Sangbox kosteskab!

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Sangbox kosteskab!

Indlæg af SIDwave »

Ja, hvad mener i ?
Jeg har haft success med at synge i mit kosteskab, og så kan man jo sætte på af reverb bagefter som det passer en..

Min pointe er, hvis du laver vokaler i et meget lille rum, så kan du smøre convolution reverb på bagefter.. ?
Og spare udgifter på et fysisk rum ??

Hvad synes du om det ?

(total suppe med en masse reverb)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, det lyder særdeles dårligt.

Der er en meget kraftig kamfiltereffekt og lav mellemtone/bundresonans ved den “løsning”.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nu linker du til et stykke hvor man ikke kan sige at vokalen står meget alene, og til dette kan du nærmest gøre som du har mest lyst til. Det er knap så sårbart som hvis vi snakker sang + guitar hvor den bærer meget mere af mixet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Hald skrev:Nu linker du til et stykke hvor man ikke kan sige at vokalen står meget alene, og til dette kan du nærmest gøre som du har mest lyst til. Det er knap så sårbart som hvis vi snakker sang + guitar hvor den bærer meget mere af mixet.
ja det er jeg enig med dig i :)

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

altså, det lyder ikke godt på sådan en velproduceret hifi-agtig måde... men til musikken, så syntes jeg da det er rimeligt 80'er lo-fi autentiskt :)

Nyt svar