Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mr. Soundman skrev:
Holger skrev:Har du slukket alt om natten? Det gør jeg normalt ikke, men lige nu gør jeg.
Er der nogen fordel ved at lade grejet være tændt uafbrudt?
Elektronikken har vist bedst af at have spænding på konstant, istedet for at det tændes og slukkes flere gange dagligt.
Når du tænder for et 230V apparat, så laver det for det første en kortvarig gnist i din kontakt. De efterfølgende komponenter, som godt nok er lavet og ideelt set vel-dimensioneret til 230V AC spænding, modtager også denne store spændingsforskel. Elektrolyt-kondensatorerne tager nogle sekunder om at lade fuldt op, til de (~)10-70V de nu skal glatte ud efter 230V transformatoren. Hvordan komponenter er dimensioneret i en switchmode strømforsyning ved jeg intet om.
Medmindre du har rør-grej, eller noget specielt ala SPL's høje spændingsniveau, så er der ikke større udsving end 30-40V DC peak to peak i store dele af kredsløbene, når der er tændt for apparatet.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, det kan være hårdere for gearet når det tændes og slukkes. Spidsbelastning eller noget, det må en elektriker vide :)

Rør slukker man normalt eller på “standby/heater” fordi de ældes hurtigt til sammenligning.

Jeg har det tændt om vinteren i stedet for varme.

Edit: Så ikke Christoffers svar før nu. There u go.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Froome styrtet... :censored: :censored: :censored:

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Vaskemaskinen er stået af her til aften ..

Bed sku ikke hvad der er galt. Har efterset alle filtre og den pumper fint vand ind og ud. Men så snart den skal aktivere tromlen sker der bare intet. Programmet køre fint videre men uden tromlen startes.

Har opgivet at, rode mere mere med den nu og bestilt en ny. Den havde alligevel en del år på bagen.

Så nunhar jeg bestilt en AEG 6000. Har ikke så meget forstand på det men, den får udemærket anmeldelser og er energi A+++.

Og så er den på tilbud til 1999kr i Elgiganten.

Det er et husholdnings apparat man bare ikke kan undvære..

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det lyder da som noget i retning af at motoren eller en drivrem e.l. er stået af. Hvis det bare er en rem eller et tandhjul, så lyder det jo også som noget en handyman selv kan tage sig af. Og samtidig lyder det i den grad som noget, man blot ville ende med at blive frustreret over ikke at kunne finde ud af at reparere, selv om det på overfladen ligner en meget simpel mekanisk fejl. Tillykke med den nye vaskemaskine!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

david mondrup skrev:Det lyder da som noget i retning af at motoren eller en drivrem e.l. er stået af. Hvis det bare er en rem eller et tandhjul, så lyder det jo også som noget en handyman selv kan tage sig af. Og samtidig lyder det i den grad som noget, man blot ville ende med at blive frustreret over ikke at kunne finde ud af at reparere, selv om det på overfladen ligner en meget simpel mekanisk fejl. Tillykke med den nye vaskemaskine!
Tak :lol:

Vaskemaskinen er efterhånden 6 år gammel. Så den er godt brugt alligevel. Og nok heller ikke den mest økonomiske længere.

Og med en baby der kan dukke op når som helst efterhånden har vi brug for en stabil vaskeordning i huset.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nå ja. Den der baby, det havde jeg da helt glemt igen. Ja, så kan man lige så godt øve sig i at prioritere sin tid. Held og lykke med fødslen!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

david mondrup skrev:Nå ja. Den der baby, det havde jeg da helt glemt igen. Ja, så kan man lige så godt øve sig i at prioritere sin tid. Held og lykke med fødslen!
Jo tak :) Han skulle gerne være kommet til verden inden grill festen. Så der må vi lige få hilstt igen og få en pølse og en kop øl/kaffe

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jenkins skrev:Og med en baby der kan dukke op når som helst efterhånden har vi brug for en stabil vaskeordning i huset.

Yep, for sure, de er altid beskidte, start dog op med en mild 30 graders skånevask, de er lidt følsomme i starten de små pus :dollargrin: :dollargrin:

Det er stort, er det den første der på vej ?
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hahaha

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Åh f*ck nu 8 år gamle skrivebordssejre...
http://sport.tv2.dk/cykling/2019-06-13- ... spana-2011


Altså jo, det er da fint at dem der bliver taget i at dope sig bliver kneppet, også med tilbagevirkende kraft. Men det må godt nok være en tom fornemmelse for den nye vinder.. Mener også Rikke Møller, eller en af de andre svømme-piger, var ude for det..

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg brokker mig egentlig ret sjældent, men noget der kan irriterer mig, er bilister der kører over for gult / eller i værste tilfælde rødt! Jeg oplever ret tit, at når jeg holder i et kryds og skal dreje til venstre, så kommer der altid lige den sidste bil i rækken, som kører over når der allerede har været gult i et par sekunder.

Pointen er, at jeg vistnok får en bøde for at holde ude i krydset, mens det er skiftet til rødt!?

Det var så lige et fredagsbrøl. God weekend! :-D
Senest rettet af Rosenfeldt fre 14. jun 2019 16:22, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det er fuldt ud iorden. Folk skal fandme køre ordentligt :-)

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Hunden på 11 år har formentlig fået ødelagt korbåndet i det ene bagben... - valgmulighed: røntgenundersøgelse/operation/genoptræning kontra aflivning... *suk*

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

At skulle op kl 4 for at nå færgen til DK :-P

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

dormin skrev:Hunden på 11 år har formentlig fået ødelagt korbåndet i det ene bagben... - valgmulighed: røntgenundersøgelse/operation/genoptræning kontra aflivning... *suk*
Svært, især når nogle af disse operationer er ekstremt dyre.

Har en ven med en dobermann der skulle opereres, det løb op i 40k. Han havde ellers besluttet sig for aldrig at bruge så mange penge på den, men så kom dagen...

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

I forlængelse af at jeg glæder mig over de danske veje, vil jeg gerne brokke mig over de Svenske; særligt göteborg som jeg tilfældigvis lige er kørt igennem. Magen til pis-by (at køre i) skal man fandme lede længe efter. Det er det rene spaghetti-vejnet.. én stor byggeplads uden ordentlig afstribning. Et ord: OMMER!

:-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:I forlængelse af at jeg glæder mig over de danske veje, vil jeg gerne brokke mig over de Svenske; særligt göteborg som jeg tilfældigvis lige er kørt igennem. Magen til pis-by (at køre i) skal man fandme lede længe efter. Det er det rene spaghetti-vejnet.. én stor byggeplads uden ordentlig afstribning. Et ord: OMMER!

:-)
Mike er måske nok et brokke-hoved, men i dette tilfælde kan jeg bekræfte hans galle :-)

(desuden stopper vejnettet fuldstændigt til to gange dagligt i myldretiderne)

Når du nu alligevel er der jævnligt så giv volvo-museet et besøg, det er super, men lad hellere være med at stoppe eller rulle vinduerne ned inde i byen, den er fuld af, hmmm, lad os kalde dem gangstere,..
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det var præcist det samme da jeg var der for ca to måneder siden :-) bliver de aldrig færdige?!

Jeg har ca. 4 timers kørsel foran mig, så vil egentlig bare gerne hjeeem. Men skal huske det til næste gang.

Hvad mener du med at rulle vinduet ned? Jeg skal lige ha den skåret ud i pap :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Og når du så får en trængselsafgift på 11kr, så skynd dig at betale, for påmindelsen koster 500.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: Hvad mener du med at rulle vinduet ned? Jeg skal lige ha den skåret ud i pap :-D
Der skulle have stået: "hold dem lukket"

Et af de mest betændte steder i Sverige, og det siger ikke så lidt, der er mange muligheder for at blive rullet

Men vær på vagt overalt ned ad E6, klassikeren er folk der står i vejkanten og vifter med armene, rådet er man aldrig stopper, rastepladserne skal man også være forsigtig med

Rigtig mange lastbiler blive røvet, men også alm biler
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:
Mike-air skrev: Hvad mener du med at rulle vinduet ned? Jeg skal lige ha den skåret ud i pap :-D
Der skulle have stået: "hold dem lukket"

Et af de mest betændte steder i Sverige, og det siger ikke så lidt, der er mange muligheder for at blive rullet

Men vær på vagt overalt ned ad E6, klassikeren er folk der står i vejkanten og vifter med armene, rådet er man aldrig stopper, rastepladserne skal man også være forsigtig med

Rigtig mange lastbiler blive røvet, men også alm biler
Læser dette mens jeg holder på en rasteplads langs E6, ude på lars tyndskids mark.
0199F782-2FFE-45E1-94D2-325CCE191665.jpeg
....Jamen så kører jeg da videre i en fart! :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: ....Jamen så kører jeg da videre i en fart! :lol:
Rigtig god tur sydpå :-) :-) :-)

Jeg kørte den modsat for nogle uger siden Kbh>Marstrand ,... vi talte om at finde en route UDEN om Göteborg næste gang ,.... har ikke fået kikket på alternativer endu
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:
0199F782-2FFE-45E1-94D2-325CCE191665.jpeg
Tanumshede - så må du ind og se helleristninger! :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:
Mike-air skrev: ....Jamen så kører jeg da videre i en fart! :lol:
Rigtig god tur sydpå :-) :-) :-)

Jeg kørte den modsat for nogle uger siden Kbh>Marstrand ,... vi talte om at finde en route UDEN om Göteborg næste gang ,.... har ikke fået kikket på alternativer endu
Nordpå :-D er på vej hjem til Oslo. Holder lige en pause for at spise lidt sund aftensmad i Svinesund. Tak :-)

Nyt svar