4Sound i knæ

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Re: 4Sound i knæ

Indlæg af Kimex »

Hvis et firma ikke kan bringes ind på den kurs så gælder det om at få solgt sine aktier hurtigst muligt, og slukke og lukke i god ro og orden, frem for den pinsomme procces som vi overværer nu

Som mange andre firmaer, ser de det jo nok virksomheden, som andet mere end en forretningsmodel og en aktieinvestering.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev:
Hvis et firma ikke kan bringes ind på den kurs så gælder det om at få solgt sine aktier hurtigst muligt, og slukke og lukke i god ro og orden, frem for den pinsomme procces som vi overværer nu

Som mange andre firmaer, ser de det jo nok virksomheden, som andet mere end en forretningsmodel og en aktieinvestering.
Ja, det virker nærmest som noget filantropisk, derfor billedet hvor de skovler penge ned i et hul :-)

Problemet er bare, at den model holder ikke,...

Le-manden er jo også på vej
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev:
Kimex skrev:
Hvis et firma ikke kan bringes ind på den kurs så gælder det om at få solgt sine aktier hurtigst muligt, og slukke og lukke i god ro og orden, frem for den pinsomme procces som vi overværer nu

Som mange andre firmaer, ser de det jo nok virksomheden, som andet mere end en forretningsmodel og en aktieinvestering.
Ja, det virker nærmest som noget filantropisk, derfor billedet hvor de skovler penge ned i et hul :-)

Problemet er bare, at den model holder ikke,...

Le-manden er jo også på vej
Det er da ikke rigtigt. Der er da rigtigt mange store og mindre firmaer som er deres ejeres og stifteres livsværk. Og meget mere end blot kr. og øre. Jysk f.eks. Glatte forretningsfolk som kun har det formål, som egern at fylde kindbaggerne og gemme i depoter. og tror at det er det som alle skabninger efterstræber. Se hvordan Island blev taget ved røven,og boligboblen og efterfølgende finanskrise i 2008. Lige så stor respekt jeg har for firmaer som bygger noget op og , også, de ansatte kan sige at der er stolte af at være en del af. Lige så lidt respekt har jeg for de glatte neoliberale glatte ål. Som efter min mening ikke har andet end tomme kalorier at tilbyde.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, sikkert, men 4sound er en anden størrelse

Det er et sammensurium af en masse som slog sig sammen, (eller blev opkøbt), så alligevel vedblev lukningstruet, og sluttelig blev redet af kapital udefra, men fortsat ikke rettede ind

Jeg taler ud fra at det eneste der "redder" foretagenet
på sigt, og det eneste der er værdigt, er en sund forretningsmodel

Er iøvrigt ikke neo-liberalist :-)
/Dub

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

det er gået galt for 4sound af samme grund som allle de andre: griskhed med vokseværk.

det var stille og fredeligt, og et fedt sted, og det hed AAGE.
så lavede de fejlen: hurtigt vokseværk, navneskift til 4sound, og tæppebombe danmark med fysiske butikker.

samme fejl hver gang: "jeg vil ha flere penge".

men så render alle ind og køber alt de skal bruge, og når de så har købt alt, er der jo ikke nogen kunder tilbage!
og så ender det på den måde, fordi de har brugt deres penge på at drive store butikker med 8+ ansatte.

gør som Lars Larsen: han starter en ny butik, med det samme der er SPARET op til at sætte den i værk. ikke før!
istedet for alle de andre der knækker nakken på vokseværk: de optager lån og opbygger bankgæld. i deres griske pengejagt.

Jeg er virkeligt ked af at Lars Larsen nu er på vej i jorden med kræft... snøft!

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg tror det gik galt, da AAGE/4Sound skulle udvide med 4 ekstra butikker - fremfor at satse væsentlig mere på online-salget. Jeg husker tydeligt det gamle AAGE, som jeg lagde rigtig mange penge hos. Service var altid i top, og det samme var leveringer via online-køb.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Der mener jeg sgu I tager fejl! Jeg vil ikke på nogen måde forsvare 4Sound, men først og fremmest, selvfølgelig er det business, men jeg har aldrig betragtet dem som griske. Og I snakker om Aage skulle “udvide med 4 butikker”?!? Øøh.... MRH overtog 2 (to!) Aage butikker og 5 Knud Eskildsen butikker, og disse 5 butikker kørte ihvertfald ikke dårligere end de to Aage forretninger. Snarere tværtimod...

De har foretaget mange mystiske dispositioner gennem tiden, men jeg synes stadig vi skal have en vis respekt. Bevares, de kunne have gjort mere for det ene punkt, hvor de altid har haft fordelen over Thomann: NÆRHED! Navnligt for 10, 12 måske 15 år siden. Men reelt set, de sidste 10 år har de bare ligget under for overmagten.

Kh
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så er der lige smidt en artikkel op på JP Finans

Helt som forventet

Efter årelang fortsat de-route, uden de nødvendige tiltag, handler det nu udelukkende om en minimalistisk rednings-aktion

Tænker mig det bliver 1 eller 2 butikker i DK, i en begrænset periode, dernæst snarling total lukning, eller 100 pct web-shop,...

Det lader stadig ikke til at de har en VIRKELIG gennemgribende nytænkning af hele konceptet i ærmet

https://finans.dk/erhverv/ECE11522109/d ... ef=forside
Vedhæftede filer
file-8.jpg
file-8.jpg (116.85 KiB) Vist 1391 gange
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Skulle lige til at poste artiklen fra Finans i dag, men du kom mig i forkøbet ;-)

Default avatar
Mahler
Medlem
Indlæg: 9
Sted: Odense

Indlæg af Mahler »

Gl. nyhed. - Den var på her på siden den 10. juli :-D :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

LOL - endnu et eksempel på, at pressen kigger med her.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mahler skrev:Gl. nyhed. - Den var på her på siden den 10. juli :-D :-D
Artiklen er fra i dag, man har åbenbart været ude og konkretisere regnskaber og udmeldinger, altså lidt mere direkte end i første omgang, sådan er det,..

Andre medier såsom BT og Avisen har også været ude med emnet netop i dag

Om relativt kort tid kan man vel så forvente den endelige beslutning om hvilke butikker der lukker

Kald det bare gamle nyheder hvis du har behov for det :-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:LOL - endnu et eksempel på, at pressen kigger med her.
Simpelthen, måske også lidt pressemeddelelser en gang imellem ;-)
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg har lige fået info fra en sædvanligvis meget pålidelig kilde i branchen, at kun Kbh butikken overlever og 4Sound lukker de resterende 4 butikker.

Men altså.... Intet officielt udmeldt endnu.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vildt nok og ret trist

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Æv. Godt der stadig er liv i nogle af de lokale musikbutikker her i området omkring Aarhus.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det var hurtigere end forventet den endelige beslutning kom

Præcis som jeg gættede på overlevede kun EN forretning

Nu må vi se om dette kan bære

Tænker på hvordan landet ligger set i samlet nordisk perspektiv ?
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Der er dukket spændende butikker op på det seneste i København & så er der stadig de gamle, så for mig er det ikke det store tab. Jeg kan stadig godt lide at gå i en fysisk butik. Så er der jo osse Cyberfarm til de lidt mere specielle eller high end ting & de er til at tale med.

Det er altså ikke lang tid siden hvor det for mig at se, så ud som om, at 4sounds tilstedeværelse ærgerligvist tog livet af enkelte butikker & derfor var den store skurk:
Marno Sørensen (solgte også guitarer)
Fenderbutikken på Enghave Plads
SuperSound – opkøbt af 4sound & lukket kort tid efter.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Håber vores gamle "ven i nøden", Mogens Ulrich, kommer ud af det her på en god måde, kan se på Linkedin at han stadig skulle være i virksomheden
/Dub

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Ærgerligt at miste butikken i Aalborg. Har lige været omkring Aarhus butikken i dag og det var et sørgeligt syn sammenlignet med Aalborg. Jeg har altid været omkring butikkerne for at snuse lidt til hardwaren og mærke/høre det inden jeg har købt noget (og som regel i 4sound), så det bliver lidt underligt at skulle lære at bestille "i blinde" fremover.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

metal skrev:Ærgerligt at miste butikken i Aalborg. Har lige været omkring Aarhus butikken i dag og det var et sørgeligt syn sammenlignet med Aalborg. Jeg har altid været omkring butikkerne for at snuse lidt til hardwaren og mærke/høre det inden jeg har købt noget, så det bliver lidt underligt at skulle lære at bestille "i blinde" fremover.
Jeg troede, at Aalborg var et sats - stor butik.....ja - ærgerligt i det hele taget.

Men jeg har bestemt heller ikke lagt mange penge der i mange år - Cyberfarm eller nettet har været min rute.

Medlemsavatar
Harbo
Medlem
Indlæg: 3
Sted: Copenhagen (Valby)

Indlæg af Harbo »

4Sound har nu officielt meldt ud om lukning af de fire butikker i Århus, Ålborg, Esbjerg og Odense:

[color=#800000]
Nils Harbo
[b]TECHPOINT STUDIO[/b] Birkebakken 8 2500 Valby
Tlf.: 36 44 69 44 Mobil: (+45) 40 41 79 49
www.techpoint.dk * www.mohavi.nu
www.pallepirat.dk * www.youtube.com/homestudioman[/color]

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Når de fysiske butikker er forsvundet,og robotterne har taget over i supermarkedet- er der ikke meget at grine af.
men super at 4sound bliver i kbh - jeg har handlet der mange gange og skal snart derind igen

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

Jeg må indrømme, at jeg synes servicen i Århus-afdelingen var nooooget hit or miss. Men jeg kommer helt sikkert til at savne en fysisk butik i nærmiljøet alligevel...

Nyt svar