Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af david mondrup »

Når én tidligere studerende kvitter sit job, kun for at blive erstattet af en anden tidligere studerende. Oven i købet studerende i det fag, jeg har uddannet dem i. Det føles godt!

Hvis nogle af jer har børn i efterskolealderen, der går mere op i Ableton end i deres hormonelle udvikling, så send dem (stadig) gerne i retning af Lunderskov. Jeg er overbevist om at Mark vil følge fornemt i Davids fodspor.
Skærmbillede 2019-05-20 kl. 18.30.35.png
Skærmbillede 2019-05-20 kl. 18.30.35.png (297.16 KiB) Vist 511 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Reklamegejlsvideo - men alligevel - 3d printede industridiamanter!

The world’s first 3D printed diamond composite

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Sejt. Tænkte rumfart med det samme ^^

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Reklametågerne er godt nok tykke i den video, men det er en imponerende bedrift - Det kan man ikke komme uden om.

Hvor stor en procentdel af slutklodsen er faktisk diamant? Hvor meget diamantstøv går der til at printe sådan en diamant? Hvad er omkostningerne for de mængder diamantstøv? Er diamantstøv tilgængeligt i mængder der gør det brugbart på industriel skala? Det vil jeg gerne vide.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Imorges blev det meldt ud at Virksomhed X skulle afsætte 10% af de ansatte. Virksomhed X er i tech-branchen og sidder på ~47% af totalmarkedet. Så der er tale om mange stillinger.

Jeg har en deltids-stilling som Datascientist i Virksomhed X, hvor arbejdsopgaverne har fuldstændigt overlap med mit forskningsområde. Faktisk er mit forskningsprojekt baseret på problemstillinger i selvsamme "jobrolle".

Alle bliver afsat med virkning d.d., og alle som bliver afsat har fået en email inden klokken 12.00 idag.

Jeg vil derfor glæde mig over jeg ingen email har fået.
Det havde fandema været surt fordi det både ville gå ud over indtægt og mit PhD-projekt :-P

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Min youtubekanal har nu mere end 100 abonnenter - juhuuu - jeg bliver jo sygt rig af det her :D
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Smittefar skrev:Min youtubekanal har nu mere end 100 abonnenter - juhuuu - jeg bliver jo sygt rig af det her :D
Sådan. :banan:
Jeg har for nyligt nået en "lignende" milepæl som jeg glæder mig over, rundet 1000 visninger.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har over 60k visninger [emoji16]

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

On Monday, Google published a new paper in Nature showing how machine learning could change that. Researchers trained and tested a deep-learning algorithm with more than 42,000 CT scans to detect malignant lung nodules. The resulting model turned up 11% fewer false positives and 5% fewer false negatives than human radiologists. The work still needs to be validated on larger patient populations.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:Min youtubekanal har nu mere end 100 abonnenter - juhuuu - jeg bliver jo sygt rig af det her :D
Smittefar skrev:Jeg har over 60k visninger [emoji16]
Gør du noget aktivt for at tiltrække seere - f.eks. Youtube-reklamevideoer - eller er følgere og visninger kommet af sig selv?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Rigtig meget af det er diverse tutorials om AX8, de bliver vist ret meget på Fractals forum hvor, jeg er aktiv. En anden stor del er at jeg gør opmærksom på videoerne ind hos Danske guitarister på FB.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Imorges blev det meldt ud at Virksomhed X skulle afsætte 10% af de ansatte. Virksomhed X er i tech-branchen og sidder på ~47% af totalmarkedet. Så der er tale om mange stillinger.

Jeg har en deltids-stilling som Datascientist i Virksomhed X, hvor arbejdsopgaverne har fuldstændigt overlap med mit forskningsområde. Faktisk er mit forskningsprojekt baseret på problemstillinger i selvsamme "jobrolle".

Alle bliver afsat med virkning d.d., og alle som bliver afsat har fået en email inden klokken 12.00 idag.

Jeg vil derfor glæde mig over jeg ingen email har fået.
Det havde fandema været surt fordi det både ville gå ud over indtægt og mit PhD-projekt :-P
Fyringsrunder er aldrig sjove. Men tillykke med at have overlevet den! :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Rigtig meget af det er diverse tutorials om AX8, de bliver vist ret meget på Fractals forum hvor, jeg er aktiv. En anden stor del er at jeg gør opmærksom på videoerne ind hos Danske guitarister på FB.
Ud over det, så er det værd at bemærke, at godt indhold "sælger"!

Men brugerne på Fractals forum er også meget flinke til at se videoer. Jeg har lige grabbet min "top-elleve" eksterne trafikkilder her. De 7 af stederne er, hvor jeg selv har uploadet mine videoer. Men f.eks på Fractals forum har jeg "kun" uploadet nogle få, hvor der er guitar og Axe Fx på.

Reddit og Facebook er noget andre har uploadet. Instagram på 11. pladsen har jeg taget med, fordi jeg i begyndelsen også havde en Instagram-profil - men der var antallet af folk, der rent faktisk kiggede videre på youtube meget lavt. Instagram er lidt en lukket og overfladisk fest, så det droppede jeg.
Skærmbillede 2019-05-22 kl. 08.25.22.png

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Imorges blev det meldt ud at Virksomhed X skulle afsætte 10% af de ansatte. Virksomhed X er i tech-branchen og sidder på ~47% af totalmarkedet. Så der er tale om mange stillinger.

Jeg har en deltids-stilling som Datascientist i Virksomhed X, hvor arbejdsopgaverne har fuldstændigt overlap med mit forskningsområde. Faktisk er mit forskningsprojekt baseret på problemstillinger i selvsamme "jobrolle".

Alle bliver afsat med virkning d.d., og alle som bliver afsat har fået en email inden klokken 12.00 idag.

Jeg vil derfor glæde mig over jeg ingen email har fået.
Det havde fandema været surt fordi det både ville gå ud over indtægt og mit PhD-projekt :-P
Fyringsrunder er aldrig sjove. Men tillykke med at have overlevet den! :)
Jeg modtog pludselig en opsigelse fra jobbet for snart 3 måneder siden :roll: Så gik der lige nøjagtig 2 måneder, så var der en af de tilbageværende i en tilsvarende stilling, der sagde op, og straks blev jeg spurgt, om jeg kunne tænke mig at overtage efter vedkommende... Så blev opsigelsen lige annuleret :) Det er forøvrigt det 3. "liv" jeg nu har brugt i mit nuværende job, så jeg begynder efterhånden at føle mig udødelig som en kat :-D

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev:... Alle bliver afsat med virkning d.d., og alle som bliver afsat har fået en email inden klokken 12.00 idag.

Jeg vil derfor glæde mig over jeg ingen email har fået.
Nu har du husket at tjekke dit spam-filter, ik´? :wink:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:Imorges blev det meldt ud at Virksomhed X skulle afsætte 10% af de ansatte. Virksomhed X er i tech-branchen og sidder på ~47% af totalmarkedet. Så der er tale om mange stillinger.

Jeg har en deltids-stilling som Datascientist i Virksomhed X, hvor arbejdsopgaverne har fuldstændigt overlap med mit forskningsområde. Faktisk er mit forskningsprojekt baseret på problemstillinger i selvsamme "jobrolle".

Alle bliver afsat med virkning d.d., og alle som bliver afsat har fået en email inden klokken 12.00 idag.

Jeg vil derfor glæde mig over jeg ingen email har fået.
Det havde fandema været surt fordi det både ville gå ud over indtægt og mit PhD-projekt :-P
Er denne skalten og valten med folk typisk for din branche ?

Tillykke, men det lyder ærligt talt som rimeligt ufedt at skulle forholde sig til, måske især når man har satset på et nyt liv i et andet land

Ville du efter en fyring bare kunne have knipset med fingrene og fået et nyt job, eller ville det kunne have store og langvarige konsekvenser ?
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. Soundman skrev:
Mike-air skrev:... Alle bliver afsat med virkning d.d., og alle som bliver afsat har fået en email inden klokken 12.00 idag.

Jeg vil derfor glæde mig over jeg ingen email har fået.
Nu har du husket at tjekke dit spam-filter, ik´? :wink:
HA! :-D Ja. Og heldigvis har hele mit team (Analytics afdelingen) "overlevet".
DUBTEMPLE skrev: Er denne skalten og valten med folk typisk for din branche ?

Tillykke, men det lyder ærligt talt som rimeligt ufedt at skulle forholde sig til, måske især når man har satset på et nyt liv i et andet land

Ville du efter en fyring bare kunne have knipset med fingrene og fået et nyt job, eller ville det kunne have store og langvarige konsekvenser ?
Det ved jeg faktisk ikke, men jeg tror det ikk. Her er der tale om en kæmpe virksomhed med > 1000 ansatte. I tillæg har man nyligt opkøbt en Dansk konkurrent. Så årsagen er en kombination af for meget overlap, og nogle områder hvor konkurrencen er hårdere end ventet.

Da jeg først fik det at vide (på morgenen samme dag) kunne jeg ikke tage det helt seriøst. Der var sådan lidt "red wedding" (hvis man har set GoT) over det, fordi det var ekstremt godt planlagt, men kom helt ud af det blå.

Knipse med fingrene ved jeg ikke, men der er stor efterspørgsel på folk der ved noget om Machine learning og business i Norge. Så det var faktisk relativt "let" at finde arbejde. Og da jeg senere skulle være med til at finde en ny kollega til teamet var det tilsvarende vanskeligt.

Den "eneste" virkelig årsag til jeg var nervøs for at miste jobbet var fordi at min PhD uddannelse handler om automatisering indenfor området- jeg bruger derfor data fra Virksomhed X i min forskning, og derfor ville det virkelig sutte at miste adgang midt i det hele.

Finansielt kan man sagtens leve af at læse PhD i Norge (26k efter skat) hvis ikke man har helt vandvittige luksusvaner.

Jeg har mere ondt af familie-far/mor som har bolig og billån, samt høje udgifter og brug for en stabil indtægt. Til gengæld er der kun en 3 måneders konkurrenceklausul hvilket betyder de kan arbejde hvor de vil, når deres opsigelsesperiode (worst case) udløber.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:
Det er bare så meget bedre med James Corden :-D

Og så ... BABY SHARK! :kissass: :banan: :love:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

http---cdn.cnn.com-cnnnext-dam-assets-190521153719-04-guitar-hotel.jpg
https://edition.cnn.com/travel/article/ ... index.html

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De kan fucke den her grueligt up, eller også bliver det en mega fed film. Indtil videre hælder jeg mere til det sidste. Ser fedt ud. :-D


Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Så fik jeg mog endelig taget sammen til at kaste mig ud i den store omgang med bilen !

Vi snakker ca 12 timers arbejde.

Komplet dekontaminering bestående af grundig vask, fjernelse af flyverrust,tjære osv, dybderens med clay system af hele bilen, 2 omgange polering med en grov compound og til slut beskyttet med 3 lag voks. Resultat er lakken næsten står som ny.

De sidste små ridser ville jeg have kunne fjerne ved at polere yderlige 2 omgange med hhv. mellem og fin polish. Men det må blive næste gang :lol:

Bilen er taget med DA maskine. (Dual Action)

Bilen bliver selvfølgelig aldrig ny da, den jo er 15 år gammel. Og nogle af brugssporene skal der vidst mere end en grundig polering til at tage :lol: :lol:

Fælge og dæk er ikke taget på videoen. Det er de blevet siden :)

Men nu kan man da se det faktisk er metallak igen og jeg har tillært mig selv endnu et håndværk jeg nyder af gå og rode med


Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

david mondrup skrev:Når én tidligere studerende kvitter sit job, kun for at blive erstattet af en anden tidligere studerende. Oven i købet studerende i det fag, jeg har uddannet dem i. Det føles godt!

Hvis nogle af jer har børn i efterskolealderen, der går mere op i Ableton end i deres hormonelle udvikling, så send dem (stadig) gerne i retning af Lunderskov. Jeg er overbevist om at Mark vil følge fornemt i Davids fodspor.
Skærmbillede 2019-05-20 kl. 18.30.35.png

Fedt ! Godt gået af Mark :!:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Monaco er nu en dejlig by :banan:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Godt gået Finland! :)

(Pyha - en masse sport i dag :-P )

Nyt svar