Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af SustainerPlayer »

Hvorfor er svenske internetdomæner så tit på tilbud?

Og mon der er mange danskere, der gerne vil have dem, siden de tit bliver annonceret?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:Hvorfor er svenske internetdomæner så tit på tilbud?

Og mon der er mange danskere, der gerne vil have dem, siden de tit bliver annonceret?
Hvis det er internet annoncer, så er dette 100% individuelt hvor ofte du ser en sådan reklame.

Det du burde undre dig over, er hvordan du er havnet i det segment :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev: Hvis det er internet annoncer, så er dette 100% individuelt hvor ofte du ser en sådan reklame.
I know. Men det er det ikke. Det er min udbyder Unoeuro.
Mike-air skrev:Det du burde undre dig over, er hvordan du er havnet i det segment :-D
Jeg handler alt for meget i ICA og Willy's. Det er nærmest mine dagligvareforretninger. :dollargrin:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Og nu dette:
Skærmbillede 2019-11-09 kl. 13.02.16.png
Skærmbillede 2019-11-09 kl. 13.02.16.png (189.29 KiB) Vist 617 gange
Og denne emoticon: :sweden:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er jo 1659 om igen :shock:

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg vil brokke mig over alle de idioter som servicerer os med IT. Det er meningen at det er mig med mine 63 år der skal være en gammel idiot som ikke kan finde ud af at tænde min PC, eller gemme et Word.doc
Her på det seneste har jeg været forfulgt af IT funktioner som ikke virker: ID-nøgle kort sendt for sent, så jeg var uden nøgler (vi er ved at omkonvertere, vigtigt) for et klage over det skal man bruge NemID :?: .Fik en sur mand i telefonen som sagde at det kunne ta´ tid med posten, hvortil jeg svarer at man måske skulle sende et nyt ved 40 nøgler og ikke 20.
Grunden til at jeg brugte mange var at Nordea flere gange smed mig af efter 3 sekunder med påstand om at jeg ikke havde været aktiv i et kvarter. (jeg har ikke været aktiv i 3 år)
Har lige solgt nogle hovedbøffer på DBA, track´trace virkede ikke. Idag fik jeg mail om min pakke fra Tyskland. Hvis jeg ikke er hjemme når pakken kommer i morgen kan jeg klikke på et link og fortælle hvor pakken må ligge. LINK VIRKER IKKE. :surrender: Er taget ud af service. :luny: :smash:
Kære alle IT codere, hold op med at lave alting som ikke virker alligevel. :bow:
Lad mig få noget enkelt som duer i dagligdagen, :please: og stryg alle fancy ting. I får ikke mere i løn alligevel. :nose:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Hugo skrev: Her på det seneste har jeg været forfulgt af IT funktioner som ikke virker: ID-nøgle kort sendt for sent, så jeg var uden nøgler (vi er ved at omkonvertere, vigtigt) for et klage over det skal man bruge NemID :?: .Fik en sur mand i telefonen som sagde at det kunne ta´ tid med posten, hvortil jeg svarer at man måske skulle sende et nyt ved 40 nøgler og ikke 20.
Lyder ærgerligt, går ud fra det er NemID ? Bare et tip - Du kan selv rette grænsen for forsendelse (mit er f.eks. ved 50 tilbageværende nøgler) ved login selvbejetning hos NemID - (kræver selvfølgelig at du har et nøglekort) - visse steder kan man få nøglekort udleveret - f.eks. Borgerservice eller banker - men bedste løsning er nok at installere nøgleappen - så løber man aldrig tør :-)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Arnold skrev:
Hugo skrev: Her på det seneste har jeg været forfulgt af IT funktioner som ikke virker: ID-nøgle kort sendt for sent, så jeg var uden nøgler (vi er ved at omkonvertere, vigtigt) for et klage over det skal man bruge NemID :?: .Fik en sur mand i telefonen som sagde at det kunne ta´ tid med posten, hvortil jeg svarer at man måske skulle sende et nyt ved 40 nøgler og ikke 20.
Lyder ærgerligt, går ud fra det er NemID ? Bare et tip - Du kan selv rette grænsen for forsendelse (mit er f.eks. ved 50 tilbageværende nøgler) ved login selvbejetning hos NemID - (kræver selvfølgelig at du har et nøglekort) - visse steder kan man få nøglekort udleveret - f.eks. Borgerservice eller banker - men bedste løsning er nok at installere nøgleappen - så løber man aldrig tør :-)
Tak for rådet, jeg vil straks få det ændret til 50 resterende nøgler.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg slutter op om forslaget om at bruge NemID app'en. Så løber man aldrig tør, og den fungerer forbløffende godt ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

david mondrup skrev:Jeg slutter op om forslaget om at bruge NemID app'en. Så løber man aldrig tør, og den fungerer forbløffende godt ...
Bare lidt svært når man ikke vil ha´ en smartphone
1. fordi den er stor og klodset, som at holde en lagkage til øret. Den jeg har fylder ingenting, vejer 80 gr.
2. synes det er risky business at slæbe rundt på hele sit liv i én enhed

Men det er nok mest nr. 1 der afholder mig fra en smartphone.

Har forsøgt at få appen til PC. Fås kun til Mac :nose:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Undrer mig over hvad det er som gør strøm så dyrt i DK ifht. Norge? I norge kan jeg lade bilen fuldt for 96 NOK, og nu har jeg lige gjort det samme i Nordjylland for 182 NOK?

Tesla tager sig betalt pr kWh, men prisen er baseret på det lokale netværk, så det undrer mig at prisen på strøm er dobbelt så dyr som i Norge.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Vandkraftværker måske?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AvS skrev:Vandkraftværker måske?
ja - og det faktum at hjemmebrændtproduktion ikke kræver lige så meget elektricitet som hashdyrkning.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AvS skrev:Vandkraftværker måske?
Klart en mulighed, men vi har jo masser af vindmøller (især i nordjylland)?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jo, men jeg gætter på at Norge bare generelt har utroligt meget mere energi end vi har. Jeg aner absolut intet om det, så jeg spekulerer bare her og siger måske noget vås. Tænker med alle de bjerge og alt det sne, må de have adgang til vildt meget energi med vandkraftværker. Ved ikke hvordan man bør sammenligne vind og vand energi, men jeg forestiller mig at der skal gå mange vindmøller til at producere samme mængde energi som ét vandkraftværk. Plus at Norge jo også bare er et ret stort land, men med et lavere befolkningstal end Danmark, så mængden af energi pr. indbygger som er til rådighed, må være mange gange større i Norge. Måske de også sælger en masse energi til andre lande?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AvS skrev:Jo, men jeg gætter på at Norge bare generelt har utroligt meget mere energi end vi har. Jeg aner absolut intet om det, så jeg spekulerer bare her og siger måske noget vås. Tænker med alle de bjerge og alt det sne, må de have adgang til vildt meget energi med vandkraftværker. Ved ikke hvordan man bør sammenligne vind og vand energi, men jeg forestiller mig at der skal gå mange vindmøller til at producere samme mængde energi som ét vandkraftværk. Plus at Norge jo også bare er et ret stort land, men med et lavere befolkningstal end Danmark, så mængden af energi pr. indbygger som er til rådighed, må være mange gange større i Norge. Måske de også sælger en masse energi til andre lande?
Kunne sagtens være- men faktisk er vores befolkningstal tæt på hinanden; norge har 5,etellerandet mio

Det er et eller andet med at de sælger til andre lande over sommeren- og så må de selv købe ind over vinteren. Noget i den stil :-)

Min far gav mig engang en større tale over et par øl omkring afgifter på el i DK- måske der også er mindre afgifter i Norge?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev:Undrer mig over hvad det er som gør strøm så dyrt i DK ifht. Norge? ...
AvS skrev:Vandkraftværker måske?
Mike-air skrev:Klart en mulighed, men vi har jo masser af vindmøller (især i nordjylland)?
Er der ikke noget med, at vindmøllerne kun dækker en meget lille %-del af det samlede strømforbrug i DK?

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Hvad sker der for Ferrari?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

MarkBass skrev:Hvad sker der for Ferrari?
LOL, tak for heads up, det var da det rigtige tidspunkt at slå over... :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hahaha ultimative overstyrede radio-melding fra Gasly

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg undrer mig over denne Netto debat, hvor akademikere ikke vil tage job i Netto , og forventer i stedet understøttelse, til de finder drømme jobbet.
Det som undre mig, er at Netto sgu´da ikke ansætter kasseassistenter som er over 18 år. Det er jo, udelukkende, store børn omkring 16-17 år. Som højst er der et år. Men der må være store karriere muligheder i det, for alle politikker siger de har arbejdet i Netto eller lignende.
Men de handler der åbenbart ikke :)

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Jeg er nok ikke den første eller eneste der undrer sig over hvorfor der er en tråd hvor alle kan undrer sig over hvad som helst!
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg undrer mig om folk er oversupermegahyped på det nye Half-Life?







.... PS, det er til VR...




:roll:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:Jeg undrer mig om folk er oversupermegahyped på det nye Half-Life?







.... PS, det er til VR...




:roll:
Jaaaaaaaaaaa :-D men jeg vidste ikke om det, før jeg læste det her :-D Nu må jeg ha mig et VR-sæt til gamer computeren!

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Undrer mig over at Donald Trump er blevet de kristnes frelser i USA, og jøderne nu tror oprigtig på at han vil forene Israel, så Jesus stiger ned til jorden (igen igen)
Vedhæftede filer
2786027-one-dollar-bill-back-detail.jpg
2786027-one-dollar-bill-back-detail.jpg (397.99 KiB) Vist 371 gange
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar