Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af Smittefar »

Det er også der jeg regner med den største forskel. Men det der betyder mest for mig pt er at den er lydløs. Til gengæld kan jeg mærke, at jeg allerede savner den ekstra skærm fra laptoppen. Jeg bliver nok nødt til at købe mig en lille touch skærm.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kom til at købe en Cascade X15 stereo båndmikrofon i går - Den dukkede op på DBA, og prisen var næsten for god til at være sand :)

I får lige et billede fra nettet

Billede

Jeg lavede min første stereo-optagelse med den i dag. Den lyder sgu godt på noget akustisk guitar - Halvvejs igennem kommer der noget EQ ind, der fjerner lidt bund og tilføjer top - og så lyder det helt egalt og fint. Her er lidt lyd.
CascadeX15_firsttest.mp3
(749.29 KiB) Downloadet 71 gange
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Har købt 10 stofposer i Løsmarkedet (nul emballage butik), 12 kroner pr pose 15 x 20 cm, til at putte sammenrullede ledninger i, så de ikke slanger sig rundt om hinanden i skuffen om natten.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Smittefar skrev:Jeg kom til at købe en Cascade X15 stereo båndmikrofon i går - Den dukkede op på DBA, og prisen var næsten for god til at være sand :)
Det er da en ganske lækker optagelse. Ret varm og basset som man kender det fra båndmikrofoner (lige på nær den jeg selv købte for nylig), men absolut behagelig at høre på.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes også det lyder rigtig sundt (jeg spiller som en pose nødder, men man kan jo ikke få det hele)

Jeg glæder mig til at eksperimentere mere.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Nyt gear – eller ekstra gear – som mit band har bedt mig om at få styr på.

Ikke fordi man kan købe sig ud af alle problemer, men den skal hjælpe med at lave mere dynamisk forskel mellem vers & omkvæd.

Den er brugt, fejler intet & jeg kunne få den for 120,- hvilket er i omegnen af et par øl & en familiepizza.

Jeg skal slet ikke bruge den med så meget drive gain som i videoen, nok nærmere 10-15 % & med samme volumen level som bypassed, skal bare give det der ekstra bid & fylde et omkvæd, intro & outro & temaspil inviterer til. Vores koncept inviterer ikke til sololir, men det er en anden historie.

Det er en fed pedal & glæder mig til at bruge den med bandet. Skulle vist være en kineserkopi af Fulltones OCD, alle mine børnearbejdealarmer ringer, men købte den brugt, så føler mig forholdsvis skyldfri.

Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nice. Min egen favoritpedal, da jeg dyrkede pedaler var en Digitech Bad Monkey. De behøver ikke koste €$782984234672,95 for at lyde fedt.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jaaa, havde jeg råd, købte jeg en brugt strymon kombineret drive & compressor til 1100,- men ikke sikker på jeg var ret meget mere tilfreds.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har fået et nyt guitarstativ (og uheldet, man kan læse om andetsteds på siden, skete mens der blev rykket rundt på guitarerne)

Det er et af de her nye nitrocellulose-sikre K&M-stativer. Det virker bestemt som kram, og mit mange år gamle Rockstand var simpelthen slidt op.

Og ja, den forreste guitar i racket er også ny
NytStativPRSstudio_Small.jpg
NytStativPRSstudio_Small.jpg (324.75 KiB) Vist 1251 gange
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Jeg har fået et nyt guitarstativ (og uheldet, man kan læse om andetsteds på siden, skete mens der blev rykket rundt på guitarerne)

Det er et af de her nye nitrocellulose-sikre K&M-stativer. Det virker bestemt som kram, og mit mange år gamle Rockstand var simpelthen slidt op.

Og ja, den forreste guitar i racket er også ny
NytStativPRSstudio_Small.jpg
Lidt ambivalent (har set den anden tråd) ... men du er da ellers ved at falde godt og grundigt i PRS-gryden der.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg er hårdt ramt af PRS, men det er bare guitarer der ligger rigtig godt i hånden på mig. De der halse er bare noget af det mest komfortable jeg har prøvet.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:... nitrocellulose-sikre ...
Hvad indebærer det?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er noget med, at de fleste guitarstativer bruger sådan noget sort skumgummi eller blød plast i berøring med guitaren. Man har fundet ud af, at det kan misfarve nitrocellulose lak. Det her stativ har ikke den sorte farve og siges at være 100% sikkert mod misfarvning. Jeg har aldrig selv oplevet problemer med mine guitarer og misfarvning, men jeg skulle alligevel have nyt.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

UPS!? :shock:

Hvor kom den lige fra? :dollargrin: ... jeg var lidt tøvende med at købe den, men når først man har hørt den "live", så fortryder man ikke noget som helst! ... lige præcis den sound man skal bruge til bass-sequences i Berlin School genren... mange brugte/bruger MOOG Modular til netop dette, og jeg kan med det samme høre "den sound"... det er jo nok fordi det er samme kredsløb som i MOOG Modular... og så den spring reverb oven i... wow!

Det var lige præcis hvad jeg skal bruge... så kan min V-Synth GT sættes til salg snart... alle de dybe synths skal UD! ... gider dem ikke mere... presets be gone! :lol:
Vedhæftede filer
70387363_741777622923957_4258621959891320832_n.jpg
70387363_741777622923957_4258621959891320832_n.jpg (529.16 KiB) Vist 1175 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det ser spændende ud!
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Et styks volca sample (600 i den blå). Så skal der oldschoolsamples, og leges sammen med vennerne drum og modular..! :dollargrin:
Vedhæftede filer
Muahahahahh...!
Muahahahahh...!
B9A58F36-00AC-40C5-9A5B-E55C3B2DAF48.jpeg (2.71 MiB) Vist 1059 gange
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

preview.jpg
preview.jpg (141.38 KiB) Vist 1015 gange
Så røg denne i indkøbskurven. Havde overvejet Audient Sono, men den ryger nok i kurven senere :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Kimex, er det ikke sådan en, du allerede har?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smittefar skrev:Kimex, er det ikke sådan en, du allerede har?
Nej jeg har en iD 14. Det er de samme mic preamp, men jeg vil godt have et par ekstra. Jeg valgte dette frem for ADAT, da det kommer til at fylde for meget. og jeg tror også der skal adapter til at tilslutte et guitarkabel via ADAT.
Men jeg forventer ikke bedre lyd eller mindre latency.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

OK, cool
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Så gik der Lo-fi i den :-) Fostex 380S fra 1993 eller deromkring.
FostexLille.jpg
FostexLille.jpg (119.12 KiB) Vist 831 gange

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Årh hvad, den Fostex der... kan båndet køre dobbelt tempo? Det hjælper mega meget på diskanten.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Ja det kan det faktisk - fik den hjem fra Ebay i Tyskland, så det var lidt købt ubeset. Heldigvis virker alt fint - jeg tror ikke den har været særlig meget i brug. Man skal lige ind i hvordan tingene fungerer, men så er det faktisk ret ligetil at indspille.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Meget sjældent jeg flasher nyindkøb i denne tråd, men jeg er virkelig oppe at ringe over de muligheder jeg har fået i Toybox Audio's store bundle til Reaktor Blocks.
https://www.toyboxaudio.com/


Billede

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg købte en ny preamp i dag. Radial Power Tube. Den lyder virkelig lækkert. Jeg glæder mig til at bruge den på popvokaler, akustisk guitar og måske endda stortromme.

De to RNC'er der kan stereolinkes er i øvrigt til salg.Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar