Hvilke tegneserier har du læst fornylig?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Re: Hvilke tegneserier har du læst fornylig?

Indlæg af david mondrup »

Helt sikkert. Han er superfed! Jeg nød også denne her ...
64384498_2384454768280214_541960293626937344_o.jpg
64384498_2384454768280214_541960293626937344_o.jpg (536.42 KiB) Vist 2748 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

^^ :dollargrin: ^^

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Sjoveste jeg har læst i længe :-) Den pris er fuldt fortjent.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

har lige genlæst hele Matt Wagner's Mage –– det er vel ti år siden, jeg læste dem sidst. (Det længe ventede tredie og afsluttende bind er nærmest helt nyt. Han tog sig god tid ...)
Stadig en fuldstændig flydende læseoplevelse. Jeg bliver ført af strømmen gennem denne ridder-rejse. Helten, der hygger sig i sit standard-liv med ensomhed og måske en pils i weekenden –– og langsomt bliver tvunget til at tage kampen op, møder ægte magi, ondskab, dæmoner og et fortryllet våben.

Hvis man aldrig har læst Mage, the Hero Discovered (=bind 1 ud af tre), så går man glip af noget virkelig fedt.

Jeg kaster mig nok snart over genlæsning Wagner's anden store serie, Grendel, når jeg får tid. De første par bøger i dén var jo også stinke-fede, omend på en ganske anden måde.
Vedhæftede filer
mage-tp-vol-01-hero-discovered-book-one.jpg
mage-tp-vol-01-hero-discovered-book-one.jpg (172.47 KiB) Vist 2724 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Faldt lige over denne artikel:

MAD Magazine Is Basically Dead

"Starting with issue 10, original content in the magazine will cease: only reprints of articles and comics from across the publication’s 67-year history will be found in ‘new’ issues, which will continue to have new art commissioned for covers. Special issues of MAD, like the traditional end-of-year issue—which will actually feature some original content, according to a further report from The Hollywood Reporter—and other special editions, will also continue. So while some form of MAD will continue to exist for now, it is not exactly “alive”, so to speak."

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Rachel Rising
Skrevet /tegnet af Terry Moore.

Genren er drama, action, eventyr, horror, overnaturlig og en smule mytologisk ... og alligevel lige så vidunderlig dagligdags i pacing og menneskelig omgangsform som hans mere kendte Strangers in Paradise.

Forlag: Abstract Studio, som iscenesætter helt sømløst. Flot udstyr. Hans flotte tegninger kommer virkelig til deres ret. Amerikanerne har i sandhed halet ind på tegneserier for voksne. Det er som at læse en af de bedste europæiske albumserier.

Og noget af det bedste er, at den faktisk viser sig at have et klassisk forløb. Altså begyndelse, handling og afslutning. Selvom den i den lange, episke fortælling minder om en uendelig serie (på den fede måde: jeg har hele tiden lyst til at læse næste kapitel).

Hvis der er en business som Netflix el. lign., der byder på at få lov til at filmatisere den som tv-serie, vil den være særdeles velegnet.
Der er vel materiale til omkring 4 sæsoner. Den er lige til at gå til, både storslået og nede-på-jorden, masser af action, men endnu mere almindelig menneskelig fortælling, som godtnok har både stærke horror-elementer og ondskab og en god skovlfuld splatter. Humor, også.

Jeg er helt ked af, at der ikke er flere numre.
Vedhæftede filer
Rachel Rising 36.png
Rachel Rising 36.png (1.21 MiB) Vist 2694 gange
RR_8.jpg
RR_8.jpg (571.7 KiB) Vist 2694 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Kirkman og de Felici's Oblivion Song.
Første plot-bue spænder over numrene 1 til 12. Rimelig fed verden, ligesom i flere af Kirkman's andre serier.

Den har tilsyneladende også samme svagheder; han lader nogengange figurerne umotiveret skifte retning, når det er nødvendigt for plottet. Altså i modsætning til, hvad der for læseren virker velbegrundet ud fra hvad figuren hidtil har gjort.

Det kan desuden være svært at kende forskel på figurerne, sådan rent visuelt. De to brødre er ikke tvillinger, men jeg er nogengange i tvivl om, hvem der er hvem.

Det er lidt som en typisk medium-budget tv-føljeton, faktisk. Det kunne den også nemt laves som.

Skønhedsfejlene betyder ikke, at det er en dårlig serie. Jeg synes, den er helt okay. Jeg bliver straks suget ind i plottet, og når personerne bliver een-dimensionelle, læser jeg bare videre ... for jeg vil vide, hvad der sker.

Og så betyder det mindre, hvilken bror det er, der sagde replikken ... det interessante plot er den egentlige "hovedperson".
Vedhæftede filer
Ob-song_02.jpg
Ob-song_02.jpg (424.52 KiB) Vist 2668 gange
Ob_song_01.jpg
Ob_song_01.jpg (457.12 KiB) Vist 2668 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Læser Egmont-udgaven fra 2008.
Grineren :-D
Det husker jeg ikke at have bemærket før: hr. Milton har hygget sig med trylleformularerne.

Mon det også forekom i de første danske udgaver?
Vedhæftede filer
20190903_221032.jpg
20190903_221032.jpg (2.11 MiB) Vist 2612 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

tomcat skrev:Læser Egmont-udgaven fra 2008.
Grineren :-D
Det husker jeg ikke at have bemærket før: hr. Milton har hygget sig med trylleformularerne.

Mon det også forekom i de første danske udgaver?
Redigeret: :!:

Ho-hum, nu fandt jeg lige min 1981-førsteudgave og der er præcis de samme tegneserieskaber jokes.

Så ja, de har været der fra første udgave på dansk og det havde jeg også glemt.

Eneste forskel er, at det i 1981-udgaven er håndtekstet og det er elektronisk i 2008-udgaven.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Thomas, kender du den her serie
http://shadowzone.dk/long-john-silver/

En slags uofficiel fortsættelse af Skatteøen med lidt light fantasy. Særdeles godt tegnet og en spændende historie.

Har købt alle 4 (afsluttet serie).

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Holger skrev:nu fandt jeg lige min 1981-førsteudgave og der er præcis de samme tegneserieskaber jokes.

Så ja, de har været der fra første udgave på dansk og det havde jeg også glemt.

Eneste forskel er, at det i 1981-udgaven er håndtekstet og det er elektronisk i 2008-udgaven.
Ah, tak. Jeg læste de første Dk-udgaver.
Jeg har nok ikke kendt alle de benyttede navne, dengang
Senest rettet af tomcat tors 5. sep 2019 13:20, rettet i alt 2 gange.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Holger skrev:Thomas, kender du den her serie
http://shadowzone.dk/long-john-silver/

En slags uofficiel fortsættelse af Skatteøen med lidt light fantasy. Særdeles godt tegnet og en spændende historie.

Har købt alle 4 (afsluttet serie).
Nej, dem kender jeg ikke.
Hold fest, nogen flotte forsider. Især 3'eren, max stemning!
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Jeg har lige genlæst en masse af det tidlige Grendel –– først den dér allerførste, som ikke helt er en tegneserie. Men dog mere end blot end blot en illustreret novelle. Som Wagner selv tegnede til.

Hans let-naive og alligevel lige-i-flæsket tegninger er skønne. Altid, men særlig i dén periode.
Og det klædte hans stil så godt med de tilsyneladende omhyggeligt valgte tusch-tegnere, han benyttede. (undlader deres navne her, for så kommer der hurtigt for meget "sidespor").

Alligevel har jeg alle dage været mere glad for den *næste* historie i Grendel's verden: En fuldblods tegneserie, og som indledte forfatterens metode med at selv skrive, finde på, og bestemme alting –– men lade andre om tegnearbejdet.

Den første 'bog' af dén stil er stadig pissegod: Pander Bros levendegør Christine Spar og de andre figurer helt fantastisk.

Nu om dage har vi set flere tegnere, hvis arbejde befinder sig i mere eller mindre samme boldgade som d'herrer Pander. Men dengang var det satme noget specielt noget.

Jeg husker, hvordan jeg blev lidt skæv i kraniet. Ikke vidste helt, om jeg ku' lide det eller hvad. Det er jo ikke ligefrem Neal Adams eller Curt Swan, ha ha.

Wagner og kompagni:
Devil by the Deed

Wagner og Pander Bros et al.:
Devil's Legacy

Anbefales. OBS men man er altså nødt til at lægge sig i selen i tyve minutter først = læse den første historie.
For ellers er der virkelig nogle lag af fortællingen bagefter i den rigtige tegneserie, som fiser hen over hovedet på een.

Det er heller ikke vanskeligt –– for Devil by the Deed er en god historie, tag ikke fejl !! –– der er bare mere tekst end man normalt tænker, når vi snakker tegneserie.

Og belønningen kommer altså lige bagefter, for Devil's Legacy er rimelig fed. Det var den især dengang, fordi ingen andre lavede noget der lignede Pander Bros –– og nu: det er stadig en fornøjelse at nærmest drikke denne skønne fortælling. Omend den er lidt uhyggelig-makaber og ikke nødvendigvis ender, som man ville have forventet. Helt klart ikke sølvaldersuper-historier.

Der blev i øvrigt smidt et antal Eisner Awards i nakken på Wagner –– et par stykker af dem for forskellige Grendel historier. Men det er en anden snak ..

_____________
øverst: første side af Devil by the Deed
nederst: en side fra midt i tolv-hæftes miniserien Devil's Legacy
Vedhæftede filer
Grendel s1.jpg
Grendel s1.jpg (369.69 KiB) Vist 2516 gange
Devil by the Deed 01.png
Devil by the Deed 01.png (2.3 MiB) Vist 2516 gange
Senest rettet af tomcat søn 20. okt 2019 17:33, rettet i alt 2 gange.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Brubaker, Rucka og Lark's "Gotham Central" er svine fed.

I al fald de første mange numre. Er i gang med at genlæse den, kan ikke helt huske, om den holdt niveauet.

Men altså ... det er satme godt skruet sammen. Og hr Wayne's rolle er holdt nede, helt nede. Perspektivet ligger i stedet direkte hos hovedpersonerne: almindelige strissere og kriminaldetektiver i Gotham –– som ikke alle er lige glade for, at en ulovlig selvtægtsperson nogengange træder til og løser hvad der sådan set er *deres* opgaver.

De modarbejder (somregel) ikke Flagermusen. Den typiske strømer vil jo gerne have de sindssyge mordere fanget o.s.v.
Men det er naturligvis frustrerende, når de ikke selv er opgaven voksen. Meget realistisk, som det nok ville være, hvis nu forklædte udenlovlige samfundshjælpere faktisk svingede sig omkring i Blågårdsgadekvarteret og satte rigtige skurke på plads.

Men, alt det er kun en sidehistorie –– en understrøm. De almindelige, daglige politiopgaver er hvad serien koncentrerer sig om. En vaskeægte noir-spændingsserie, klassisk detektivarbejde med personlige gnidninger, partnerloyalitet, mordvåben uden fingeraftryk, plantede kokainposer og tæsk på gadeplan, vidner der trues, dårlig kaffe og bestikkelse .... alt, hvad der hører til genren.

Et fornemt værk. Vandt både Eisner og Harvey -priser. Helt fortjent.
Vedhæftede filer
20191017_111407.jpg
20191017_111407.jpg (2.68 MiB) Vist 2478 gange
20191017_111331.jpg
20191017_111331.jpg (3.45 MiB) Vist 2478 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Luna Brothers: Ultra (Seven days) (Image Comics 2004)

Luna brødrenes første ting, genlæst alle 8 numre (1 tradepaperback).
Ret overrasket, da jeg læste at dette er deres første professionelle tegneserie. Den er fuldstændig flyvefærdig. Alt spiller fint. God historie, interessant verden, hvor der har været superhelte i årevis –– men dette er ikke omdrejningspunktet. Det er nærmest en chick-flick i serieform. Ultra har ikke haft kæreste eller kønsliv i fem år siden hun datede en anden superhelt. Hun hænger i fritiden mest ud med veninderne, som har samme job som hende. Superheltene er ansat hos en organisation, der aflønner dem godt. Der er naturligvis masser af penge fra sponsorer og reklamer.

Dialog flyder naturligt, historien fortælles sømløst via klare, letoverskuelige tegninger. Skal man klandre for noget, er det standard tendens til, at figurer ligner hinanden.

Det betyder ikke noget særligt, man bliver nemt fanget af den gode fortælling.
Vedhæftede filer
ultra 1.jpg
ultra 1.jpg (392.15 KiB) Vist 2456 gange
ultra 7.jpg
ultra 7.jpg (391.09 KiB) Vist 2456 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Jeremiah nr 37.

Ikke dårlig. Den kører i tomgang. Men på et ornli' sygt højt niveau. Hermann har omtrent ikke flere nye variationer tilbage. Hans plot og figurer er, som de plejer.

Forekommer mig også, at tegningerne er blevet lidt 'løsere'. Som om, tegneren ikke er helt så skarp i stregen længere. (taler om småting, her). Forstå mig ret; manden er psyk-dygtig –– som han har været i årtier.
Om jeg brugte ti år af mit liv, fuldtid, er det ikke sikkert, jeg ville komme i nærheden af hans håndværksniveau.

Hvis han startede et samarbejde med en co-plotter, kunne det igen blive fantastisk. Han er forbi sit zenith. Det går langsomt ned. Men ned går det.
Det er rutinearbejde. Ikke at der er noget galt med det.


OBS –– kan ikke oploade foto af forsiden. Fandt lige ud af, der er en max billed-kvote. Som jeg må have brugt op
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Mark Waid's Archie (2015) er ved gen-læsning stadig top fede. Kan vist ikke finde noget dårligt at sige om dem.

Historier gode √
Tegninger gode √
Karakterisering og dialog gode √
Farver, sideopbygning, tekstning gode √
Nuttet uden at være vattet √
Kærlig uden at blive sødsuppe √
Før-voksen uden at være pattebørn'et √

Perfekt ramt produkt. Hædrer den oprindelige tradition fra d'herrer Goldwater, Montana, Schwartz, Gladir hvad-de-nu-hed-allesammen -- uden at man behøver være bekendt med serien fra gamle dage. (som aldrig rigtig har interesseret mig). Man kan læse serien direkte herfra. Uden vrøvl.
Vedhæftede filer
archie.jpg
archie.jpg (585.97 KiB) Vist 2383 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Fik læst Nick Drnaso's Sabrina (2018).

Et slags album -- men i stift bind og format der minder mere om en lidt stor bog.

200 underlige sider. Underligt at læse -- overvejede at give op, da der ikke skete noget som helst på den første snes sider. Læse-tempoet er ekstrem-kvantiseret: alle sider er ordinært inddelt. Alle billeder er rektangulære. Varieres i tre-fire størrelser. Den mindste størrelse er omtrent kvadratisk, med side-længden en tomme.

Samtidig forstærkes ensformigheden af tegnestilen. Den er det omvendte af ekspressionistisk, om man så kan sige. Meget tidstypisk: så få streger som muligt.

Plus at personernes bevægelses-mønstre er en slags naturalisme: almindelige mennesker. Som ikke bevæger sig særlig dynamisk.

Det modsatte må være Gil Kane.

Og så er fortællingens tid indenfor hver enkelt scene hypernormaliseret. Eller hvad man skal sige. Som om, Drnaso gerne vil vise, HVOR langsomt realistisk tid egentlig bevæger sig. Det er temmelig langsomt.

Plus at mange af figurerne ligner hinanden.
Og der er kun meget lidt variation i den tegnede synsvinkel: alt ses lige forfra. Som en primitiv film i de første år da film blev opfundet. Og alle motiver (det, der vises i billedet) er centreret.
D.v.s. alle faktorer i formidlingen er skruet ned på minimum af variation.

Alt det skulle jeg vænne mig til.
Men efterhånden kommer der lidt skub i historien.
En gang i mellem er der enkelte tegninger, jeg ikke kan tolke. Det betyder ikke så meget. Man går ikke glip af ret meget.

På en måde er det en horror-fortælling. Men hvor man ikke er i nærheden af selve det horrible. Man følger nogle mennesker, der er berørt. På afstand.

Når jeg først accepterer langsommeligheden, ensformigheden og afdæmpetheden i både figurtegning, side-inddeling, farvelægning, tempo o.s.v. er det et stykke godt arbejde.
Han starter på een måde.
Og så vandrer han.
Et ben af gangen.
Een lille tegning af gangen. Og den næste. Og næste.
. . . Mange små tegninger senere har han fortalt sin historie.
Slut.

Jeg vil nok aldrig læse i den igen.
Livet er for rigt på mere sprøde, saftige, morsomme, spændende værker.
Vedhæftede filer
Nick Drnaso.jpg
Nick Drnaso.jpg (433.9 KiB) Vist 2293 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Mara
Brian Wood, Ming Doyle, Jordie Bellaire
Forlag Image (2013)

Fundet på frembydes-hylden på Kbhs Hovedbib.
Kendte ikke nogen af håndværkerne.

Ganske udmærket. Det første par sider sker der ikke noget. Men så trædes der på speederen. Den holder god hastighed derefter, hele vejen frem til slut.

Rimelig klar historie. Okay tegninger; lidt på den sketchede side, passer fint til historien. God farvelægning. Helhedsindtryk fint.

Klassisk fortælling: Hvis vi har et samfund, som er rimelig normalt –– og så introducerer een, større forandring. Hvordan folder fortællingen sig så ud, derfra?

I al fald det bedste af de to ting, jeg gik igang med inde på biblioteket: Den første var en TPB med All-New Ultimates 7-12, af Marvel. Et rimelig uvedkommende standard Marvel-produkt, som ikke gør nogen fortræd. Så er Mara klart den bedre historie.
Vedhæftede filer
20200218_172002.jpg
20200218_172002.jpg (2.52 MiB) Vist 2282 gange
20200218_170408.jpg
20200218_170408.jpg (2.68 MiB) Vist 2282 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Synes du ikke tegnestilen bliver lidt for steril i flere af disse ting? Lidt for rent og computertegnet.

Jeg har det svært med bare de nye gradients i baggrundene, som fx alle de nye Gammelpot har fået. Bevares, farverne er generelt pænere, trykkvaliteten bedre og fejl er rettet, men meget af charmen ryger.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg læser ikke meget tegneserier længere, men pga nye møbler i stuen kom vores "samling" frem i lyset igen. Det lykkedes mig at overtale konen til at købe en samling med Steen & Stoffer bøger og hæfter for en del år siden, jeg bliver så glad for det store bidrag Bill Watson gav verden med den serie.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Yes, Steen & Stoffer er også af mine helt store favoritter. Har alt i hardcover + specialudgaver.

Samme med Gary Larsons The Far Side, som langt om længe er komme på nettet:
https://www.thefarside.com

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Holger skrev:Synes du ikke tegnestilen bliver lidt for steril i flere af disse ting? Lidt for rent og computertegnet.

Jeg har det svært med bare de nye gradients i baggrundene, som fx alle de nye Gammelpot har fået. Bevares, farverne er generelt pænere, trykkvaliteten bedre og fejl er rettet, men meget af charmen ryger.
Jo –– sterilt og køligt, helt klart. Jeg har et stort forbrug, så jeg æder en masse halv- og hel-møg.
Samt en masse gode sager også. Denne "Mara" er klart en middelmådighed.

Jeg har ikke kigget på Gammelpot i de nye udgaver. Er vældig glad for farverne i de 'gamle'.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Hald skrev:Jeg læser ikke meget tegneserier længere, men pga nye møbler i stuen kom vores "samling" frem i lyset igen. Det lykkedes mig at overtale konen til at købe en samling med Steen & Stoffer bøger og hæfter for en del år siden, jeg bliver så glad for det store bidrag Bill Watson gav verden med den serie.
Helt klart, Watterson var genial. Han leverede virkelig, som menneske. Er meget glad for hans værk.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ville dog ønske at han ikke havde været imod merchandise, det kunne have været en milliardforretning, selv efter hans død.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar