Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af SustainerPlayer »

AvS skrev:Skulle indberette moms i går, og så kom jeg i tanke om at jeg ringede til nem-id/nets support for ca 1 år siden fordi jeg ikke kunne huske min kode. Altså den man taster ind lige før man skal brugt sit kort med koder. Jeg snakkede med en gut som åbenbart på sin skærm kunne se hvilke kodeord jeg have forsøgt mig med, og kunne fortælle mig at jeg var tæt på det rigtige. Jeg er ikke sikkerhedsekspert, men er det ikke temmeligt underligt at mit selvvalgte kodeord kan ses, som ikke krypteret tekst, hos en medarbejder hos nem-id?
Lyder ikke sikkert - nej. Men nemt ... :-P

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

69710278_10219919826123066_1024028183139188736_n.jpg
69710278_10219919826123066_1024028183139188736_n.jpg (71.49 KiB) Vist 553 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Skulle indberette moms i går, og så kom jeg i tanke om at jeg ringede til nem-id/nets support for ca 1 år siden fordi jeg ikke kunne huske min kode. Altså den man taster ind lige før man skal brugt sit kort med koder. Jeg snakkede med en gut som åbenbart på sin skærm kunne se hvilke kodeord jeg have forsøgt mig med, og kunne fortælle mig at jeg var tæt på det rigtige. Jeg er ikke sikkerhedsekspert, men er det ikke temmeligt underligt at mit selvvalgte kodeord kan ses, som ikke krypteret tekst, hos en medarbejder hos nem-id?
Tjae. De er vel betroede medarbejdere indenfor deres felt. Netop derfor var det med Se & Hørs tys-tys kilde jo også så f*cked.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

AvS skrev:Skulle indberette moms i går, og så kom jeg i tanke om at jeg ringede til nem-id/nets support for ca 1 år siden fordi jeg ikke kunne huske min kode. Altså den man taster ind lige før man skal brugt sit kort med koder. Jeg snakkede med en gut som åbenbart på sin skærm kunne se hvilke kodeord jeg have forsøgt mig med, og kunne fortælle mig at jeg var tæt på det rigtige. Jeg er ikke sikkerhedsekspert, men er det ikke temmeligt underligt at mit selvvalgte kodeord kan ses, som ikke krypteret tekst, hos en medarbejder hos nem-id?
WHAAAT!!!????
Det må man dag ikke,jeg håber blot at han kan se noget i stil med 90% korrekt eller 9/10 tegn er korrekt indtastet..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -


Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Hvad undres du over ? For ikke så længe side passerede et uopdaget, langt større object, tæt på jorden jorden.
Før eller siden vil jorden blive ramt af en astroide. Det er 100 % sikkert.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kimex skrev: For ikke så længe side passerede et uopdaget, langt større object, tæt på jorden jorden.
Så blev det jo opdaget! :wink:
Kimex skrev:Før eller siden vil jorden blive ramt af en astroide. Det er 100 % sikkert.
Det sker over 20000 gange om året. Det er ikke medregnet dem, der brænder op inden de faktisk rammer overfladen.
Kimex skrev:Hvad undres du over ?
At nogle mener, at der skal bruges flere ressourcer på at kigge på ting, der måske/måske ikke rammer jorden.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

SustainerPlayer skrev:
Kimex skrev: For ikke så længe side passerede et uopdaget, langt større object, tæt på jorden jorden.
Så blev det jo opdaget! :wink:
Kimex skrev:Før eller siden vil jorden blive ramt af en astroide. Det er 100 % sikkert.
Det sker over 20000 gange om året. Det er ikke medregnet dem, der brænder op inden de faktisk rammer overfladen.
Kimex skrev:Hvad undres du over ?
At nogle mener, at der skal bruges flere ressourcer på at kigge på ting, der måske/måske ikke rammer jorden.
Ok. det giver mening.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

SustainerPlayer skrev:
69710278_10219919826123066_1024028183139188736_n.jpg
Heh heh, hva faen?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ved ikke helt hvad jeg synes om det her.


Besøg hos en syntetisk DNA fabrik:


Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Christoffer I. N. skrev:Ved ikke helt hvad jeg synes om det her.


Besøg hos en syntetisk DNA fabrik:

Det kan sikkert bruges til meget godt, Men alligevel tankevækkende at vi anerkender at at naturen har udviklet os ved at lade de bedste gener overleve, men vi aner ikke hvad de bedste gener er fra naturens synspunkt. Skuer vi lidt tilbage . Så har det jo faktisk været de vi betragter som de svageste som har givet os vores arv. De fattige, analfabeter, de laveste klasser og de med lav eller ingen uddannelse, som har givet os vores arv, ved at få mange børn. De mennesker strømmede til USA. Fordi de havde svært ved at opretholde livet i Europa og andre steder. De´ , som efter vores definition var de svageste. Og de er nået længere videnskabeligt end noget andet land. Selv om det ikke var noget kønt syn, med folkemord og slaveri.
Vi aner bare ikke hvilke egenskaber som vil være de bedste i fremtiden.
Men derfor bør vi da alligevel forske i genteknologi. Vi bør nok bare lægge vores antropologi centrerede livssyn på hylden.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Det er godt nok svært at debattere med folk på nettet eller IRL (dog nemmere på nettet end IRL).
Problemet består i, at folk simpelthen gør en dyd ud af at vide så lidt som muligt om så få ting som muligt.

Hvorfor er dumhed en dyd?

Jeg har oplevet snart sagt hele mit liv med langt de fleste mennesker jeg møder, at når jeg konfronterer dem med basale facts omkring den verden vi omgiver os med - f.eks. Heisenbergs usikkerhedsrelation (eller dens modpol, de-Broglie-Bohm's pilotbølgeteori), eller sågar almindelig matematik - herunder Kurt Gödel's ufuldstændighedssætninger, eller bare noget så almindelig lægmands-viden at en stor tung bog og et lille hæfte, falder lige hurtigt til jorden hvis de smides fra samme højde.

Jeg har endda måtte ydmyge mig selv til at stå på en stol og demonstrere sidstnævnte over for en pædagog for en del år siden. Det føles ligesom at fortælle en voksen at man ikke skal tale med mad i munden...

Hvorfor er folk så dumme? Hvorfor gør folk en dyd ud af at være dumme? Jeg betragter ikke mig selv som særlig klog (0 uddannelse, meget få færdigheder). Jeg betragter mig selv som én med en almen viden om helt basale ting.

Jeg husker når jeg har gået ved en klosterruin og jeg fortæller at det som stikker ud fra muren udvendigt, er stræbepiller som skal sørge for at fordele vægten fra det hvælvede loft indvendig så muren ikke falder sammen (loftet vil presse muren udad), og folk siger "hvor ved du meget"... nej.

Jeg ved ikke ret meget. Jeg har en almen bred viden om forskellige ting. Jeg har ingen uddannelse. Jeg kan ikke gøre rent uden hjælp. Jeg snører ikke mine sko, hvis jeg kan blive fri for det. Der er masser af ting hvor jeg fejler.

Dermed må man konkludere at det er resten af verden som er decideret dum. Og de gør en dyd ud af det.

Spørgsmålet er: Hvorfor?

F.eks. er mange af kommentarsporene på youtube-foredrag (f.eks. på PBS Space Time-kanalen) er fyldt med kommentarer ala':
"Når jeg ser det her, føler jeg mig klog". Intetsigende dumheds-kommentarer.

Desuden hvis man føler sig så klog burde man ikke se PBS Space Time's videoer. Så ville man gå på et universitet og lære hvordan man med matematiske metoder fusionerer Schrödingerligningen med Einstein's specielle relativitetsteori.

PBS Space Time er helt nede på det lavpraktiske plan for lægfolk. Som f.eks. mig, som ikke har de matematiske kundskaber. Alligevel fremhæves kanalen som om det er raketvidenskab på højt niveau, selvom det er populærvidenskab fortalt på en... populærvidenskabelig måde (ihvertfald hvis man skal tro kommentarsporene).

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mediumaevum skrev:Det er godt nok svært at debattere med folk på nettet eller IRL (dog nemmere på nettet end IRL).
Problemet består i, at folk simpelthen gør en dyd ud af at vide så lidt som muligt om så få ting som muligt.

Hvorfor er dumhed en dyd?

Jeg har oplevet snart sagt hele mit liv med langt de fleste mennesker jeg møder, at når jeg konfronterer dem med basale facts omkring den verden vi omgiver os med - f.eks. Heisenbergs usikkerhedsrelation (eller dens modpol, de-Broglie-Bohm's pilotbølgeteori), eller sågar almindelig matematik - herunder Kurt Gödel's ufuldstændighedssætninger, eller bare noget så almindelig lægmands-viden at en stor tung bog og et lille hæfte, falder lige hurtigt til jorden hvis de smides fra samme højde.

Jeg har endda måtte ydmyge mig selv til at stå på en stol og demonstrere sidstnævnte over for en pædagog for en del år siden. Det føles ligesom at fortælle en voksen at man ikke skal tale med mad i munden...

Hvorfor er folk så dumme? Hvorfor gør folk en dyd ud af at være dumme? Jeg betragter ikke mig selv som særlig klog (0 uddannelse, meget få færdigheder). Jeg betragter mig selv som én med en almen viden om helt basale ting.

Jeg husker når jeg har gået ved en klosterruin og jeg fortæller at det som stikker ud fra muren udvendigt, er stræbepiller som skal sørge for at fordele vægten fra det hvælvede loft indvendig så muren ikke falder sammen (loftet vil presse muren udad), og folk siger "hvor ved du meget"... nej.

Jeg ved ikke ret meget. Jeg har en almen bred viden om forskellige ting. Jeg har ingen uddannelse. Jeg kan ikke gøre rent uden hjælp. Jeg snører ikke mine sko, hvis jeg kan blive fri for det. Der er masser af ting hvor jeg fejler.

Dermed må man konkludere at det er resten af verden som er decideret dum. Og de gør en dyd ud af det.

Spørgsmålet er: Hvorfor?

F.eks. er mange af kommentarsporene på youtube-foredrag (f.eks. på PBS Space Time-kanalen) er fyldt med kommentarer ala':
"Når jeg ser det her, føler jeg mig klog". Intetsigende dumheds-kommentarer.

Desuden hvis man føler sig så klog burde man ikke se PBS Space Time's videoer. Så ville man gå på et universitet og lære hvordan man med matematiske metoder fusionerer Schrödingerligningen med Einstein's specielle relativitetsteori.

PBS Space Time er helt nede på det lavpraktiske plan for lægfolk. Som f.eks. mig, som ikke har de matematiske kundskaber. Alligevel fremhæves kanalen som om det er raketvidenskab på højt niveau, selvom det er populærvidenskab fortalt på en... populærvidenskabelig måde (ihvertfald hvis man skal tro kommentarsporene).
Dine konklusioner er manglefulde og uden reel dokumentation - allerhøjest lidt anekdotisk evidens.

Det er nu også sådanne holdninger - og specielt dine ytringer af dem, der giver dig minuspoint i sociale relationer. Det er super arrogant opførelse.

Sådan helt generelt er uvidenhed ikke = dumhed. Nu har naturen artet sig sådan, at du er god til at tilegne dig noget udenadslære. Og det er jo som sådan godt nok - for dig. Men meget af den slags viden er sjældent relevant for det gennemsnitlige menneske - andet end når de skal vinde en quiz eller gerne vil fremstå intellektuelt overlegne. Ikke noget der i sig selv er en værdi.

Størstedelen af verdens befolkning går fint igennem livet uden at have praktisk brug for viden om tyngdeacceleration.

Du skulle måske bruge noget energi på, at lære at kigge på, hvad andre mennesker kan bibringe dig, end det du selv kan bære til bordet. Og så lade være med, at være så fordømmende hele tiden. Det er virkelig en dårlig egenskab.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

SustainerPlayer skrev: Det er nu også sådanne holdninger - og specielt dine ytringer af dem, der giver dig minuspoint i sociale relationer. Det er super arrogant opførelse.
Det var nu ikke min mening at være arrogant. Jeg fortæller bare om min oplevelse af andre mennesker.
SustainerPlayer skrev: Sådan helt generelt er uvidenhed ikke = dumhed. Nu har naturen artet sig sådan, at du er god til at tilegne dig noget udenadslære. Og det er jo som sådan godt nok - for dig. Men meget af den slags viden er sjældent relevant for det gennemsnitlige menneske - andet end når de skal vinde en quiz eller gerne vil fremstå intellektuelt overlegne. Ikke noget der i sig selv er en værdi.
Udenadslære, ja. Men det er da meget nyttig viden når man begår sig i verden og undrer sig over ting og sager eller holdes vågen om natten pga. livets store spørgsmål.
SustainerPlayer skrev: Størstedelen af verdens befolkning går fint igennem livet uden at have praktisk brug for viden om tyngdeacceleration.

Du skulle måske bruge noget energi på, at lære at kigge på, hvad andre mennesker kan bibringe dig, end det du selv kan bære til bordet. Og så lade være med, at være så fordømmende hele tiden. Det er virkelig en dårlig egenskab.
Det er ikke min mening at være fordømmende, men jeg vil tage dine råd til mig. Tak :)

Hvad andre mennesker kan bibringe mig... er mange ting, iøvrigt. Som forklaret i min kommentar, har jeg ingen uddannelse, meget få praktiske færdigheder og endnu færre sociale kompetencer. Dem ser andre mennesker ud til at mestre, mens jeg ikke kan.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mediumaevum skrev:Men det er da meget nyttig viden når man begår sig i verden og undrer sig over ting og sager eller holdes vågen om natten pga. livets store spørgsmål.
Viden er godt - og man kan ikke få meget af den. Men man kan anvende den forkert. At dunke andre i hovedet med den er forkert. Det tilbringer ingen værdi til nogen.

Jeg har i mit arbejdsliv tit været i selskab med nogle af Danmarks, Europas og verdens førende forskere indenfor historie, arkæologi og andre museale fagligheder. Jeg har aldrig oplevet, at de har fundet det nødvendigt, at skulle hævde sig over den almene pøbel - men derimod sætter de en ære i, at formidle den viden videre til alle, der måtte være interesseret.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

SustainerPlayer skrev:
mediumaevum skrev:Men det er da meget nyttig viden når man begår sig i verden og undrer sig over ting og sager eller holdes vågen om natten pga. livets store spørgsmål.
Viden er godt - og man kan ikke få meget af den. Men man kan anvende den forkert. At dunke andre i hovedet med den er forkert. Det tilbringer ingen værdi til nogen.

Jeg har i mit arbejdsliv tit været i selskab med nogle af Danmarks, Europas og verdens førende forskere indenfor historie, arkæologi og andre museale fagligheder. Jeg har aldrig oplevet, at de har fundet det nødvendigt, at skulle hævde sig over den almene pøbel - men derimod sætter de en ære i, at formidle den viden videre til alle, der måtte være interesseret.
Helt enig.

Det er ikke for at dunke folk oven i hovedet. Men min oplevelse er at folk sætter en ære i at være dumme, dvs. vide så lidt som muligt. De ser ned på folk som ved lidt mere end dem selv og bruger 'nørd' som en nedladende betegnelse (selvom nørderi er noget positivt).

Det kan være at jeg tager fejl her, og det håber jeg, at jeg gør. Kommer ihvertfald ofte til at tænke på filmen Idiocracy.

Men jeg oplever også at folk slet ikke er interesseret i viden og debat som ligger udover sport og andre ligegyldige/uinteressante ting.

Jeg synes det er mere spændende at se en dokumentar om en brødkrumme delt ned i planck-enheder og stiller filosofisk-eksistentielle spørgsmål ved hele universets eksistens, end at høre om et eller andet fuldstædigt ligegyldigt sportsresultat (hvad alt i den kategori er - ligegyldigt, kedeligt).

Af den årsag er jeg næsten altid med få undtagelser ensom til fester og andre sammenkomster. De bedste fester husker jeg som de fester hvor jeg har fundet en ligesindet som samtidig ved mindst 100 gange mere end mig og gider lære fra sig. Jeg suger viden til mig og er umættelig hvad det angår.

Min undren er, hvorfor der er så få mennesker som deler mine interesser.
Senest rettet af mediumaevum lør 14. sep 2019 10:01, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mediumaevum skrev: Men min oplevelse er at folk sætter en ære i at være dumme, dvs. vide så lidt som muligt.
Det ville undre mig meget - og jeg tror du aflæser nogle signaler meget forkert for at nå den konklusion. Det virker mere som din automatreaktion på, at hvis det ikke er det ene, så er det det andet. Du vil gerne have tingene sorte eller hvide. Men størstedelen er altså grå nuancer.
mediumaevum skrev:Min undren er, hvorfor der er så få mennesker som deler mine interesser.
Jo "tungere" jo mere "nørdet" det er - jo smallere er interessen for det. Men det afhænger også meget af præsentationen af det. Hvis du ikke "sælger" varen - men lirer tørrer videnskabelige fakta af, så falder de fleste fra.

En "fest" er jo også noget, som de fleste så gerne vil have er "festelig" - det betyder jo, at det er mere alment "sjov og ballade", der står på programmet. Ikke dermed sagt, at man aldrig har en alvorlig og givende snak til en fest. Men det er jo ikke normen.

Hvis du gerne vil diskutere disse emner, så er det i andre sammenhænge og fora, du må søge.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

SustainerPlayer skrev: Jo "tungere" jo mere "nørdet" det er - jo smallere er interessen for det. Men det afhænger også meget af præsentationen af det. Hvis du ikke "sælger" varen - men lirer tørrer videnskabelige fakta af, så falder de fleste fra.

En "fest" er jo også noget, som de fleste så gerne vil have er "festelig" - det betyder jo, at det er mere alment "sjov og ballade", der står på programmet. Ikke dermed sagt, at man aldrig har en alvorlig og givende snak til en fest. Men det er jo ikke normen.

Hvis du gerne vil diskutere disse emner, så er det i andre sammenhænge og fora, du må søge.
"Sjov og ballade" betyder noget andet for mig end det gør for dig, åbenbart. Jeg betragter "sjov og ballade" som en filosofisk debat om hvorfor inkonsistente systemer kan bevise deres egen konsistens - mens konsistente systemer aldrig kan bevise at de er netop det.

"Sjov og ballade" kan jo også betyde at man driller folk som øser ud af deres viden om kvantemekanik ved at henvise til surrealistiske pilotbølger (eksperimentelt påvist) for derefter spørge om ikke et enten deterministisk univers kan bortvise Heisenbergs Usikkerhedsrelation med henvisning til - og accept af - ikke-lokale variable, eller alternativt gå så drastisk til værks at man påberåber sig superdeterminisme som forklaring på usikkerhedsrelationen og samtlige kvantemekaniske fænomener.

Personligt synes jeg det er langt sjovere og giver mere ballade i festen, end at drikke sig i hegnet.

Men det forudsætter desværre at dem man driller, har helt basal viden.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mediumaevum skrev:
SustainerPlayer skrev: Jo "tungere" jo mere "nørdet" det er - jo smallere er interessen for det. Men det afhænger også meget af præsentationen af det. Hvis du ikke "sælger" varen - men lirer tørrer videnskabelige fakta af, så falder de fleste fra.

En "fest" er jo også noget, som de fleste så gerne vil have er "festelig" - det betyder jo, at det er mere alment "sjov og ballade", der står på programmet. Ikke dermed sagt, at man aldrig har en alvorlig og givende snak til en fest. Men det er jo ikke normen.

Hvis du gerne vil diskutere disse emner, så er det i andre sammenhænge og fora, du må søge.
"Sjov og ballade" betyder noget andet for mig end det gør for dig, åbenbart. Jeg betragter "sjov og ballade" som en filosofisk debat om hvorfor inkonsistente systemer kan bevise deres egen konsistens - mens konsistente systemer aldrig kan bevise at de er netop det.

"Sjov og ballade" kan jo også betyde at man driller folk som øser ud af deres viden om kvantemekanik ved at henvise til surrealistiske pilotbølger (eksperimentelt påvist) for derefter spørge om ikke et enten deterministisk univers kan bortvise Heisenbergs Usikkerhedsrelation med henvisning til - og accept af - ikke-lokale variable, eller alternativt gå så drastisk til værks at man påberåber sig superdeterminisme som forklaring på usikkerhedsrelationen og samtlige kvantemekaniske fænomener.

Personligt synes jeg det er langt sjovere og giver mere ballade i festen, end at drikke sig i hegnet.

Men det forudsætter desværre at dem man driller, har helt basal viden.
Du har nok lukket festen. Men du læser også pænt forbi ordet alment. :wink:

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Hvorfor er folk så dumme? Hvorfor gør folk en dyd ud af at være dumme?
Hov Hov. Nu må jeg tage bladet fra munden. Vi foretrækker betegnelsen alternativt begavede . Vi er et stolt folkefærd. Vi opfandt kanelsnegle, cykelstativer i midtbyen og netundertrøjer. Noget man rent faktisk kan bruge til noget.
Jeg ved ikke hvordan du definerer intelligens , men betyder det ikke noget i retning af "kedelig" :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der forsvinder nogle indlæg undervejs.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Sig mig, ligner de her to melodier ikke hinanden lidt? :shock:




Edit:
Ahh okay, det er vist nærmest en form for hilsen: https://www.dyrmdaily.com/die-antwoord- ... -ugly-boy/ :)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Hvorfor sætter man ikke dynamoer på fitnessmaskiner?

Nyt svar