kliktrack kun til trommeslager UAD apollo twin duo & Logic X

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

kliktrack kun til trommeslager UAD apollo twin duo & Logic X

Indlæg af Graceville »

Slås lidt med at lave et setup, hvor trommeslageren hører klik fra logic & console.

Trommeslageren får HP-udgangen
mens vi andre får line out 3 & 4 til en hp forstærker.

Det er kun lykkedes mig, at trommeslageren KUN hører klik & ikke andet der foregår i console (vokal, guitar & bas, ikke præindspillede, men live)

Nogen der kan give et tip, inden jeg laver alt muligt hurlumhej med alle mulige busser i Logic X & dertilhørende mulig latency.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg laver det samme trick med mit rme interface, via det medfølgende mixersoftware. Jeg kender ikke uad ordentligt, men tænker at det er sandsynligt at der følger noget tilsvarende mixer/kontrolpanel med?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Alt monitor skal laves i busser, eller går i surt i det, så se om dit lydkort kan route output 5-6 til Headphones.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Kan route kanal 5-6 til headphones i DAW, men så ved jeg ikke, hvor resten bliver af, man kan kun høre klikket.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Du kan oprette et send på hver indspildningskanal, som du så sender til en bus. Bussen router du så 3/4 out på din Apollo, som så bare skal til en hovedtelefonsforstærker (det var da et meget langt navn) af en slags. Så kan trommeslageren få hovedtelefonudgangen fra din Apollo. Det er den metode, jeg bruger og det virker fint.

Jeg har en billig Samson S Phone med 4 headphone outputs med separat EQ på hver udgang. Den har endda også en "more of me" indgang på hver kanal, så hvis du har udgange nok i dit setup, kan hver man selv skrue op/ned for sig selv i mixet.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Graceville skrev:Kan route kanal 5-6 til headphones i DAW, men så ved jeg ikke, hvor resten bliver af, man kan kun høre klikket.
Godt så laver du en BUS1 (prefader) som sender til Output 3+4 (skal i Logic sættes på AUX1) og kalder den "BAND-MON", og så laver du en BUS2 (prefader) og retter AUX2 til at have output til 5+6 og kalder den for "DRUM-MON".. Done...

Så laver du dit mix som du ønsker til hver ved at rette på bus-niveauerne, dem der skal have click kan få det, osv.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar