KiloHearts Phase Plant synth

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

KiloHearts Phase Plant synth

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ikke ude endnu.
Som forventet af nye synths i dag kan nærmest alt audio rate moduleres.
https://kilohearts.com/products/phase_plant



Billede





De her videoer er nok for lange for de fleste, men der er nok mere info at hente i dem:



Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu frigivet. Som folk der har fulgt med har observeret, så kan man bruge deres snapins i synthen. Startprisen er 169€, og den kan købes bundled med flere snapins.
https://kilohearts.com/products/phase_plant


Billede





Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Indlæg: 1551
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

et BÆST af en synth.

Jeg kan ikke huske hvornår en softsynth har været så lidt begrænset (med undtagelse af CPUen).

Watch your back, Serum.
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den skal da klart prøves af snart. Audio Rate modulation af mange parametre i Generator sektionen lyder som en fed ting, men det er nok de færreste af de scenarier jeg kan tænke mig til, der lyder af andet end hurtig blipblop eller prut.

Automatisk interpolation fra hver af de 256 frames er dejligt. Generelt virker editoren umiddelbart godt gennemtænkt, og stadig som tweaker-paradis. De indbyggede Effects i editor, samt routing muligheder mellem Generators, må skulle gøre det ud for manglende warp modes ude i oscillator vinduet.
32 generators, 32 modulators. Det må vist være nok. :-D


Nogen herinde der har dannet sig lidt erfaringer med den?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dash Glitch har nogle gode bud på at skabe andre filtre udfra de relativt begrænsede indbyggede. Har man KiloHearts' Slice EQ kan man gå fuld tweaker-bersærk.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dash Glitch igen, med en delvis gennemgang af Wavetable editoren. Skip evt. ~11 til ~14 hvor han demoer den første patch. Fra 20 minutter til slut bliver editoren heller ikke brugt.





Edit:
Her er del 2 af hans gennemgang af editoren, igen slutter det af med at han "laver musik" istedet for at eksperimentere med editoren.


Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:Den skal da klart prøves af snart. Audio Rate modulation af mange parametre i Generator sektionen lyder som en fed ting, men det er nok de færreste af de scenarier jeg kan tænke mig til, der lyder af andet end hurtig blipblop eller prut.

Automatisk interpolation fra hver af de 256 frames er dejligt. Generelt virker editoren umiddelbart godt gennemtænkt, og stadig som tweaker-paradis. De indbyggede Effects i editor, samt routing muligheder mellem Generators, må skulle gøre det ud for manglende warp modes ude i oscillator vinduet.
32 generators, 32 modulators. Det må vist være nok. :-D


Nogen herinde der har dannet sig lidt erfaringer med den?
Jeg var kort igang med den, syntes bare ikke lyden er mig. Skal siges at jeg kun gik presets igennem, det kan man ikke bedømme på alene. så hvis andre har gang i noget vil jeg også gerne lytte med :)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er blevet ret lun på den, udover at man skal gå planken ud og få ihvertfald Slice EQ og alle snapins med.
Men igen, hvis Serum "V2.0" får interpolation pr. frame er den stadig fuldt ud relevant IMHO.

Audiorate mod af "alt" er en fed idé i teorien, men det kræver meget trial & error.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En del gode generelle wavetable idéer fra Seamlessr her:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En masse gode forbedringer og bug fixes i version 1.8.0:


Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Den har fed lyd, er ikke vild med preset´s men fed lyd...dejlig tyk og ægte.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Artfx bruger 26 minutter på at lave Shepard Tones i Phase Plant.
Tiden bliver brugt ret ueffektivt, og det er begrænset hvor meget der er klippet i hans screengrav optagelse.
Han fikser klikket i saw lfo'en ved at køre lyden igennem et LFO-styret filter. Ja spoiler alert...
Mangler du en guide til at lave shepard tones i synths (ikke kun Phase Plant!), så glo evt. de første ~10 minutter af den her video.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ret vellydende resampling i Phase Plant, her demonstreret med en ekstrem Neuro bass patch fra Seamlessr - Flere fine idéer at tage med sig, om man bruger Phase Plant eller ej.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Man kan nu lave farverne om på sine KiloHearts plugins:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dan Larsson får lavet en ganske fed Dubstep bass i Phase Plant her. Uden snak, 13 minutters tweaking..


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Seamlessr er en lille smule oppe at køre over den udvidede Unison funktion i version 1.8.5:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fed eksperimentering med brug af Ring Mod snapin'en fra Dash Glitch. Også en interessant panning effekt med unison på lavt tunede kilder, det skal jeg næsten prøve at efterligne i en synth.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kilohearts er nået til version 2 af deres plugins. Det medfører ændring i modulations systemet i snapheap og multipass, så det nu ligner det i Phase Plant.
Derudover nye modulator typer, S&H, wavetable LFO og meget mere.
Der står om det her:
https://kilohearts.com/blog/kilohearts-v2-is-here

Og man kan se en kort video om det her:




Og så er der tilbud på Phase Plant.

Nyt svar