VPS Avenger tråden

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Re: VPS Avenger tråden

Indlæg af stralner »

metal skrev:
stralner skrev:
metal skrev:Som jeg forstår Manuel så vil den ændrede kopi-beskyttelse først slå igennem om et års tid - med release af 2.0. 1.5 bliver med den nuværende beskyttelse - men sikkert med nogen ændringer så de crackede expansions ikke kan bruges med den.
Jeg har det også helt fint med eLicenser. Har faktisk haft værre problemer med andre beskyttelser over årene..
Hvilke problemer? jeg syntes aldrig jeg har oplevet noget...
Lad mig starte med Roland Cloud for eksempel. Den melder ofte med fejl om manglende autorisation selvom jeg er fint logget ind og det hele.. FabFilter som beder om licens-filen hver eneste gang man har opdateret den... og hvor man så ikke kan bruge plugin'et igen før man har genstartet DAW'en.. farvel inspiration.. såh.. :-D
uhh..nu kommer jeg til at lyde træls. MEN det er dit system og ikke dongels eller software der er skyld i det. jeg vil påstå at på en frisk installation vil du ikke have det problem.

Hvad bruger du til at holde din registringsdatabase ren, rette genvejsfejl m.v?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

stralner skrev: uhh..nu kommer jeg til at lyde træls. MEN det er dit system og ikke dongels eller software der er skyld i det. jeg vil påstå at på en frisk installation vil du ikke have det problem.

Hvad bruger du til at holde din registringsdatabase ren, rette genvejsfejl m.v?
Du lyder som vores IT-afdeling. Man løser ikke alle problemer ved at geninstallere. Måske nogen gange. Men min computer er kun knap et år gammel, så den køber jeg ikke. Så meget skifter jeg heller ikke ud i mine installationer at det kan sande til. Og det skal da slet ikke havde indvirkning på hvordan licens-håndteringen virker. Når det har virket een gang, skal det også virke næste gang man bruger programmet. Havde iøvrigt også problemet med Fabfilter på den gamle maskine. Den sletter simpelthen licens-informationen, når man installerer en ny version.

Og jeg har altså ikke haft problemer med mine dongles, tværtimod vil jeg sige. Det eneste lille issue, jeg har haft, var i starten med min eLicenser dongle, hvor jeg flyttede den til en anden USB-port. Det kunne den ikke håndtere - så den blev flyttet tilbage igen, og så kørte det igen. Jeg er skam stor fortaler for dongles faktisk. Har 200+ licenser på min iLok og det spiller bare.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

metal skrev:
stralner skrev: uhh..nu kommer jeg til at lyde træls. MEN det er dit system og ikke dongels eller software der er skyld i det. jeg vil påstå at på en frisk installation vil du ikke have det problem.

Hvad bruger du til at holde din registringsdatabase ren, rette genvejsfejl m.v?
Du lyder som vores IT-afdeling. Man løser ikke alle problemer ved at geninstallere. Måske nogen gange. Men min computer er kun knap et år gammel, så den køber jeg ikke. Så meget skifter jeg heller ikke ud i mine installationer at det kan sande til. Og det skal da slet ikke havde indvirkning på hvordan licens-håndteringen virker. Når det har virket een gang, skal det også virke næste gang man bruger programmet. Havde iøvrigt også problemet med Fabfilter på den gamle maskine. Den sletter simpelthen licens-informationen, når man installerer en ny version.

Og jeg har altså ikke haft problemer med mine dongles, tværtimod vil jeg sige. Det eneste lille issue, jeg har haft, var i starten med min eLicenser dongle, hvor jeg flyttede den til en anden USB-port. Det kunne den ikke håndtere - så den blev flyttet tilbage igen, og så kørte det igen. Jeg er skam stor fortaler for dongles faktisk. Har 200+ licenser på min iLok og det spiller bare.
Selvom din pc kun er 1 år gammel betyder det ikke at alt er ok. Du kan sagtens have issues i windows som gør at noget ikke har de rette tilladelser, dårlige genveje, fejl i registreringsdatabasen, og meget andet. Det er ikke altid brugerens fejl, men det er det oftere end det er et bug af en art.
Men heller ikke vores programmer er fri for fejl, det er ikke det jeg siger.

Er det ikke ok at programmet beder om din licenskode når du opdaterer? Det syntes jeg da er helt fint, så ofte er det heller ikke vi opdaterer.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

stralner skrev: Er det ikke ok at programmet beder om din licenskode når du opdaterer? Det syntes jeg da er helt fint, så ofte er det heller ikke vi opdaterer.
Jo det overlever jeg såmænd nok, men det er lidt træls at plugin'et så ikke virker med det samme, men at man skal lukke Live ned og åbne igen, før det virker - og man skal så også gøre det for hver enkelt plugin, både for hvert produkt og for hver type af den (altså både for VST2 og VST3).. Så det bliver man sgu lidt træt af, når man har næsten hele deres produkt suite.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

metal skrev:
stralner skrev: Er det ikke ok at programmet beder om din licenskode når du opdaterer? Det syntes jeg da er helt fint, så ofte er det heller ikke vi opdaterer.
Jo det overlever jeg såmænd nok, men det er lidt træls at plugin'et så ikke virker med det samme, men at man skal lukke Live ned og åbne igen, før det virker - og man skal så også gøre det for hver enkelt plugin, både for hvert produkt og for hver type af den (altså både for VST2 og VST3).. Så det bliver man sgu lidt træt af, når man har næsten hele deres produkt suite.
Du kan da nøjes med at lukke dit plugin ned, du behøver ikke genstarte live :thumbup:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

stralner skrev:
Du kan da nøjes med at lukke dit plugin ned, du behøver ikke genstarte live :thumbup:
Desværre nej.. fra Fabfilters instruktioner:
After you have entered your license information, you will need to restart the plug-in host,

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

metal skrev:
stralner skrev:
Du kan da nøjes med at lukke dit plugin ned, du behøver ikke genstarte live :thumbup:
Desværre nej.. fra Fabfilters instruktioner:
After you have entered your license information, you will need to restart the plug-in host,
Netop:

The plug-in host= plugin i dit DAW :wink: ikke dit DAW(HOST/ABLETON)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

stralner skrev:
Netop:

The plug-in host= plugin i dit DAW :wink: ikke dit DAW(HOST/ABLETON)
Det er ikke en fortolkning, jeg er enig i..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

metal skrev:
stralner skrev:
Netop:

The plug-in host= plugin i dit DAW :wink: ikke dit DAW(HOST/ABLETON)
Det er ikke en fortolkning, jeg er enig i..
Samme her.


Default avatar
mixolydisk
Medlem
Indlæg: 177

Indlæg af mixolydisk »

stralner skrev: Hvad har folk dog imod den dongle..det er jo ikke anderledes end alt andet vi har tilsluttet vores it-systemer. Og debatten om cracked copies, det er tyveri og bør straffes som sådan. Hvis det ikke havde været for alle de tyveknægte så havde vi heller ikke behøvet alle de elendige kodesystemer der er på vores dankort og personlig færden på internettet m.m. Problemet er pirateri, skyd efter dem de fortjener det.
Problemet er at for folk på farten, som mig selv i perioder, er dongles sindsygt irriterende at have med at gøre. Dels er det et spørgsmål om antallet porte, og dels et spørgsmål om, at glemmer du din dongle, ja så må du ikke bruge software du har købt og betalt.
Jeg ville aldrig gøre en synth der krævede en dongle til en fast del af mit repertoire. Ikke når der er så gode alternativer der ikke kræver dongles, fx. Serum, Omnisphere 2, Diva, Arturia, osv..

Det er selvfølgelig ærgerligt hvis VPS er hårdere ramt end andre af pirateri. Men at løse problemet med en dongle er altså out of the frying pan and into the fire, IMO.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

mixolydisk skrev:
stralner skrev: Hvad har folk dog imod den dongle..det er jo ikke anderledes end alt andet vi har tilsluttet vores it-systemer. Og debatten om cracked copies, det er tyveri og bør straffes som sådan. Hvis det ikke havde været for alle de tyveknægte så havde vi heller ikke behøvet alle de elendige kodesystemer der er på vores dankort og personlig færden på internettet m.m. Problemet er pirateri, skyd efter dem de fortjener det.
Problemet er at for folk på farten, som mig selv i perioder, er dongles sindsygt irriterende at have med at gøre. Dels er det et spørgsmål om antallet porte, og dels et spørgsmål om, at glemmer du din dongle, ja så må du ikke bruge software du har købt og betalt.
Jeg ville aldrig gøre en synth der krævede en dongle til en fast del af mit repertoire. Ikke når der er så gode alternativer der ikke kræver dongles, fx. Serum, Omnisphere 2, Diva, Arturia, osv..

Det er selvfølgelig ærgerligt hvis VPS er hårdere ramt end andre af pirateri. Men at løse problemet med en dongle er altså out of the frying pan and into the fire, IMO.
Så er det jo også surt at glemme sin strømforsyning til din laptop, eller så meget andet!Du kunne jo have den sammen med ine nøgler ellr noget...
Syntes ikke det holder, helt ærligt :-P
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Faktum er, at mange deler den negative holdning til et mobilt setup og brug af dongles. At du ikke synes argumentet holder, det er da helt fair. Men Manuel og co., ja sådan set alle plugin producenter må forholde sig til, at de potentielt bliver fravalgt, hvis de vælger en kopibeskyttelse der skal ligge på en fysisk dongle.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De er begyndt at tease for nye funktioner der kommer med version 2. Ifølge en tilfældig person, ikke fra Vengeance eller Keilwerth, kommer v2 først i slutningen af dette år, eller starten af næste.

Her er lidt video om Spectral Filter modul:



Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Venter spændt :banan:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Demo af kommende effekt Bit Bite lofi effekt.
Jeg har set 30 sekunder, så opgav jeg, da det virker som om at han gerne vil forklare tingene, men skal man høre hvad han siger, så får man blæst ørerne ud af synth volumen.

Så er man advaret.
Det skulle være fikset til kommende videoer.






edit 2022/09/29: ny video om kommende reverb modul "RutaVerb":


Nyt svar