Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Mr. Soundman »

Apropos de der runde tal...
LM 2019-10-25.PNG
LM 2019-10-25.PNG (296.92 KiB) Vist 454 gange
Christoffer> Jeg kan se, du ikke har langt igen - nu opper du dig lige denne gang, ikke også... :wink:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

... husk nu der skal lægges et autentisk screenshot af det runde tal - ellers vil en fejring i tråden for runde indlægsdage være ugyldig :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og så kan jeg konstatere at jeg har lavet ~3000 posts det sidste års tid.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:
SustainerPlayer skrev:
DUBTEMPLE skrev:
Du må kun tilmelde dig EN gang :lol:
Jamen - der er vel jordbærkage eller noget til medlem #10000? :-P
Jeg forestilede mig at personen blev foreviget via en buste på Holgers landsted :)
Håber ikke det bliver en spammer så. Det er #9998. :|

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg ku egentlig godt tænke mig at lave noget tekst analyse af alt den data der ligger her på lydmaskinen...

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:Jeg ku egentlig godt tænke mig at lave noget tekst analyse af alt den data der ligger her på lydmaskinen...
Hvilke specifikke data? hvordan ? og hvorved evt. brugbart ?
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:
Mike-air skrev:Jeg ku egentlig godt tænke mig at lave noget tekst analyse af alt den data der ligger her på lydmaskinen...
Hvilke specifikke data? hvordan ? og hvorved evt. brugbart ?
Man kan eks. lave en eksplorativ undersøgelse af emner i et eller flere forskellige subfora, og klassificere indlæg på indhold eller "tone" og sammenligne emner med hinanden, eller med forskellige karakteristika på forskellige indlæg indenfor hver kategori. Meget løst beskrevet, fordi der er utrolig mange muligheder. Det handler egentlig om vinklen, og de spørgsmål og hypoteser man har.

Det kan være brugbart på mange forskellige måder, men helt specifikt kom jeg til at tænke på der er utroligt meget data, og det er da spændende at dykke næsen ned i noget man har været en del af i snart 11 år. I tillæg er jeg vejleder for en kandidatstuderende, som skal arbejde med denne type analyse, så det var nok også derfor jeg tænkte på det.

I min egen bachelor opgave (jeg skrev faktisk om lydmaskinen) var jeg interesseret i, hvad der fik folk til at svare på et indlæg. I dag ville jeg nok kunne give et lidt mere dybdegående svar på for eksempel det.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Det er da brugbar info, for dem der pt undrer sig over mgl aktivitet i deres tråde

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak for god forklaring Mike

Både imponerende, og lidt uhyggeligt, hvor tæt man kan komme på personer og grupper, og hvilken info der kan udkoges præcist via systematisk analyse

Pøj-pøj ,... go for it :-)
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Jeg ku egentlig godt tænke mig at lave noget tekst analyse af alt den data der ligger her på lydmaskinen...
Som menigt medlem synes jeg det er fin ide. Men det er jo op til El Jefe. :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev: Som menigt medlem synes jeg det er fin ide. Men det er jo op til El Jefe. :)
Det er da utroligt med alle de mexicanere der er ved at overtage danmark... El giganten, El Cykel, El biler.. :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hald skrev:
SustainerPlayer skrev: Som menigt medlem synes jeg det er fin ide. Men det er jo op til El Jefe. :)
Det er da utroligt med alle de mexicanere der er ved at overtage danmark... El giganten, El Cykel, El biler.. :lol:
Haha. f*ck.Det.Er.Plat.Humor!

@Sustain: Jeg lover intet, det var skam bare en tanke, men hvis en data-dump pludselig dukkede op ud af det blå, kunne det da sagtens være man gjorde noget ved det :jesus:

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Det kræver vel også kun næsten 10000 godkendelser

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

lakris skrev:Det kræver vel også kun næsten 10000 godkendelser
Om der kan argumenteres for det hører under personlig information så ja :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Skærmbillede 2019-10-27 kl. 09.15.26.png
Skærmbillede 2019-10-27 kl. 09.15.26.png (17.68 KiB) Vist 343 gange
:clap: :banan: :kissass: :party: :drunk:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

c.jpg
c.jpg (102.27 KiB) Vist 335 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
:clap: :banan: :kissass: :party: :drunk:
Yihaaarrrrh

:party: :party: :party: :party: :party:
:party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party:
:party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party:
:party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party:
:party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party:
:party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party: :party:
:party: :party: :party: :party: :party:

Satans. Det virkede ikke efter hensigten:
doh.PNG

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Endelig har jeg fået tilsluttet mit nye lydkort. Audient iD44. Og med Audient er det bare at hente driveren fra deres hjemmeside og plug and play. og driversoftwaren er lige så enkel. Lige et lydkort for mig. Der er lige et par funktioner jeg ikke er helt inde i. Talkback, iD og DIM og cut. Men det er så lidt at selv jeg kan overskue det. Jeg hader manualler. Denne skal også hentes via hjemmesiden. Jeg ved ikke om der følger ekstra med. Så jeg må lige registrere produktet og undersøge om der ekstra software med i pakken :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Merkur passerer forbi Solen omkring d. 11. November, ellers er næste chance for at opleve det i 2032. Videoen er vist amerikansk, så jeg ved ikke hvor synligt og hvornår på dagen m.m. det er her i Danmark.
Her er fra denne tråd i 2016 hvor det senest skete, ca. fra denne post og frem:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?p=596392#p596392



Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Her til morgen var det -2, og bare for at teste energiforbruget, satte jeg fuld drøn på alt varme i bilen 30 minutter før jeg satte mig ud i den. Det kostede cirka 18 kilometers rækkevidde før jeg overhovedet var begyndt at køre- men OK det var 22 grader, og næsten for varmt til at have en trøje på. Efterfølgende prøvede jeg at teste energiforbruget ved at køre mindre fornuftigt: op/ned i tempo hele tiden, og i en motorvejs tunnel hvor jeg var næsten alene fik den også lidt rebekka.

Selve turen til arbejde er 33 km i (hvad der efter danske standarder er) rimelig ujævnt terræn. I sommervejr og fornuftig kørsel er energiforbruget ca 35 km. Ved mindre økonomisk kørsel er forbruget ca 50 km i rækkevidde for samme tur. Når temperaturen er omkring frysepunktet er energieffektiviteten på bilen dog ikke 1:1, selv ikke ved fornuftig kørsel. I Norge taler man om en "rækkeviddeangst" blandt elbilejere om vinteren :-P

Resultatet var et energiforbrug på hvad der beregnes til 78 km rækkevidde, når man virkeligt 'sviner' med energien og kører som en idiot.
Egentlig ikke så forfærdeligt når man har 520 km rækkevidde på et fuldt ladet batteri. Indtil nu, har jeg kunne nøjes med at lade i weekenden, og fornyligt slatlade lidt når der er et gratis ladepunkt fri på arbejde.

På vej hjem skal jeg prøve at sidde med jakke på, nøjes med sædevarme, og have en mere fornuftig kørsel, for at se hvad det koster i energiforbrug (desværre vil det være +2 grader på det tidspunkt).

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:... i en motorvejs tunnel hvor jeg var næsten alene fik den også lidt rebekka. ...
Så længe du ikke havde "det lange lyyys pååå"..

For dem der ikke kender referencerne, så er her et klip fra samme film:


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mike-air skrev:Her til morgen var det -2, og bare for at teste energiforbruget, satte jeg fuld drøn på alt varme i bilen 30 minutter før jeg satte mig ud i den. Det kostede cirka 18 kilometers rækkevidde før jeg overhovedet var begyndt at køre- men OK det var 22 grader, og næsten for varmt til at have en trøje på. Efterfølgende prøvede jeg at teste energiforbruget ved at køre mindre fornuftigt: op/ned i tempo hele tiden, og i en motorvejs tunnel hvor jeg var næsten alene fik den også lidt rebekka.

Selve turen til arbejde er 33 km i (hvad der efter danske standarder er) rimelig ujævnt terræn. I sommervejr og fornuftig kørsel er energiforbruget ca 35 km. Ved mindre økonomisk kørsel er forbruget ca 50 km i rækkevidde for samme tur. Når temperaturen er omkring frysepunktet er energieffektiviteten på bilen dog ikke 1:1, selv ikke ved fornuftig kørsel. I Norge taler man om en "rækkeviddeangst" blandt elbilejere om vinteren :-P

Resultatet var et energiforbrug på hvad der beregnes til 78 km rækkevidde, når man virkeligt 'sviner' med energien og kører som en idiot.
Egentlig ikke så forfærdeligt når man har 520 km rækkevidde på et fuldt ladet batteri. Indtil nu, har jeg kunne nøjes med at lade i weekenden, og fornyligt slatlade lidt når der er et gratis ladepunkt fri på arbejde.

På vej hjem skal jeg prøve at sidde med jakke på, nøjes med sædevarme, og have en mere fornuftig kørsel, for at se hvad det koster i energiforbrug (desværre vil det være +2 grader på det tidspunkt).
Overraskende nok slap jeg med et energiforbrug på 39km, MED 20 grader i bilen efter lidt tid. Lå på hastighedsgrænsen eller 5 km/t under, hele vejen (når det ikke var til gene for dem bag mig selvfølgelig). Interessant hvor stor en forskel det, og forvarmning gør :-P

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har lige haft besøg af vores lokale VVS mand, han skiftede min cirkulationspumpe, så nu kan det gamle pillefyr gi' den gas igen og alle husets radiatorer virker igen. Fedt!!!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

En god dag er en hvor man kan sige "I learned something!". Og her 20 minutter før dagen er slut kom jeg frem til denne konklusion; jeg har lært at bruge "Genetic algorithms" til praktisk problemløsning. Super interessant (og temmelig naiv) evolutions-baseret teknik som virker forbavsende godt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, jeg lærte også noget igår. Min nørd-ven viste mig hvordan man skifter fra clock til samples i Wavelab.

:banan:

Nyt svar