver, så du er langtfra alene med dine tanker. At ligge din problemstilling op på den her måde er udtryk for at du gerne vil forbedre dig i en grad som er beundringsværdig - bliv ved med det.

Og husk at din genre er utrolig niche. Vi er simpelthen ikke enten kompetente nok til at give god feedback, eller også så (undskyld mig) gider vi ikke. Det har intet med dig at gøre:) Og husk at Hendrix måtte rejse til England for at der overhovedet var nogen der gad høre ham spille, just saying <3

Bliv ved man, du er unik, dygtig og hårdtarbejdende <3

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

donnievandango skrev:Kære mediumaevum

lad for guds skyld være med at lytte til andre kloge hoveder.
Nogen gange så holder det altså at lytte til "kloge hoveder", men ok, jeg er så måske i særlig grad tabt bag en vogn :wink:
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev:
donnievandango skrev:Kære mediumaevum

lad for guds skyld være med at lytte til andre kloge hoveder.
Nogen gange så holder det altså at lytte til "kloge hoveder", men ok, jeg er så måske i særlig grad tabt bag en vogn :wink:
Jeg lytter gerne til kloge hoveder. Det er derfor jeg er på Lydmaskinen, hvor alle eksperterne er.

Men som donnivandango er inde på - hvis jeg forstår ham korrekt - skal jeg også lære at finde min egen stil og være tilfreds med mine egne værker. Men jeg er også bange for at lyde "selvtilfreds", så det er en hårfin balance, især på den egn jeg kommer fra.

Nyt svar