Studio One - generel tråd

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Re: Studio One - generel tråd

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mine køb af ekstra basis plugs ligger også mest tilbage i tiden, samme historie som Sustainer
/Dub

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

DUBTEMPLE skrev:Dejligt at en broder der vakler i troen kan finde hjælp og lindring her i tråden ,... var bange for at han helt havde forhærdet sit hjerte :-)

Yep, masser af opbyggelig S1-undervisning er tilgængelig

Deres eget forum er vist også meget hjælpsomt, måske især hvis man sammenligner med Steinbergs ghosttown :-)

HAHAHAHAHA, hvor er I gode, tusinde tak:)

Ja det er lidt svært, selv med de mest basale ting nogle gange, så jeg tyr en del til youtube:)

Medlemsavatar
bluefonia  
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeg er jo mest Logic bruger, men har også S1 - har faktisk haft den siden den kom på markedet. Og enig, det er en rigtig fin DAW med udmærkede plugins. (Hvis jeg kunne få en DAW med det bedste fra Logic og S1, ville jeg være super tilfreds.)

M.h.t de medfølgnde instrumenter, kan jeg dog ikke rigtig få armene i vejret, - jeg synes faktisk ikke deres instrumenter er ret gode. Skal indrømme, at jeg ikke er gået i dybden med dem, men umiddelbart har jeg ikke fundet/hørt noget, som jeg synes var rigtig fedt. Men jeg har selvfølgelig også så meget andet af slagsen.
Der er dog èn undtagelse, - jeg er meget begejstret for Impact.

Morale: I sidste ende kan det være lidt ligemeget hvilke og hvor mange plugins og SW-instrumenter, der følger med den DAW, som man anskaffer sig. Kort tid efter bliver man nemlig angrebet af den bacille, der hedder bacillus GASus. Denne infektion fører uundgåligt til, at man anskaffer sig alt muligt - og umuligt - software og andre ting og sager, som man tror gør ens musik og produktioner bedre 8-). I heldigste fald ender man med at 3% af GAS-anskaffelserne holder i længden.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

donnievandango skrev:Hurtigt spørgsmål:

Når man køber hele pakken (pro versionen), hvor meget køber i så ved siden af? Her tænker ikke på synths, men mere på comps, eq og andre plugs.

Jeg tænker at i Logic følger der en masse fede ting med, men det ser lidt ud som om at i S1 er der ikke så meget at hente
??? S1 er fyldt med mastering tools.
du kan slette waves!! ;)

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

SIDwave skrev:
donnievandango skrev:Hurtigt spørgsmål:

Når man køber hele pakken (pro versionen), hvor meget køber i så ved siden af? Her tænker ikke på synths, men mere på comps, eq og andre plugs.

Jeg tænker at i Logic følger der en masse fede ting med, men det ser lidt ud som om at i S1 er der ikke så meget at hente
??? S1 er fyldt med mastering tools.
du kan slette waves!! ;)
Hey SID

Jow altså, nu er det ikke lige mastertools jeg mangler, da jeg slet ikke er der (endnu). Af mangel på bedre har jeg en simpel "ghetto master"- kæde jeg bruger, og ja, der bruger jeg bl.a. en C4 fra waves, men det er ikke den der er makeorbreak. Min masterkæde er blot for at glue lidt, og få højere loudness, som en slags reference for at høre hvordan det lyder i the ballpark mv.


Det var mere forskellige comps og EQs til forskellige lyde og summing spor jeg var interesseret i om nogle af jer købte ved siden af? Jeg har dog fundet FATchannel plugsende og leget lidt med dem - de virker superfede, og dem kan man helt sikkert komme langt med :-D

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Må indrømme at jeg sjældent bruger de medfølgende plugins til S1 .... de er garanteret gode, men jeg har plugs og udviklere, der har fulgt mig fra før S1 tiden, så da jeg skiftede DAW til S1 i tidernes morgen, var det egentlig kun for DAWs skyld. Jeg bruger et par af de medfølgende effekter troligt dog - f.eks. laver jeg stort set kun sc komprimering med deres comp i mine mix. Jeg har så mange andre, jeg kunne bruge til det samme, men den virker fint til formålet og det lyder, som jeg vil have det - og den tager 2sek at indstille.

Du har sat keymapping til at matche Cubases, ikke? Det er altid lort at skifte DAW, hvis man ikke har sine hotkeys...

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

MrBacon skrev:Du har sat keymapping til at matche Cubases, ikke? Det er altid lort at skifte DAW, hvis man ikke har sine hotkeys...
Jo ser du, jeg kommer fra Logic, og jeg var dybt forfærdet over at man f.eks. ikke kunne bruge space til playback, men istedet ;. Jeg tør dog ikke skifte til Logics da jeg gerne vil se om Studio 1 er bedre. Det giver absolut ingen mening, det ved jeg godt, men jeg har det sådan lidt at jeg gerne vil lære programmet at kende på programmets præmisser inden jeg beslutter mig for hvad der er bedst af hotkeys - jeg sidder og føler mig lidt dum mens jeg skriver det her, stupid is what stupid does:)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

donnievandango skrev:
Jo ser du, jeg kommer fra Logic, og jeg var dybt forfærdet over at man f.eks. ikke kunne bruge space til playback, men istedet ;. Jeg tør dog ikke skifte til Logics da jeg gerne vil se om Studio 1 er bedre. Det giver absolut ingen mening, det ved jeg godt, men jeg har det sådan lidt at jeg gerne vil lære programmet at kende på programmets præmisser inden jeg beslutter mig for hvad der er bedst af hotkeys - jeg sidder og føler mig lidt dum mens jeg skriver det her, stupid is what stupid does:)
Tør? :) Man kan jo bare skifte tilbage igen - og i øvrigt udbygge og tilpasse dem efter behov og egen præferencer.

Jeg startede selv med Cubase-indstillingen, da jeg netop kom fra Cubase. Men jeg skiftede til S1 "egen" og har løbende ændret en del til mit eget workflow.

Men som sagt, så kan man jo frit skifte imellem dem. Hvis jeg skulle få en Logic-bruger i hjemmestudiet, så ville jeg bare skifte til det og så skifte tilbage igen efter den session.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

donnievandango skrev:
MrBacon skrev:Du har sat keymapping til at matche Cubases, ikke? Det er altid lort at skifte DAW, hvis man ikke har sine hotkeys...
Jo ser du, jeg kommer fra Logic, og jeg var dybt forfærdet over at man f.eks. ikke kunne bruge space til playback, men istedet ;. Jeg tør dog ikke skifte til Logics da jeg gerne vil se om Studio 1 er bedre. Det giver absolut ingen mening, det ved jeg godt, men jeg har det sådan lidt at jeg gerne vil lære programmet at kende på programmets præmisser inden jeg beslutter mig for hvad der er bedst af hotkeys - jeg sidder og føler mig lidt dum mens jeg skriver det her, stupid is what stupid does:)
Det første jeg gjorde, var at ændre mine hotkeys til noget, jeg kendte. I hvertfald de 4-5 funktioner, jeg bruger konstant. Jeg har f.eks. aldrig haft et DAW, hvor "U" ikke reverser en audiofil osv - det giver mening for mig ... det var ikke noget, jeg gad bøvle med, da jeg skiftede. Har dog adopteret en del af S1s arbejdsflow sidenhen.

Du er godt klar over, at der er færdig konfigurerede keymaps, som du kan vælge, right? Du kan altid ændre tilbage...
2019-11-15_12-55-43.jpg
2019-11-15_12-55-43.jpg (97.99 KiB) Vist 830 gange

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

WTF, og jeg indstiller lige mig selv til prisen for mindst begavede lydmaskinist... Helt ærligt gutter jeg ved ikke hvorfor dælen jeg har været purist på hotkey området, jeg tror måske det er fordi jeg har tænkt at Presonus måske havde en eller anden grundlæggende idé til hvorfor de har valgt hotkey layoutet som de har, og at hvis jeg bare ukritisk importerede logics ville jeg måske gå glip af et eller andet vanvittigt fedt workflow.

"man kan altid skifte tilbage..." Selv burhøns finder den logig for elementær, men for mig er det åbenbart kvantefysik af dimensioner:)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Der skulle komme 4.6 update i dag. Jeg ved ikke hvorfor, men det er slået vildt stort op. Red Bull event osv ... for en 4.6 update?
Bliver interessant at se, hvad der kommer.

https://www.eventbrite.com/e/presonus-s ... 2537252143

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

MrBacon skrev:Der skulle komme 4.6 update i dag. Jeg ved ikke hvorfor, men det er slået vildt stort op. Red Bull event osv ... for en 4.6 update?
Bliver interessant at se, hvad der kommer.

https://www.eventbrite.com/e/presonus-s ... 2537252143
hahahaha, jeg har tænkt nøjagtig det samme, kunne overhovedet ikke forstå hvorfor mine sociale medier pludselig kun handlede om en update der måske kom :-D

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Det var da utroligt, så stille der er på nettet om dette... det eneste, jeg har kunnet finde indtil videre er det her - fra presonus community forum:

4.6 New Features will be:
-Updated browser UI with the New Gallery view.
-Can now convert instrument parts- patterns
-PreSonus Exchange interface updated
-Support for tied notes & patterns.
-Improved tempo-matching.

-New Podcast Production Template/ Macro page.
-New plugin: Pedal Board.
-Updated Ampire.
-State Space Modelling amp and FX
-dynamic moving image - as opposed to snapshots.
-Load your own IRs.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Ok, det er altså super weird med sådan et kæmpe event, men der er ingen billeder, ingen video, ingen release date eller noget som helst info på nettet om den upgrade...... wtf sker der?

Måske ingen kom til eventet?

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Ja, det undrer også mig. Der kom intet frem på søgninger i går? Højst usædvanligt..

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »


Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Nu kommer videoerne frem på den gratis 4.6 update. Uinspirerende og visionsløst for mig, desværre. Ny bloatware shop funktion, og deres ampsim lyder stadig som metal mod glas.. det der shop pi* giver mig kamp/flugt reaktioner.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sonic State har lavet en video om v4.6:


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg har opgraderet til v5 :)
vil da blot sige, at jeg bruger næsten ingen funktioner oppe fra menuer.. mit fokus er på at skabe musikdata, ikke at programmet kan 117 ting.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg har et lille problem i et track med volume automation.
Det er et lille Nexus 3 trommeloop, som jeg slider volume ned til 0 med automation på "output" (nexus 3)
Lige da den begynder at slide volume nedaf, da skruer den helt op i 1 millisekund for output..

Det ligner et glitch..

Nogen der har oplevet problemer lignende ?

Ja, jeg tænker også, at når nummeret skal mixes færdigt, bliver det som wav filer, og derfor kan jeg fixe problemet på det tidspunkt...

Nyt svar