Er komfurer fra SMEG gode og solide ?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Er komfurer fra SMEG gode og solide ?

Indlæg af DUBTEMPLE »

????

Man kan sgu godt blive lidt lun på sådan et til ødegaarden i SE :-)
Vedhæftede filer
TR90P9_2.jpg
TR90P9_2.jpg (103.85 KiB) Vist 341 gange
tr90bl9.jpg
tr90bl9.jpg (92.34 KiB) Vist 341 gange
/Dub

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg havde et SMEG gaskomfur i min forrige lejlighed og set kørte bare. Klar anbefaling herfra :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

K-Bee skrev:Jeg havde et SMEG gaskomfur i min forrige lejlighed og set kørte bare. Klar anbefaling herfra :-D
Fedt, det gamle køkken fra ca 1890 er simpelthen husets sjæl, og tigger om noget der passer bare en smule ind i stilen, den gamle vedspis, der er fungerende og godkendt, samt den murede masseovn bevares selvfølgelig ;-)

Lad endelig kommentarer om SMEG fortsætte hvis nogen har erfaring med det

Blir gas-blus og el-ovn,... savner gas til kogepladerne deroppe da det er et rent elkomfur pt
Vedhæftede filer
FB_IMG_1516868906909-2.jpg
FB_IMG_1516868906909-2.jpg (87.59 KiB) Vist 333 gange
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mine forældre har et SMEG gaskomfur som de har haft i 13-15 år nu vil jeg tro, det ser stadig nyt ud som jeg husker det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Ellers overvej induktion. Jeg har lavet mad på både gas og induktion en del år, og induktion er 95% så godt som gas. Og så er de nemmere at vedligeholde og gøre rene
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Har også smeg og er meget glad for det. Har sådan et halvbredt et med 5 blus og dobbelt elovn. Må indrømme at jeg aldrig har brugt den ekstra ovn... noget jeg specielt er glad for er at de der jernting over blussene er ret kraftige, hvilket gør det nemt at få ornli rent.
Jeg havde tidligere et mindre smeg komfur hvor det ene hængsel til lågen gik i stykker så lågen gabte 1,5 cm. Det krævede en helt ny låge hvilket virkede lidt åndssvagt. Fandt til gengæld en brugt, så det blev ikke så dyrt

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak for svarene, trist det med at skulle købe en hel låge grundet et hængsel, det er den slags probs man godt kan undvære, når man allerede har betalt kassen så rigeligt :| (30K+)

Tror jeg skal prøve at støvsuge markedet for alternativer

Men må indrømme jeg er forfængelig med useendet, det SKAL være klassisk/retro

Vedr induktion, vi vil på enhver måde prioritere gas over el, også fordi vi kun har 3 x 20 A på instalationen, til alt for meget forskelligt, diverse elvarme, varmeveksler, elvandvarmer, samt en pumpe i vores brønd som er ret glad for startstrøm, muligvis et forbrændingdtoilet, m.m.

Kunne vi få en model hvor ovnen også havde været gas ,... sa havde vi nok foretrukket dette
/Dub

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

jakobole skrev:Ellers overvej induktion. Jeg har lavet mad på både gas og induktion en del år, og induktion er 95% så godt som gas. Og så er de nemmere at vedligeholde og gøre rene
Min (og mange andres) oplevelse er præcis det modsatte. Vil til enhver tid vælge gas (i kombination med kobbertøj) fremfor induktion.

Har prøvet mange forskellige prisklasser, og hidtil har det været en trist oplevelse. Det eneste positive at sige er at det er bedre end normal elkogeplader.

Uanset, ville jeg først overveje det når der kom designs uden automatik (dvs som fx ikke slukker bare fordi en gryde koger over) , som kan tåle at blive vådt, og hvor kontrollerne ikke sidder i selve armaturet.

Nyt svar