Hvornår har du sidst købt et musiknummer eller album?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Hvornår har du sidst købt et musiknummer eller album?

Indenfor den sidste uge
4
14%
Indenfor den sidste måned
7
25%
Indenfor det sidste år
8
29%
Indenfor de sidste 5 år
9
32%
 
Afgivne stemmer: 28
Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Hvornår har du sidst købt et musiknummer eller album?

Indlæg af MrBacon »

Er nysgerrig på tallene.
Senest rettet af MrBacon lør 30. nov 2019 14:49, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Musikkøb på enkelt-nummer basis lugter jo mest af download pt. Men jeg går ud fra det også gælder køb af musik på fysiske medier?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

david mondrup skrev:Musikkøb på enkelt-nummer basis lugter jo mest af download pt. Men jeg går ud fra det også gælder køb af musik på fysiske medier?
Ja, da. Både downloads og fysiske medier.

Det var mere køb kontra streaming, jeg var nysgerrig på. Albums/EPs er også ok at tage med. Hvis du har købt et album indenfor sidste uge, sætter du bare kryds der.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Køber enkeltnumre løbende, men primært til arbejdet (referencer). I omegnen 12-15 numre om året.

Køber en håndfuld CD albums om året via Amazon.

Har købt et par digitale albums i år, som en undtagelse. Det er kun til hovedtelefonlytning på flyrejser med mine nye Bose Quietcomfort.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Hov, jeg læste det som musikinstrument. Er på iTunes, eller hvad det nu hedder eller kommer til at hedde. Kom til at sætte det på random under arbejdet i går & nød virkelig mine 'likes' gennem tiden inden for indie.

Har flere kilo musik cd'er uden cover, som jeg ikke ved, hvad jeg skal stille op med, hvor afsætter man mon cd-skiver uden noget, hvis ikke i Røde Kors?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ingen abbonenter, lige så meget principielt, princippet om at binde sig til faste beløb finder jeg ikke ok

Hører ikke main-sream og meter-varer alligevel

Men har f.eks. specielle downloads som her



Derudover 2-3 gange om året en CD til en koncert

Ellers kører det på egen samling og lidt YouTube til ny inspiration

Kunne MÅSKE find på at betale for at undgå reklamer på Youtube, men kun måske,...
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Køber oftest ved Junodownload. når de sender lidt rabat min vej. Så det blev til 11 numre tidligere på måneden, og har nu købt musik hele 3 gange i år. Det er meget, efter min nye standard.
Da jeg havde røven fuld af penge købte jeg flere albums hver måned.
Får ikke rigtigt købt på Bandcamp og div. labelstores, selvom det er billigere end junodl, eller evt. ikke findes på junodl. Men det bliver da til lidt hist og her, igen oftest når de sender tilbud.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Har flere kilo musik cd'er uden cover, som jeg ikke ved, hvad jeg skal stille op med, hvor afsætter man mon cd-skiver uden noget, hvis ikke i Røde Kors?
Det samme her. Jeg har dog cover på langt de fleste. Jeg har nok omtrent 200 CDer.

Bortset fra track fra Karaoke, så er det mere end 5 år siden jeg har købt musik. Jeg bruger Spotify. Måske overflødigt, da jeg kan høre det meste af musikken på youtube. Men Spotify er mere overskueligt. Så hvis track fra Karaoke ikke tæller med. Så skulle der være valgmuligheden - 5 år eller længere siden.
Jeg har ikke noget imod at betale for musik. Det er faktisk et princip for mig. Kan jeg bruge andres arbejde til noget, så bør jeg også betale. Men, at bevidst betale mere for musikers arbejde end det, der for mig, er det mest økonomiske. Er imø mine øjne velgørenhedhed. Og så er der så mange andre som har mere brug for en hjælpende, økonomisk, hånd.
Senest rettet af Kimex lør 30. nov 2019 17:01, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

:clap: jeg har nok købt 20 albums - der er kommet en masse fede albums i år - bruger ikke streaming da jeg i forvejen har masser af fede albums som kan høres fra start til slut

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Skærmbillede 2019-11-30 kl. 18.16.30.png
Skærmbillede 2019-11-30 kl. 18.16.30.png (59.45 KiB) Vist 436 gange
Hopper og shopper generelt rundt på de forskellige streamingtjenester. Men af og til køber jeg lidt på iTunes/Apple Music. Enten for at støtte og/eller der lige er noget jeg vil høre. Det er mindst 3. gang jeg køber Violator :-P / :roll:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Og så bare for at være ekstra irriterende - det hedder album både i ental og flertal på dansk! :smash: :morning:

Der dør en transistor i jeres favorit hardware, hver gang I skriver album med s i enden. :jesus:

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Koncertbilletter & direkte støtte ville være bedre givet ud. Apple & Spotify tager halvdelen eller måske mere. Follow the money.

Men jeg skal ikke være hellig selv. Hvem har jeg sidst støttet fordi de laver originalmusik. Synes altid der er et eller andet der frasiger dem retten for mit vedkommende & dem der ikke gør, skal sku nok klare sig, tænker jeg.

Til det sidste har jeg hørt samme tankegang/fænomen fra en gademusiker. Han øvede sig sindsygt meget på at blive afsindig god. Mens han nåede dertil, stoppede det med mønterne gradvist, som i bagklogskabets erkendelseslys, var sympatiytringer.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Graceville skrev:Koncertbilletter & direkte støtte ville være bedre givet ud. Apple & Spotify tager halvdelen eller måske mere. Follow the money.
Jeg køber ikke musik for at støtte kunstneren. Jeg køber musik fordi jeg kan lide musik. At jeg så derved også støtter kunstneren med et eller andet mere eller mindre inferiørt beløb, det er en sidegevinst.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

det er bare federe at have et album i hånden og høre det på et godt gammeldags stereo anlæg - og så støtter man ikke de smarte folk fra spytifly :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja ok. “Støtte” er nok i overkanten. Lad os kalde det en tilkendegivelse af anerkendelse!

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Købte musik i iTunes Store dengang jeg havde iPhone. Da jeg skiftede til Samsung/Android røg musikken på telefonen, og da Google Play stank for meget skiftede jeg til Spotify. Senere fik mit teleselskab deres egen streaming app som jeg har brugt lige siden (Telmore musik, samme som Yousee Musik).

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Tror jeg købte nogle LP'er for 1,5-2,5 år siden, og 90% af dem kun fordi de havde levet længe blandt mine favoritter på Apple Music.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

david mondrup skrev:
Graceville skrev:Koncertbilletter & direkte støtte ville være bedre givet ud. Apple & Spotify tager halvdelen eller måske mere. Follow the money.
Jeg køber ikke musik for at støtte kunstneren. Jeg køber musik fordi jeg kan lide musik. At jeg så derved også støtter kunstneren med et eller andet mere eller mindre inferiørt beløb, det er en sidegevinst.
jeg køber ofte plader fra bandcamp, der havner pengene oftest i musikernes lommer.
koncerter kommer jeg sjældent til grundet arbejde, eller afstand.
jeg ynder at "støtte" musikere jeg godt kan lide ved at tilkendegive det vha køb.
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Hey sustainerplayer. Den der swimmingpool udgivelse du har screenshot af, har jeg produceret, mixet, spillet på etc. Fedt at se at der faktisk er et andet menneske der har hørt det:)

Edit: vi har snakket om det tidligere åbenbart. Min hjerne er en si.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt svar