Propellerhead / Reason Studios - Reason 11

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Jeg synes det er den fedeste nyhed de kunne komme med! Jeg har haft Reason længe men får den aldrig rigtig brugt selvom den kan noget specielt. Og bruge den med Rewire har bare ikke fungeret for mig - så Reason Rack VST bliver lækkert at få ind i arsenalet!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Stadig beta ,.. men stor nyhed ,.. jeg havde ellers opgivet !!!

Rewire forsvinder hvilket smadrer manges workflow ,.. og kun VST3 ,.. men ingen problemer her med det

Ærgeligt at jeg registrerede min 10 upgrade for få mdr siden ,.. havde jeg gjort det nu efter 1 august havde version 11 været under grace-periode :-)

129$ for upgrade ,.. det blir snart 99$ hos JRR ,.. minus check-out

Jeg er nok klar ,.. men lad os lige få bekraftet at det spiler ordentligt ,.. blive modnet ,.. samt tilbudende indfinde sig

Kan ikke overskue om suiten er værd den dobbelte pris

Glæder mig over den fri routing OGSÅ af effekter !!!
/Dub

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Kunne nu være meget sjovt at lege lidt med Subtractoren igen - det var den jeg lærte hvordan en synth virker i sin tid, så kunne være god nostalgi at bruge den igen :)

Default avatar
matsgand
Forum Donator
Indlæg: 71
Sted: København N

Indlæg af matsgand »

Support for Reason rack her i Reason 11 og support af tredie parts VSTplugin i reason som først kom i forrige version 10, er features som burde have være indført for årtier siden. Reason har sovet i timen og levt et isoleret liv altfor længe.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Reason 11 og Rack Plug-in ude nu.
Kunne være interessant at høre om oplevelser fra nogen som enten har prøvekørt eller erhvervet sig et af de nye produkter :)

Hvor meget fylder Rack Plug-in demoen, og hvor mange/hvilke Devices er med?

*nok væsentligt, især for Logic brugere:
Supported plugin formats: VST3. An AU version is in development and will ship before the end of the year.

https://www.reasonstudios.com/shop/
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Super tåbeligt at AU versionen ikke udkommer samtidig... oh well... glæder mig til at prøve Subtractoren igen, efter 10+ år væk :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ved godt det sikkert har stået stille i 15-20 år med udviklingen,... men deres NN-XT sampler er vist stadig kompetent, klassisk udlægning,.. sikkert et alternativ til Structure fra AIR

Ja subtraktor er fed, halvdelen af de gamle dubtunes på versionist er vel lavet med den tænker jeg :-)

Europa virker også spændende, men den er jo som vst allerede mener jeg
Senest rettet af DUBTEMPLE tors 26. sep 2019 12:00, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

NN-XT fandtes allerede omkring version ~2.5. 15 år passer fint, ja.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kan umiddelbart rigtig godt lide lay-out af NN-XT ,..

Forsøgte at købe Halion Crossgrade under seneste sale, men deres system fuckede min order op, "supporten" sendte mig så rundt "i cirkler", uden at løse problemet, og til sidst fik jeg bare at vide at nu vsr udsalget jo slut :luny:

Så var det jeg kom i tanke om hvorfor jeg droppede Steinberg for 5-6 år siden :-) sikkert meget heldigt det mislykkedes med at gi dem endu en chance :-)

Tror bare jeg bruger NN-XT eller Structure foreløbig

Reason 11 snupper jeg ved næste sale, hvis der kommer posetive meldinger
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

DUBTEMPLE skrev:Reason 11 snupper jeg ved næste sale, hvis der kommer posetive meldinger
Et par folk på youtube brokker sig over den retning Reason Studios bevæger sig i, uden at lytte til deres trofaste brugere, og fikser de ting den gruppe har brokket sig over igennem længere tid.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:
DUBTEMPLE skrev:Reason 11 snupper jeg ved næste sale, hvis der kommer posetive meldinger
Et par folk på youtube brokker sig over den retning Reason Studios bevæger sig i, uden at lytte til deres trofaste brugere, og fikser de ting den gruppe har brokket sig over igennem længere tid.
Tak, ja,man bør nok lige overveje det hele meget nøje, over en rum tid,... starter nok ud med Structure så

At de nu leverer et "vst-rack", uden rewire-bøvl, er dog grundlæggende hvad der har været MIN stor drøm i længe, jeg kommer aldrig til at bruge reason som et lukket system, kun instrumenter, og måske effekter,..

Hvis jeg orker må jeg prøve at sætte mig ind i deres kritik, måske er det urelavant for mig

Det jeg skal lave er ret simpelt, og hvad filter angår så bruger jeg bare WOW, og Rossums Morpheus, (i eurorack),... når der skal syres på nogle af stemmerne :-)
/Dub

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Præcis....én af de ting, som mange Reason-brugere har efterlyst er netop Reason som vst. At de så har sovet i timen ift så mange andre ting, er så en anden sag. Men som vst vinder de helt sikkert nogle nye brugere. Workflow i Reason har jeg altid hadet og jeg har brugt Reason siden 1.0 og jeg har været ned på de fleste updates. Det har aldrig været godt at programmere i (imho). Vst har osse været min drøm længe.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

John Lehmkuhl har set lidt på Reason 11 Rack Plugin, endda afviklet i Logic med hans kommende Unify plugin wrapper.
Ikke rigtig nogle detaljer omkring selve Reason Rack installationen, hvad der følger med i pakken, latency, cpu osv.

"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Lidt Info fra KVR fremme nu ,...

https://www.kvraudio.com/forum/viewtopi ... d4edcf95b9

Det kører umiddelbart fint i Studio One ,... men der er problemer andre steder

Som en stor skuffelse så oplever flere at der er problemer med scaleringen, det er som sædvanligt for småt :(

(Europa synthen der også findes som seperat VST er det eneste der scalerer tidsvarende)


Og så er der en lille absurd historie om boxede versioner der kun indeholder en download-kode når æsken åbnes :luny:


Som en skriver, så ku man lige så godt have leveret koden i en stor trækasse, påtrykt "pas på leoparden", som skulle afhentes på rådhuset :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Jeg har købt og downloadet. Og jeg er kæmpe fan...man får virkelig meget fed lyd i Reason 11. Og jeg havde glemt hvor sjovt og kreativt det er at lege med deres racks.

Stadig en anelse ustabilt i Cubase 10 - men det skal de nok få ordnet.
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

midibass500 skrev:Stadig en anelse ustabilt i Cubase 10 - men det skal de nok få ordnet.
Hvordan ustabilt? Crasher det, eller giver det høj latency, eller hvordan? Ret nysgerrig på hvordan det også kommer til at virke i Logic når AU-versionen bliver tilgængelig :)

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Det tager en del på CPUen at bruge Reason som rack - og er bounce er ret langsom. Men jeg tænker at det bliver ordnet når AU kommer ud?
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Manualen er ude til rack-tingen:

https://a.phcdn.se/Reason11/Manuals/Rea ... Manual.pdf

Jeg er selvfølgelig gået igang med at fordybe mig i basis, Kapitel 3, fra side 36,.. og er foreløbig stødt på EN trist ting:


(1). Indkommende midistrøm kan KUN komme fra DAW ,.. og kan ikke skelne imellem midi-kanaler ,.. ikke smart i et "instrument-rack"


Umiddelbart må dette betyde:

1. Der kan ikke loades mange instrumenter i EN rack-instance, som så tilgås seperat via kanaler fra daw-spor, som man normalt ønsker det i sit flow
2. Der skal, helt molbo-agtigt, antageligt loades et seperat rack for hvert instrument man vil styre seperat via midi-kanal
3. Grundet pkt 1 og 2 vil en kombinator patch ikke kunne rumme 2 inter-aggerende synths med seperat midi-ch, og ideen med en kombinator vil visne
4. Der kan ikke sendes midi-out fra racket


Men er først lige startet på læseriet, så der dukker måske mere op :roll:
/Dub

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Hmm, det går i hvert fald også lidt ud over tromme-maskinerne, hvis de ikke kan trigges via forskellige MIDI-kanalerne.. Er ved at downloade demoen, som jeg så vil prøve i Ableton - så kan jeg se om det giver mening at bruge til Logic, når AU versionen kommer ud :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

KristianNielsen skrev:Hmm, det går i hvert fald også lidt ud over tromme-maskinerne, hvis de ikke kan trigges via forskellige MIDI-kanalerne..
Præcis:


Man skal nok se på "Reason-Rack" bare som en kluntet måde at:

1. Loade single instances i hver sit rack, bedre end rewire, men ikke smukt,..

2. Kombinator hvis eneste reele formål er et tilføje effekter til et enkeltstående instrument

Assign af midi-controller til automatisering af såvel effecter som instrumenter må pt stå hen i det uvisse


EFFEKTER OG AUDIO
=================

De kan tilsyneladende routes, med en del outputs fra racket, fint, men kun 4 inputs :roll:

Så brugt som f.eks. effect-rack vil man løbe ind i nogle flaskehalse der minder om midi-siden, og reelt være tvunget ud i at åbne flere racks

MANGE outputs fra f.eks. NN-XT vil angiveligt kunne routes til DAW, for individuel mix og procceserin, og der igennem også ud fysisk individuelt, via asio,..

Stadig dog med begrænsningen EN midikanal pr instance



Jeg sidder tilbage med blandede føleleser

At software-portingen til VST har gjort de ellers medgørlige instrumenter mere cpu-tunge er heller ikke en rar meddelelse
/Dub

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Så er AU-udgaven endelig tilgængelig :)

Beklager den skamløse selvhype (att. moderatorer, hvis ikke det overholder forum-politikken, så slet gerne) - hvis nogle er nysgerrige omkring lidt routing muligheder inde i Logic, så har jeg lavet en lille video :)



Det giver helt klart en gensynsglæde for mig at kunne bruge Reason igen, men bruge det som en del af mit nuværende workflow :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er helt fint med hjemmelavede videoer og lyd i alle trådene!

Fedt med de multi-outs.
Det er nok sådan noget her folk har sukket efter i en 10 års tid, at Racket kunne loades i andre sequencere. Virker til at være fedt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så er det muligt at få Intro versionen til halv pris, altså 39 Øvro, med den viste kode

Ved ikke hvor længe det kører, overvejer selv, har fuld version 10, men ønsker egentligt bare at afprøve VST-versionen, og instrumenterne rækker i intro,...

(senere kommer der så evt et bedre tilbud på en reel update, og grundlæggende, ud over "vst-rack", er der jo ikke de helt store nyheder)

Altså, lige nu: "et amputeret rack" til "en amputeret pris",... :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

Tænker 39 euro er mere fair, end fuld pris, indtil man muligvis får lidt bedre styr på den samlede funktionalitet, jvf. indlæg i tråden her, vi er jo ikke i mål
introsave.JPG
introsave.JPG (97.64 KiB) Vist 746 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Haha, de vil ikke lade mig købe Reason 11 Intro ,... og tilknytte den min eksisterende account sideløbende med min fulde version 10

Havde forestillet mig 11 Intro på den ene computer, Og fuld version 10 på den anden

Jammen så farvel igen Reason, så ses vi måske senere, men kun hvis den upgrade discountes tilsvarende

Letterer røvhulsagtigt over for eksisterende gamle kunder
/Dub

Nyt svar