Native Instruments Straylight - Granular synth til Kontakt Player

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Demoerne på siden har den der sædvanlige flade NI lyd, der bestemt ikke tiltaler mig.

Men konceptet virker fedt, udover at jeg gerne ville kunne proppe egne lyde ind. Der er over 300 indbyggede sæt af lyde at vælge imellem, og det er nok det mest smooth lyd jeg har hørt komme ud af en granular engine. Så jeg er bestemt ikke afvisende overfor at den bliver shoppet på et tidspunkt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Se spændende ud.

On another note, så giver det jo anledning til at vente med at opgradere ens Komplete Ultimate-pakke, da den jo ikke vil være indeholdt i den nuværende version 12.
De skyder sig selv lidt i foden ved at håndtere deres pakker/licenser på denne måde.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En gut her der går hurtigt igennem de forskellige snapshots:




Og det bekræfter mig i at det hele lyder NI-fladt. Lidt ærgerligt, jeg var ellers rimelig lun på idéen. Den skal med garanti nok blive brugt af div. film/tv composers, når den har den klang.
Men igen vil jeg gerne rose granular delen. Det lyder ikke som hvad jeg forbinder med granular, det er bare smooth..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så blev Straylight lige noget sjovere.

video om V1.5 opdatering:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det ligner dog at der stilles nogle krav til CPU type m.m., som jeg har svært ved lige at finde noget helt konkret på.

Nyt svar