Anekoisk rum hos Shure

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Pretty cool :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Brüell & Kjær har også sådan et rum bygget på samme måde, og med samme net man går rundt på.
Det er virkeligt en syret fornemmelse at gå rundt derinde. Det er lige som om "det suger", når man taler.
Jeg gad godt prøve at optage forskellige slags trommer derinde. Det må være den fedeste knastørre 70er sound man ku' få! :-D
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Joachip skrev:Brüell & Kjær har også sådan et rum bygget på samme måde, og med samme net man går rundt på.
Det er virkeligt en syret fornemmelse at gå rundt derinde. Det er lige som om "det suger", når man taler.
Jeg gad godt prøve at optage forskellige slags trommer derinde. Det må være den fedeste knastørre 70er sound man ku' få! :-D
Jeg har besøgt det hos B&K for en del år siden, ret spooky hvis lyset samtidig er slukket!
DTU Elektro har også et nyere anlæg, som jeg mener er endnu større. Døren er nærmest en port. Jeg var der til noget foredrag om surround-sound, hvor de havde sat 64 monitors op i kugle formation, dvs også under nettet og med lytte position i centrum. https://www.elektro.dtu.dk/english/rese ... ic-chamber
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Sejt. Vi prøvede ikke at slukke lyset. Det var ikke lige den første tanke der faldt os ind.

Men jeg opdagede faktisk det samme som på videoen her, nemlig at den dæmpende effekt faktisk var størst i hjørnerne, så jeg gik over i et hjørne og brølede som en fuld bjørn, hvilket fik ham fra B&K til at kigge på mig som om jeg virkelig var en fuld bjørn... Men kort efter stod han selv ovre i hjørnet og sagde underlige lyde.

Hvilket leder naturligt videre til spørgsmålet om, om man bliver skør af at være derinde: Svært at sige med mig som forsøgsperson! :dollargrin:

I mellemtiden går det fremad med dæmpningen af min egen stue. Der mangler faktisk kun ét hjøre nu, før jeg har mit eget anekkoiske kammer... sådan næsten da.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Jeg mener også at B&O har et, ikke helt så stort rum i Struer. Som jeg husker det så var det bare en gang og en platform man kunne gå på, så det var ikke muligt at gå ind i et hjørne. Men der er godt nok mange år siden.

Medlemsavatar
Hoby
Forum Donator
Indlæg: 514
Sted: Nørrebro

Indlæg af Hoby »

Vi har også et ude på GN. Another day at the office. Men DTU's er vist stadig kongen her i DK :-)

Medlemsavatar
Beier
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Aalborg

Indlæg af Beier »

AAU i Aalborg har også et godt rum, i akustik-afdelingen af 'Institut for elektroniske systemer' http://doc.es.aau.dk/labs/acoustics/fac ... oom_large/
Søgeord: Anechoic (den anden typiske/engelske stavemåde)

Nyt svar