Sonos og pladespiller

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Sonos og pladespiller

Indlæg af david mondrup »

Min hifi forstærker er i stykker. Den kan repareres for max 1500. Men jeg overvejer at gå sonos vejen i stedet; for de samme penge som reparationen kunne jeg købe to af IKEAs Sonos højttalere, som jeg ved lyder godt, fra min kærestes hjem. Min eneste betænkelighed er min pladespiller. Findes der gode og billige løsninger til at få pladespiller lyden ud i Sonos højttalerne? Google er ikke helt min ven her.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Tak, men de produkter fordyrer projektet ret væsentligt, med minimum 3000 kr. Så vil jeg hellere få repareret min gamle forstærker.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Hvis du har en separat RIAA-forstærker, så kan du nøjes med en Sonos Connect, den er billigere end Connect Amp.

Du kan også være heldig at finde en tidligere version af Connect, dengang hed den ZonePlayer 90 (ZP90) mener jeg. Der er én på DBA til en overkommelig pris: https://www.dba.dk/hoejttaler-sonos-zon ... 061649298/

Jeg har en Connect stående ved min pladespiller, men jeg bruger det virkelig sjældent. Der er noget helt forkert over at høre plader over Sonos. :P
Senest rettet af keen tors 5. dec 2019 15:04, rettet i alt 1 gang.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

keen skrev: Du kan også være heldig at finde en tidligere version af Connect, dengang hed den ZonePlayer 90 (ZP90) mener jeg. Der er én på DBA til en overkommelig pris: https://www.dba.dk/hoejttaler-sonos-zon ... 061649298/
Det var den jeg kunne huske, som fik mig igang med at søge efter Sonos med phono-inputs.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, ok. Uanset hvad, så ser det ud til at det bliver en løsning der er mindst dobbelt så dyr som at få den gamle og i øvrigt ret formidable forstærker repareret, når man medregner prisen på to nye sonos/ikea højttalere. Jeg har også kigget ind i hvad det vil koste at købe en mere en-til-en erstatning, men hifi forstærkere er generelt dyrere end jeg lige forestillede mig. Jeg tror bare jeg bider i æblet og smider den til rep.

Tak for hjælpen!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det gode ved ældre forstærkere er, at de tit er relativt nemme (og billige) at reparere fordi det sjældent er noget ureparerbart digitalt gøgl. Og så er du også lidt mere miljøbevidst ;-)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Og så er du også lidt mere miljøbevidst ;-)
Yes, det har også været en tanke her. Poul halvpris, der har givet pris på rep og også i sin tid har solgt mig forstærkeren, mindede mig om at den er i nærheden af 20 år gammel. Det er alligevel noget ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Ja, de gamle hifi forstærkere er ikke så dårlige endda. Jeg har en Denon, som er 35-40 år gammel, og den spiller stadig upåklageligt.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Nyt svar