Musikmedier der floppede

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Musikmedier der floppede

Indlæg af Kimex »


Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Jeg gad godt have sådan en lille pladespiller.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der var et par stykker, jeg ikke lige kendte - eller har glemt jeg har hørt om.

OT: Det ender nok med, at ordet "musisk" skal have ny betydning. Jeg tror efterhånden ikke, at jeg nogensinde læser det en sammenhæng, hvor det bliver brugt korrekt.

Ordet betyder "kunstnerisk" - efter muserne - og ikke "musikalsk" eller "noget med musik", som det her bliver brugt som.

Ja - jeg er en pedantisk nørd - jeg går op i den slags. :-P

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

SustainerPlayer skrev:OT: Det ender nok med, at ordet "musisk" skal have ny betydning. Jeg tror efterhånden ikke, at jeg nogensinde læser det en sammenhæng, hvor det bliver brugt korrekt.

Ordet betyder "kunstnerisk" - efter muserne - og ikke "musikalsk" eller "noget med musik", som det her bliver brugt som.

Ja - jeg er en pedantisk nørd - jeg går op i den slags. :-P
Det er også et af de steder hvor det gibber i mig. Omend jeg af princip er pragmatisk anlagt når det kommer til sproget, og accepterer at ord får nye betydninger. Men jeg har alligevel skrevet en (forhåbentlig venlig) mail til journalisten, med bl.a. dette link: https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=musisk
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg kender kun til Mini-Disc, mest fordi jeg brugte meget tid på at drille dem der havde købte det, jeg ved at der var bilstereo konkurrencer hvor man blev diskvalificeret hvis man kom med en Mini-disc player i bilen da det ikke havde noget med lydkvalitet at gøre.

Men det var smart, lydkvaliteten var sådan lidt.. meehh.. men størrelsen og brugervenligheden var virkelig god.

De andre (ud over SD-kort) har jeg ikke hørt om.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev:
SustainerPlayer skrev:OT: Det ender nok med, at ordet "musisk" skal have ny betydning. Jeg tror efterhånden ikke, at jeg nogensinde læser det en sammenhæng, hvor det bliver brugt korrekt.

Ordet betyder "kunstnerisk" - efter muserne - og ikke "musikalsk" eller "noget med musik", som det her bliver brugt som.

Ja - jeg er en pedantisk nørd - jeg går op i den slags. :-P
Det er også et af de steder hvor det gibber i mig. Omend jeg af princip er pragmatisk anlagt når det kommer til sproget, og accepterer at ord får nye betydninger. Men jeg har alligevel skrevet en (forhåbentlig venlig) mail til journalisten, med bl.a. dette link: https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=musisk
Journalisten vendte tilbage:
Hej David

Tak for mailen og for rettelsen, det laver jeg om med det samme.
Nu er fejlen rettet. Nørd over and out ;-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hm, jeg synes faktisk de mangler Compact Stick. Jeg har 2 af den slags udgivelser. Bevares, den klassiske USB stick/pen er bestemt ikke et flop, men det er SD kort heller ikke.

Og så valgte man, ihvertfald i de to tilfælde hos mig, at udgive i samme indpakning som cd. Det skulle nok helst ikke skille sig ud fra mængden.

En af udgivelserne jeg har er denne fra Vibrasphere:
https://www.discogs.com/Vibrasphere-Lun ... se/1595810

Billede

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hald skrev:Jeg kender kun til Mini-Disc, mest fordi jeg brugte meget tid på at drille dem der havde købte det, jeg ved at der var bilstereo konkurrencer hvor man blev diskvalificeret hvis man kom med en Mini-disc player i bilen da det ikke havde noget med lydkvalitet at gøre.

Men det var smart, lydkvaliteten var sådan lidt.. meehh.. men størrelsen og brugervenligheden var virkelig god.

De andre (ud over SD-kort) har jeg ikke hørt om.
Er mini-disc ikke bedre end CD? Det er/var da min opfattelse

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

MethLab Recordings bruger vist stadig USB sticks til salg af musik. Men det er jo egenlitg også smart nok som fysisk format, at man kan give samples eller remixpakker med, hvis man vil.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

lakris skrev:Er mini-disc ikke bedre end CD? Det er/var da min opfattelse
Niks. Datakomprimeret lyd, så det er at sammenligne med mp3. Til gengæld er MD mere stabilt ift. rystelser under brug, og en MD kan overspilles. På den måde er det faktisk et bedre valg end CD til f.eks. bilstereo.

Jeg havde også en transportabel MD optager/afspiller. Den var pænt dyr. Men den lever i princippet endnu, omend det er et del år siden jeg sidst havde brug for den til en obskur kunst/lydinstallation. Til det formål som jeg indkøbte den til, nemlig øvelokaleoptagelser, der bruger jeg idag min telefon eller min zoom, lige som alle andre ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Åååh minidisc. Det var da super fremtidsagtigt den gang man så the matrix etc. Har haft et par stykker af de små mobile. Meget smartere end at sidde og brænde cd’er. Og så kunne man også bruge den som mobiloptager.
Kan ikke huske at jeg syntes lydkvaliteten var dårlig. Men igen, den gang var jeg ikke så kræsen eller trænet. Det var jo data komprimering lige meget hvad.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Det var nok fordi folk smed crappy mp3 på deres cd’er :-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

david mondrup skrev: Journalisten vendte tilbage:
Hej David

Tak for mailen og for rettelsen, det laver jeg om med det samme.
Nu er fejlen rettet. Nørd over and out ;-)
Tak. Min tro på menneskets forsatte fremtid er reetableret. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Hm, jeg synes faktisk de mangler Compact Stick. Jeg har 2 af den slags udgivelser. Bevares, den klassiske USB stick/pen er bestemt ikke et flop, men det er SD kort heller ikke.
Er det ikke den, der er beskrevet (ganske lidt godt nok) under 5?
Exodus udkom på usb-nøgle i 4000 eksemplarer og sd-kort i 2000 eksemplarer.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg havde kun skimmet artiklen igennem, men jo, det er da samme koncept/format/blah.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Min søn havde en bærbar minidisk-thingey da han var lille. Og en håndfuld originale indspilninger.

På museet havde vi nogle stykker, der primært blev brugt til interviews "ude i marken". Glorificerede diktafoner.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Hm, jeg synes faktisk de mangler Compact Stick. Jeg har 2 af den slags udgivelser. Bevares, den klassiske USB stick/pen er bestemt ikke et flop, men det er SD kort heller ikke.

jeg syntes også det kunne være praktisk med SD kort, mikro SD eller USB. Jeg købte for år tilbage et album, hvor jeg købte det over nettet. Men hver eneste gang jeg ville spille det, selv på den pc, jeg havde downloaded det til, måtte jeg fjerne DRM beskyttelse, med et eller andet snusket program. Måske gjorde jeg noget forkert. Og hver gang jeg ville spille det, virkede det ikke igen. og jeg måtte starte forfra. Jeg forsøgte på ingen måde at snyde eller rippe musikken. Jeg havde håbet på at jeg kunne spille det fra min pc og en smartphone. Jeg har jo betalt for det. Der ville jeg foretrække et SD eller mikro SD.
Men ingen afspilnings medier giver vel nogen mening. Det skulle da lige være retro lyden fra vinylplader. Jeg har Spotify, og dermed adgang til uendeligt meget musik. Selvom den type tjenester altid har givet mig en dårlig smag i munden. Det er mit indtryk at de med deres forretnings model scorer kassen på bekostning af musikkerne, som bliver underbetalt. og er nødt til at optræde live 150 gange om året for at få det til at løbe rundt.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mangler man ikke DCC båndene? Digital format i kassettebånds størrelse som kom inden DAT (eller måske samtidig)? Sandsynligvis med Philips som ophavsmænd....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Check Techmoans kanal ud på youtube - bla. om verdens dyreste format :

Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ja jeg elsker ham:) der er også 8bit guy som er dejligt nørdet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt svar