4Sound i knæ

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Re: 4Sound i knæ

Indlæg af Hald »

docone skrev:Læs dette her godt igennem inden I byder....
https://www.auktionshuset.dk/faq
Til budsummen lægges auktionssalær på 20 % af budsummen, dog minimum kr. 50,- pr. katalognummer. Såvel budsum som auktionssalær tillægges gældende moms (25 %). Eksempel: Hvis du byder DKK 1.000 på en vare, kommer der 20 % salær oveni, hvilket bliver DKK 1.200. Momsen tillægges dette beløb, så du i alt skal betale DKK 1.500.
Ja det bliver hurtigt nogle nasty priser... :?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tror ikke engang jeg gider læse deres liste igennem eller bruge tid på det, jeg er fuldstændig enig i de andre negative kommentarer til auktioner

Lad os tage udgangspunkt i et instrument til 10.000 kr i tyskland, incl 3 års garanti,...

Du vil typisk kunne finde det til 7000 kr hos en der har fortrudt, nærmest nyt, og med reel restgaranti,..

Dette instrument skal man ikke byde mere end ca 3000 kr for på aktionen, incl afgift og moms bliver det så 4500 kr

For der skal være en klækkelig gevinst ved at købe som beset på de nævnte vilkår

Man skal ikke røre det med en ildtang hvis det ikke kan beses og testes til fulde, eftersom jeg går ud fra det er uden garanti, eller dårligere garanti

Bare tanken om en garanti-sag under disse omstændigheder, er turn-off, hvis der altså er en form for garanti,..

Og ja, der bydes ALT for højt op, på alle slags auktioner, var engang inde på en hittegods-auktion, det var absurd,..

Mit bedste råd, brug ikke din dyrebare tid på det her,...
/Dub

Default avatar
mjs
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Roskilde

Indlæg af mjs »

Som tidligere kunde i 4sound og før A.Christensen siden engang tilbage i midt 00’erne, kan jeg kun bekræfte alt hvad der er sagt i denne tråd. Betjening svingende fra det imødekommende til det rædselsfuldt arrogante, mangelfuldt udvalg, ting i udstillingen der ikke virkede, for høje priser etc. etc. etc.

Og som tillæg til diskussionen:
Jeg har været fast besøgende på verdens største musikmesse i Frankfurt i snart 15 år. Et fantastisk festfyrværkeri af musikgrej i alle afskygninger, clinics med branchens topnavne, events, koncerter mv.
Men i år var anderledes. Instrumentudstillingen, der før fyldte 8-9 messehaller i 2-3 etager var skrumpet til sølle en hal, væk var branchens giganter (Yamaha og Roland), væk var de store musikernavne. Forklaringerne var flere, men hovedsageligt at producenterne sparer store beløb ved at markedsføre online i stedet for fysisk. Og når de store i branchen holder sig væk, følger de andre tilsyneladende trop.

Internettet åd bæstet? Skal vi til at vende os til en virkelighed hvor man må rejse ud af landet for at afprøve instrumenter inden vi køber? Og hvad med muligheden for at netværke med andre musikere i samme åndedrag?

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

mjs skrev:Som tidligere kunde i 4sound og før A.Christensen siden engang tilbage i midt 00’erne, kan jeg kun bekræfte alt hvad der er sagt i denne tråd. Betjening svingende fra det imødekommende til det rædselsfuldt arrogante, mangelfuldt udvalg, ting i udstillingen der ikke virkede, for høje priser etc. etc. etc.

Og som tillæg til diskussionen:
Jeg har været fast besøgende på verdens største musikmesse i Frankfurt i snart 15 år. Et fantastisk festfyrværkeri af musikgrej i alle afskygninger, clinics med branchens topnavne, events, koncerter mv.
Men i år var anderledes. Instrumentudstillingen, der før fyldte 8-9 messehaller i 2-3 etager var skrumpet til sølle en hal, væk var branchens giganter (Yamaha og Roland), væk var de store musikernavne. Forklaringerne var flere, men hovedsageligt at producenterne sparer store beløb ved at markedsføre online i stedet for fysisk. Og når de store i branchen holder sig væk, følger de andre tilsyneladende trop.

Internettet åd bæstet? Skal vi til at vende os til en virkelighed hvor man må rejse ud af landet for at afprøve instrumenter inden vi køber? Og hvad med muligheden for at netværke med andre musikere i samme åndedrag?
Jeg kan kun give dig ret - butiksdøden vokser og det går op og ned ad bakke og det er de unge generationer vi kan takke :puke:

Default avatar
mjs
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Roskilde

Indlæg af mjs »

I tilfældet 4sound er det måden forretningen blev kørt på, der ikke er i orden ... ikke de unge :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mjs skrev:I tilfældet 4sound er det måden forretningen blev kørt på, der ikke er i orden ... ikke de unge :)
Præcis ,.. men når det er sagt så er jeg sikker på man kan skylde en masse andet på de unge :lol:
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Haha, jeg blev beskyldt for at stjæle i A.C. engang i nullerne.

Kommer ind i butikken. Står & venter & venter & venter, der er helt stille, derefter går jeg ud til bilen igen, ekspedienten får øje på en langhåret fyr i stor vinterjakke, gående hen til en nærmest udbrændt bil, & konfronterer mig ophidset med, hvad jeg foretog mig inde i butikken. Jeg ventede, sagde jeg. Jeg er typen der let bliver bragt ud af fatning, så det har sikkert været ekstra mistænkeligt at jeg flakkede med øjnene. Der blev ikke købt strenge & plektre den dag.

Andre dage var ekspedienterne ved at falde over hinanden, når man kom ind. Jeg hørte noget om, at de var provisionslønnet.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

derermusikanten000 skrev:
mjs skrev:Som tidligere kunde i 4sound og før A.Christensen siden engang tilbage i midt 00’erne, kan jeg kun bekræfte alt hvad der er sagt i denne tråd. Betjening svingende fra det imødekommende til det rædselsfuldt arrogante, mangelfuldt udvalg, ting i udstillingen der ikke virkede, for høje priser etc. etc. etc.

Og som tillæg til diskussionen:
Jeg har været fast besøgende på verdens største musikmesse i Frankfurt i snart 15 år. Et fantastisk festfyrværkeri af musikgrej i alle afskygninger, clinics med branchens topnavne, events, koncerter mv.
Men i år var anderledes. Instrumentudstillingen, der før fyldte 8-9 messehaller i 2-3 etager var skrumpet til sølle en hal, væk var branchens giganter (Yamaha og Roland), væk var de store musikernavne. Forklaringerne var flere, men hovedsageligt at producenterne sparer store beløb ved at markedsføre online i stedet for fysisk. Og når de store i branchen holder sig væk, følger de andre tilsyneladende trop.

Internettet åd bæstet? Skal vi til at vende os til en virkelighed hvor man må rejse ud af landet for at afprøve instrumenter inden vi køber? Og hvad med muligheden for at netværke med andre musikere i samme åndedrag?
Jeg kan kun give dig ret - butiksdøden vokser og det går op og ned ad bakke og det er de unge generationer vi kan takke :puke:
det jeg mener er at de unge køber mere og mere på nettet, hvilket snart vil lukke de fysiske forretninger :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvis bare kundernes adfærd stadig var som i 90erne var det nok gået bedre for 4sound. Desværre opdagede de aldrig rigtig at fremtiden kom væltende.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

derermusikanten000 skrev:... butiksdøden vokser og det går op og ned ad bakke og det er de unge generationer vi kan takke :puke:
Det er netop den holdning, der er problemet.

"Det er de unges skyld. Det er kundernes skyld." <- certificeret ævl.

Hvis man bruger den slags undskyldninger, så er det bare tegn på dårligt købmandskab.

Forretningen skal være til for kunderne - ikke omvendt. Magter man ikke det - så dør man - og det er helt fortjent.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg er nu heller ikke enig. Jeg er 63, og har købt mere og mere på nettet gennem de sidste 20 år. I dag køber jeg alt udtagen fødevarer på nettet. Og jeg er ikke enestående. Jeg gør det ikke for at spare penge, men tid. Og ja, det skaber en cirkel, hvor de dårligste købmænd bukker under, og de gode bliver store og udvikler sig med både butik og online handel. :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Så er 4sound auktionen kommet online hos DAB auktioner

https://www.auktionshuset.dk/auction/

Husk:

2. Til budsummen lægges auktionssalær på 20% af budsummen, dog minimum kr. 50,- pr. katalognummer. Såvel budsum som auktionssalær tillægges gældende moms (25%), dvs. salær inkl. moms er 50%. På personbiler, campingvogne og motorcykler tillægges der kun moms på salæret, således at salæret inkl. moms på disse varer er 25%.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Kun tangenter på auktionen, - hvor mon guitarer, studiegrej m.m. er blevet af...
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bluefonia skrev:Kun tangenter på auktionen, - hvor mon guitarer, studiegrej m.m. er blevet af...
Kig længere nede på siden :lol:
/Dub

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Gad vide om der på et tidspunkt kommer en showroom biks, hvor firmaer betaler til for at have deres gear stående man så kan komme og se på og prøve men som ikke sælger noget.

Tænker at hvis man kunne få nok firmaer med på at betale et månedligt gebyr for at have reklameplads i butikken så burde det vel kunne løbe rundt med bare at have en eller to ansatte som kun var der for at hjælpe og besvarer spørgsmål hvis man kan finde et sted hvor huslejen var rimelig men stadig lå centralt.

Så kunne man vel på den måde ha det bedste af begge verdener, uden at det afhænger af en stor butik eller kæde der ender med at eje det hele.

Well kan være det findes allerede og jeg bare er mega bagefter.

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

mik_c skrev:Gad vide om der på et tidspunkt kommer en showroom biks, hvor firmaer betaler til for at have deres gear stående man så kan komme og se på og prøve men som ikke sælger noget.

Tænker at hvis man kunne få nok firmaer med på at betale et månedligt gebyr for at have reklameplads i butikken så burde det vel kunne løbe rundt med bare at have en eller to ansatte som kun var der for at hjælpe og besvarer spørgsmål hvis man kan finde et sted hvor huslejen var rimelig men stadig lå centralt.

Så kunne man vel på den måde ha det bedste af begge verdener, uden at det afhænger af en stor butik eller kæde der ender med at eje det hele.

Well kan være det findes allerede og jeg bare er mega bagefter.
Var det ikke det hifiklubben engang skulle blive (men er det stadig ikke)

http://detailfolk.dk/detailnyheder/hi-f ... rooms.html

https://www.bt.dk/erhverv/radio-tv-kaed ... -showrooms

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Et wurlitzer alligevel.

Kan være fra Musikvidenskab i Klerkegade.

Har hørt en historie om, at AAge fik alle MI's wurlitzer mens MI skulle betale for nye keyboards. Wurlitzerne solgte AAge så videre. Studerende fik ikke lov til at købe nogen wurlitzer, hvilket var mere oplagt.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

gasolin skrev: Var det ikke det hifiklubben engang skulle blive (men er det stadig ikke)
http://detailfolk.dk/detailnyheder/hi-f ... rooms.html
https://www.bt.dk/erhverv/radio-tv-kaed ... -showrooms
Jo tror bare jeg tænkte at hvis man nu lavede det uden at det var forbundet med en forhandler, så der ikke er nogen webshop eller bestemt salgs kanal i tankerne men var betalt af selve firmaerne der lavede grejet. Men nu hvor jeg tænker over det er det nok en dårligere løsning. Så er det nok bedre bare med et thomann showroom i københavn f.eks.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Så er der auktioner.

Scroll med for at se auktioner fra 4sounds forskellige afdelinger

https://www.auktionshuset.dk/auction/#

Jeg har set en enkelt guitar, jeg nok bliver nødt til at byde på.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Smittefar skrev:Så er der auktioner.

Scroll med for at se auktioner fra 4sounds forskellige afdelinger

https://www.auktionshuset.dk/auction/#

Jeg har set en enkelt guitar, jeg nok bliver nødt til at byde på.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Tak! Også meddelt 7 posts længere oppe i tråden. :)
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?p=701003#p701003

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Arrrrhhhh men for helvede da

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
cardude
Medlem
Indlæg: 3
Sted: Hillerød

Indlæg af cardude »

det var dog nogle tossede priser der allerede er budt på nogle af tingene, der er ting der enda kan fås billigere fra ny end priserne derinde incl salær og moms.


og hvor er alle guitar forstærkerne?

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Det er fidusen for auktionshusene. At folk ikke sætter sig ind i vilkårene....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

I løbet af det næste halve års tid, omkring 10.000 varenumre i alt

https://fyens.dk/artikel/k%C3%A6mpe-kon ... 3RaD3245yc

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har lige fået en reklame for auktionen på Instagram. Der er vel nærmest ikke mere at komme efter derinde længere, er vi ikke oppe i nypriser på det meste? Ihvertfald over brugtprisen.

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar