Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af JesperS »

Razmo skrev:I øvrigt er de allerede udsolgt... 30 købere jeg aldrig kommer til at forstå...
Nej, det er rimelig vildt. Synes også den "billige" er pænere :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SustainerPlayer skrev: https://www.apple.com/dk/shop/buy-mac/m ... il-3,9-ghz#

Elgiganten havde "vi giver momsen tilbage"-tilbud( :puke: ) på MacBooks i dag. Havde egenligt først lagt mig fast på en Air, da den fint opfylder, hvad den skal bruges til. Men til prisen var det alligevel dumt ikke lige at smide en anelse mere og få en "lille" Pro.
Den var så ikke på lager, men kommer på onsdag.

På trods af pre-black friday og whatnot, så tog hele seancen under 10 minutter med bestilling, betaling og så ud af vagten igen fra Elgiganten. :)
Den lovede sms om at den var klar til afhentning kom aldrig. Tog derud alligevel - og efter at have ventet 40 minutter (ligesom click and collect kunder ... det er da ikke hurtigt og enkelt?), så var den heldigvis kommet.

15 minutters startopsætning og så er man kørende. Gotta love Mac. :love:

Den blev leveret med Mojave, så jeg kan være synkron med min mini. Fedt.

Og rart at kunne skrive a, s, d, f og g igen :dollargrin:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

9324398_800.jpg
9324398_800.jpg (64.42 KiB) Vist 1142 gange
Fandt en Presonus Temblor T10 til billige penge på den blå. Men får nok først sat den til og testet i weekenden.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

jakobole skrev:Det et til vandkøling.
Har aldrig prøvet sådan noget... Hvad er der af fordele og ulemper ved vandkøling?

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Et projekt med 60 spor og 6 returns med rigeligt plugins, plus grupper og grupper i grupper, pressede min gamle computer 85% ved 512 samples latency
På den nye computer, kører det samme projekt ved 30% / 512 samples, og hvis jeg skifter til 64 samples, ryger den op på 50% !! Det er for fedt.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...hvor driftsikkert er sådan noget vandkøling?
Er der cirkulationspumpe på vandet, eller er det naturlig cirkulation?
Kan der opstå vandlækager?
Skal der efterfyldes vand på systemet efter noget tid?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vandkøling er efterhånden helt standard. Der er cirkulationspumpe på, og det er helt tæt, hvis det er lavet rigtigt. Der skal ikke efterfyldes med vand. Man kan købe All-In-One (AIO) løsninger, hvor man ikke selv skal rode med slanger og fittings, det hele er præmonteret.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Eksempel på AIO vandkøler Corsair h100i

Eksempel på bygselv setup https://www.alphacool.com/shop/?p=1
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Mere lofi - Yamaha PS30 fra ca. 81 tror jeg - ultrasimpel, men har nogle få bestemte lyde, som bare inspirerer til sangskrivning.
YamahaPS30.jpg
YamahaPS30.jpg (1.46 MiB) Vist 1063 gange

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Ikke gear-blær. men job-blær :
Jeg har lige afsluttet et mix projekt for BBC's udgave af "Sesame Street", hvor Elmo synger en sang om at være bange.
Hvis nogen havde sagt for 10 år siden at jeg kom til at lave lyd for ikke bare BBC, men en fra Muppet-show as well, havde jeg bedt dem tjekke deres medicin-indtag og generelle mentale sundhed.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

jakobole skrev:Ikke gear-blær. men job-blær :
Jeg har lige afsluttet et mix projekt for BBC's udgave af "Sesame Street", hvor Elmo synger en sang om at være bange.
Hvis nogen havde sagt for 10 år siden at jeg kom til at lave lyd for ikke bare BBC, men en fra Muppet-show as well, havde jeg bedt dem tjekke deres medicin-indtag og generelle mentale sundhed.
Stort tillykke. Godt gået.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Tak. Det var mit arbejde med Alex Ball der åbnede døren.

Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

jakobole skrev:Ikke gear-blær. men job-blær :
Jeg har lige afsluttet et mix projekt for BBC's udgave af "Sesame Street", hvor Elmo synger en sang om at være bange.
Hvis nogen havde sagt for 10 år siden at jeg kom til at lave lyd for ikke bare BBC, men en fra Muppet-show as well, havde jeg bedt dem tjekke deres medicin-indtag og generelle mentale sundhed.
Fedt! Tillykke! Altid fedt et se når Lydmaskinister har succes :-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

jakobole skrev:Ikke gear-blær. men job-blær :
Jeg har lige afsluttet et mix projekt for BBC's udgave af "Sesame Street", hvor Elmo synger en sang om at være bange.
Hvis nogen havde sagt for 10 år siden at jeg kom til at lave lyd for ikke bare BBC, men en fra Muppet-show as well, havde jeg bedt dem tjekke deres medicin-indtag og generelle mentale sundhed.
Tillykke. Det er ret cool. :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

jakobole skrev:Ikke gear-blær. men job-blær :
Jeg har lige afsluttet et mix projekt for BBC's udgave af "Sesame Street", hvor Elmo synger en sang om at være bange.
Hvis nogen havde sagt for 10 år siden at jeg kom til at lave lyd for ikke bare BBC, men en fra Muppet-show as well, havde jeg bedt dem tjekke deres medicin-indtag og generelle mentale sundhed.
Tillykke :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Up and running. f*cking fedt interface. Det kommer til at spare mig 10000 clicks per session, mindst. Billede

Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg købte en møgbillig Harley Benton båndløs bas for et stykke tid siden - Den kostede 1100 kroner, og den er meget billig, bare se på den lidet elegante samling af to stykker træ i kroppen, og den er også latterligt tung. Men den lyder sgu meget godt, og jeg må sige, at jeg synes, det er superfedt, at spille båndløst.

Her er mit yndlingsbasriff og en julesang til jer (jeg spiller DI gennem min WA12-MkII 500 mic pre)

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smittefar skrev:Jeg købte en møgbillig Harley Benton båndløs bas for et stykke tid siden - Den kostede 1100 kroner, og den er meget billig, bare se på den lidet elegante samling af to stykker træ i kroppen, og den er også latterligt tung. Men den lyder sgu meget godt, og jeg må sige, at jeg synes, det er superfedt, at spille båndløst.

Her er mit yndlingsbasriff og en julesang til jer (jeg spiller DI gennem min WA12-MkII 500 mic pre)

Det lyder til at være en god bas til pengene. Hvad hedder det nummer du spiller først ?
Og bruger du flatwound strenge ? Jeg syntes at det lyder lidt som roundwound.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:Vandkøling er efterhånden helt standard. Der er cirkulationspumpe på, og det er helt tæt, hvis det er lavet rigtigt. Der skal ikke efterfyldes med vand. Man kan købe All-In-One (AIO) løsninger, hvor man ikke selv skal rode med slanger og fittings, det hele er præmonteret.
Hvor støjsvag er sådan en løsning sammenlignet med et ikke-vandkølet system?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kimex skrev:Hvad hedder det nummer du spiller først ?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

jakobole skrev:Up and running. f*cking fedt interface. Det kommer til at spare mig 10000 clicks per session, mindst. Billede
Hvad hedder den, og hvilke DAW-programmer kan den køre sammen med?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mr. Soundman skrev:
Smittefar skrev:Vandkøling er efterhånden helt standard. Der er cirkulationspumpe på, og det er helt tæt, hvis det er lavet rigtigt. Der skal ikke efterfyldes med vand. Man kan købe All-In-One (AIO) løsninger, hvor man ikke selv skal rode med slanger og fittings, det hele er præmonteret.
Hvor støjsvag er sådan en løsning sammenlignet med et ikke-vandkølet system?
Det afhænger lidt af hvad man sammenligner med. En stor luftkøler er mere støjsvag, men vandkøling er bedre end en standard CPU køler

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg bruger i øvrigt roundwound

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Mr. Soundman skrev:
jakobole skrev:Up and running. f*cking fedt interface. Det kommer til at spare mig 10000 clicks per session, mindst. Billede
Hvad hedder den, og hvilke DAW-programmer kan den køre sammen med?
Den hedder Softube Console 1 MkII - lige nu er der 100% integration med Studio One 4, og Ableton Live support er lige på trapperne.
Tror også det virker i Cubase, men er ikke sikker.
I DAWS hvor der ikke er lavet integration virker det, men track-names kommer ikke automatisk med over og pan og volume-knapperne styrer ikke DAW'en, men internt i plugin.
Den leveres standard med en udvidet SSL 4000E Channelstrip, og en "American Class A Console". Der kan tilkøbes SSl XL 9000, British Class A og Summit Audio Grand Channel Console, og så kan den bruges til at styre en håndfuld UAD-pluings også. Jeg ved ikke hvilke, da jeg ikke er UAD-bruger.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:
Mr. Soundman skrev:
Smittefar skrev:Vandkøling er efterhånden helt standard. Der er cirkulationspumpe på, og det er helt tæt, hvis det er lavet rigtigt. Der skal ikke efterfyldes med vand. Man kan købe All-In-One (AIO) løsninger, hvor man ikke selv skal rode med slanger og fittings, det hele er præmonteret.
Hvor støjsvag er sådan en løsning sammenlignet med et ikke-vandkølet system?
Det afhænger lidt af hvad man sammenligner med. En stor luftkøler er mere støjsvag, men vandkøling er bedre end en standard CPU køler

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Aha. Så hvis man vil have en så støjsvag computer som muligt, så er det ikke sagt, at det nødvendigvis skal være med vandkøling?

Nyt svar