Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Jenkins »

Hald skrev:
Jenkins skrev:Vil virkelig gerne glædes over min lille familie er okay og glæde mig over røgalarmer !!!

Mit pillefyr slog tilbage igår og antændte flexrøret, som er monteret i mellem kammer og fyr.

Denne anordning skal brænde over som skkkerhed i sådan et tilfælde, hvilket den også gjorder !

Men det resulterede i en kraftig røgudvikling så, vi heldigvis blev vækket af brandalarmerene i huset og kunne få vores lille dreng på 5mdr ud af huset.

Der skete ikke nogen skader andet end røglugt som mere eller mindre er forsvundet efter 2 dages udluftnings.

Vi blev alle tilset på sygehuset for røgforgiftning og der var ikke noget at, komme efter og vi har det alle godt.

Men sikke en forskrækkelse !!

Og så kan jeg fortælle sådan blodprøve for kulilteforgiftning, og meget andet, gør lidt naller! Den bliver taget lige i pulsåren i håndleddet.

Dem fik jeg taget 3 af før det lykkedes. Den første var en lægepraktikant der ikke kunne ramme, den næste læger kunne heller ikke så, 3. Gang var lykkens gang og de fik den taget.

Men hvor er jeg lykkelig over det ikke skete noget med min famile !
Hvor skrækkelig oplevelse! og fantastisk at i slap heldigt fra det.
Da jeg læser op på udskiftning af vores gamle ineffektive pillefyr er jeg nysgerrig på hvilket mærke/model det skete med?

Det er også et ældre ineffektivt fyr, tror jeg.

Det er et Ecofire hvad jeg lige kan se på det. Har ikke meget forstand på det .

Men har efter tilbage brændingen fået monteret komplet ny brænder i det.

Edit:

Kan se det er samme fabrik som producere Baxi fyr.

Det ligner den her Baxi model på en prik. Bare i rød.
Vedhæftede filer
666294CF-F799-4931-A9AE-7DCECBC91549.jpeg
666294CF-F799-4931-A9AE-7DCECBC91549.jpeg (37.17 KiB) Vist 571 gange

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ahh, jeg har et Baxi fyr, men mit er så gammelt at det får dit til at se topmoderne ud.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Jeg starter som freelance lydmand ved en af de store TV stationer fra d. 1 Januar - så nu kan jeg snart sige jeg lever af musik/lyd. Jeg ved snart ikke hvad der bedst, at jeg kommer til at nørde med det jeg elsker, eller at jeg kommer til at arbejde sammen med nogle af de sødeste mennesker man kan forestille sig :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

donnievandango skrev:Jeg starter som freelance lydmand ved en af de store TV stationer fra d. 1 Januar - så nu kan jeg snart sige jeg lever af musik/lyd. Jeg ved snart ikke hvad der bedst, at jeg kommer til at nørde med det jeg elsker, eller at jeg kommer til at arbejde sammen med nogle af de sødeste mennesker man kan forestille sig :-D
Fedt. Tillykke! :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

donnievandango skrev:Jeg starter som freelance lydmand ved en af de store TV stationer fra d. 1 Januar - så nu kan jeg snart sige jeg lever af musik/lyd. Jeg ved snart ikke hvad der bedst, at jeg kommer til at nørde med det jeg elsker, eller at jeg kommer til at arbejde sammen med nogle af de sødeste mennesker man kan forestille sig :-D
Tillykke, havde ikke lige set den komme, forestillede mig nok mere du sad bøjet over dit eget fra morgen til aften :dollargrin:

Lyder rigtigt spændende, og det plejer ganske rigtigt at være både søde, talentfulde, og angagerede folk der arbejder de steder,..

Plus en enkelt træls type måske :)

Det kan godt være sådan et sted du enda møder folk der kommer til at betyde noget på langt sigt, og lærer en masse, ikke bare fagligt
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

SustainerPlayer skrev:
donnievandango skrev:Jeg starter som freelance lydmand ved en af de store TV stationer fra d. 1 Januar - så nu kan jeg snart sige jeg lever af musik/lyd. Jeg ved snart ikke hvad der bedst, at jeg kommer til at nørde med det jeg elsker, eller at jeg kommer til at arbejde sammen med nogle af de sødeste mennesker man kan forestille sig :-D
Fedt. Tillykke! :)
Mange tak Sustain :-D

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

DUBTEMPLE skrev:
donnievandango skrev:Jeg starter som freelance lydmand ved en af de store TV stationer fra d. 1 Januar - så nu kan jeg snart sige jeg lever af musik/lyd. Jeg ved snart ikke hvad der bedst, at jeg kommer til at nørde med det jeg elsker, eller at jeg kommer til at arbejde sammen med nogle af de sødeste mennesker man kan forestille sig :-D
Tillykke, havde ikke lige set den komme, forestillede mig nok mere du sad bøjet over dit eget fra morgen til aften :dollargrin:

Lyder rigtigt spændende, og det plejer ganske rigtigt at være både søde, talentfulde, og angagerede folk der arbejder de steder,..

Plus en enkelt træls type måske :)

Det kan godt være sådan et sted du enda møder folk der kommer til at betyde noget på langt sigt, og lærer en masse, ikke bare fagligt
Mange tak Dub :-D Jo altså jeg har haft rigtig travlt, men jeg har også forsøgt at sige op i snart et år nu på mit "rigtige" arbejde, men der har altid været projekter der krævede min tilstedeværelse, og derfor er det trukket i langdrag. Jeg har således balanceret musik, arbejde, familie og husbyggeri mv. men nu er jeg kommet ud på den anden side, og jeg glæder mig helt vildt til at starte. Jeg kender de fleste af kollegaerne i forvejen, men ikke personligt, og jeg tror nemlig du har helt ret i at de kan komme til at betyde meget - de er alle nogle man gerne vil drikke en fyraftensøl med, hvilket siger en del:)

Jeg tror den trælse type er mig :lol:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

GHOSTBUSTERS 3: Afterlife Trailer (2020)


Det var uventet - den ser endda ok ud ... :shock:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Endnu en interessant video fra Vox om film-historien:


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Uventet overraskelse: Halv skat i December måned i NO :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:
Fedest!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

5 måneders Tidal for 50,- jo tak da.

Men mon de er i problemer?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det var så ti julefrokostjobs done. Nu glæder jeg mig til at slappe lidt af i de kommende weekender.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Fanme en sej og meget imponerende monster transformation fra 1937:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Tøffer til DK imorgen! Det blir fandme godt! :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Fanme en sej og meget imponerende monster transformation fra 1937:
Vildt!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Trist ,.. men vil alligevel godt glæde mig over hans skarphed :-)
Kafka.JPG
Kafka.JPG (29.08 KiB) Vist 346 gange
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mike-air skrev:Tøffer til DK imorgen! Det blir fandme godt! :-)
"Tøffer" alligevel, det er vel et udtryk fra en forbrændingsmotor der kører på opløste dinosaurer.
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=t%C3%B8ffer
Hvis din elmotor har en taktfast lyd bør du kontakte Tesla Service, dog kan dit musikanlæg vel godt have en taktfast lyd.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hald skrev:
Mike-air skrev:Tøffer til DK imorgen! Det blir fandme godt! :-)
"Tøffer" alligevel, det er vel et udtryk fra en forbrændingsmotor der kører på opløste dinosaurer.
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=t%C3%B8ffer
Hvis din elmotor har en taktfast lyd bør du kontakte Tesla Service, dog kan dit musikanlæg vel godt have en taktfast lyd.
Haha! Der bliver pumpet noget seriøs tækno i bilen.... når matronen ikke er med :-P ellers siger den ikke et pip :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Siger matronen pip? Min gør!
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg tør ikke tænke på hvordan du får hende til at sige pip, men altså, whatever rocks your boat :-P

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Når vi kører bil siger hun noget hele tiden. Hvis man nu tuner det ud på den rigtige måde, lyder det lidt som fuglekvidder :-D

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar