Apple Mac Pro 2019

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Re: Apple Mac Pro 2019

Indlæg af Søren Bendixen »

Hæhæ man bliver inspireret til absurditeter når man kan købe en computer for stort set den samme pris som et (mindre) hus på landet.
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Søren Bendixen skrev:Hæhæ man bliver inspireret til absurditeter når man kan købe en computer for stort set den samme pris som et (mindre) hus på landet.
Tilgengæld kan man sælge computeren igen, det kan man sjælden med et hus på landet :lol: :lol:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Diverse Mac Pro unboxingvideoer gør lidt det samme som mig som videoer om vilde sportsbiler (eller Tesla'er), man føler en trang til at have sådan en, og den er virkelig imponerende teknisk designet og utrolig flot udført og performer fantastisk, men jeg får aldrig den slags penge.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »


Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Nå.....hvem bliver den første:)?
Senest rettet af gs-dk søn 15. dec 2019 00:15, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Søren Bendixen
Medlem
Indlæg: 2559
Sted: Jutland denmark

Indlæg af Søren Bendixen »

hæhæ - det er godt nok imponerende (har set videoén - der er noget "reklametynget - og ikke går voldsomt i dybden), men der skal lige være et mere presserende behov...det plejer at komme..suk
Firma: Audiotect
[url]audiotect.dk[/url]
[url]http://twitter.com/SorenBendixen[/url]
[url]http://listn.to/soerenbendixen[/url]

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Søren Bendixen skrev:hæhæ - det er godt nok imponerende (har set videoén - der er noget "reklametynget - og ikke går voldsomt i dybden), men der skal lige være et mere presserende behov...det plejer at komme..suk
Den video kan man ikke rigtig bruge til noget - men jeg så en video med rendering på video og da giver det i den grad mening for de store film at have den slags power. Kæmpe forbedring og masser af sparet tid.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

gs-dk skrev:Nå.....hvem bliver den første:)?
Hvis man skal bruge ekstremt groft-revet parmesan...

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Parmesan flager er altid godt :-)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. hmmm ..

Hvad med at starte fra den anden ende af? Altså - hvad basis-macpro-modellen kan bygges for?

For 49,999 kr. får man hos Apple en 8 core Xeon (3,5 > 4,0ghz) CPU, 32GB ram (quad-channel), Radeon 580X, 256GB SSD (wtf?!) + tastetur og mus .. og selvfølgelig MacOS.

Den største forskel (udover MacOS) er nok ECC hukommelse, som kun understøttes af Xeon CPUer (på Intel siden) og dette gør det svært at lave en 1:1 sammenligning.

I forhold til overstående, kan jeg faktisk ikke finde en matchende 8 core CPU på samme platform overhovdet, så det må blive en 10-core .. men anyway:

Kode: Vælg alt

Ghetto Windoze DAW:
-----------
Intel i9-10900X 10core (3,7ghz) -  5772,00
Asus Prime X299-A II MotherB.   -  2889,00
Radeon 580 GTS                  -  1448,00
Corsair LPX 2x8 GB Ram (x2)     -  1050,00
CPU Køler (Noctua NH-D15)       -   656,00
PSU (650W)                      -   648,00
Kabinet (Fractal Design R6)     -  1142,00
Samsung 250GB SSD               -   655,00
Tastetur + Mus ???              ~   500,00
-----------
I alt (incl. moms)              - 14760,00
-----------
.. dét er trods alt en forskel, som er til at få øje på. Og - udover det, er der en hel del lavthængende frugt:

Kode: Vælg alt

256 GB > 1TB SSD (Win)          +   943,00
256 GB > 1TB SSD (Mac)          +  3440,00
~
Ram: 32 GB  > 48 GB (Win)       +   525,00
Ram: 32 GB  > 48 GB (Mac)       +  2580,00
~
i9-10920x 12core (Win 3,5ghz)	+   825,00 ( > 10-core)
i9-10920x 12core (Mac 3,3ghz)	+  8600,00
.. osv ..

Overstående priser er fra apple.com/dk og computersalg.dk

En anden vinkel kunne være at se hvor meget PC man får for 49,999, men det kan jeg ikke overskue her til aften. Et forsigtigt gæt kunne måske være, at dét de fleste ønsker i forhold til ram, ssd og cpu - ville ende under prisen på basis-macpro-modellen.

Derudover synes jeg det er værd at bemærke, at de "anmeldelser" der er ude på YouTube af MacPro platformen, udelukkende er lavet af folk, som har fået "spons" af Apple. Alle har fingre i top-modellen samt matchende XDR skærme ~ og fælles for dem allesammen er, at de ikke laver andet end at poste videoer på youtube! Ikke et eneste benchmark .. og i særdeleshed DAWBench ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

docone skrev:
Søren Bendixen skrev:Hæhæ man bliver inspireret til absurditeter når man kan købe en computer for stort set den samme pris som et (mindre) hus på landet.
Tilgengæld kan man sælge computeren igen, det kan man sjælden med et hus på landet :lol: :lol:

Årh, jeg har da lige fået mit hus vurderet og omprioriteret så jeg har fået 1,5 mille ud, og kragerne vender da lige før de når hertil :dollargrin:

Er forøvrigt lige blevet færdig med min Core i9 9900 Coffe Lake Upgradering, med Cube Tower. Det løb op i 17.000 og jeg er yderst tilfreds :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

og så lige 1.500 kr om året i el...... (ca. 6 timer om dagen)

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Hippo skrev:En anden vinkel kunne være at se hvor meget PC man får for 49,999, men det kan jeg ikke overskue her til aften.
Jammen hvor meget Logic Pro vil der så kunne afvikles på sådan en PC? Og er du sikker på at du med en anden DAW får lov til få et ensartet træk fra samtlige Core'er?

Men jeg er der heller ikke ... jeg ville aldrig fylde så mange plugins i mine kæder, som der nu kan lade sig gøre. Men jeg prøver jo heller ikke at lave om på de uskrevne regler når det er musik. Hvis ikke tingene i musikken spiller sammen, skal vi ud i en ommer i arrangementet, ikke lade teknologien løse at nogle laver musik med hovedet under armen.

--sd

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

I den video, der er ovenfor er der nogle plug-in kæder, som er helt gakkede - i alle tilfælde i min verden.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Hippo skrev:Den største forskel (udover MacOS) er nok ECC hukommelse, som kun understøttes af Xeon CPUer (på Intel siden) og dette gør det svært at lave en 1:1 sammenligning.
Nej, du skal bare konfigurere en Windows PC med Xeon CPU'er i stedet :wink:

Nyt svar