Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Christoffer I. N. »

DUBTEMPLE skrev:Atlanterhavsvejen
Fandt lige lidt video, det ser lækkert ud.
Generelt burde vi nok et smut til Norge med familien, jeg har kun cværet der på ski en gang.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Tak Dub! Det var faktisk ikke en dårlig ide. Og ganske tæt på :)
B33A7CE1-CF12-4B59-AA67-5A701023AB12.png

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Bare lige for at give et indtryk:

Her står solen på sit højeste, klokken 12:00... Altså, det er jo super flot, men fukk det er nogle korte dage :-P
49CB6311-E52F-4E98-A453-35CC8DDB9306.jpeg
Jeg har næsten ondt af de mennesker der bor længere nord..

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Mike-air skrev:Bare lige for at give et indtryk:

Her står solen på sit højeste, klokken 12:00... Altså, det er jo super flot, men fukk det er nogle korte dage :-P
49CB6311-E52F-4E98-A453-35CC8DDB9306.jpeg
Jeg har næsten ondt af de mennesker der bor længere nord..
I Danmark har vi slet ingen sol haft på det sidste. Den har været skjult bag et tykt skydække. Det har næsten været som tusmørke i dagstimerne :(

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg skal stoppe med at brokke mig :-P

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Jeg skal stoppe med at brokke mig :-P
Brokker du dig over det? :wink:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg er blevet supervisor for nogle master-studerende som er komplet clueless omkring det emne de har valgt at skrive deres afhandling indenfor. Jeg forsøger at komme med konstruktiv kritik på deres disposition, og kommer med direkte forslag til hvad de burde gøre i stedet for....

Og de opfanger det overhovedet ikke.

Jeg prøver virkeligt på at være sød.


Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »



Han er nok et stort navn, men den mænge af bs han fyrer af på 8 min er imponerende.

1: Juno 60 lyder dårligt med mindre du bruger en high-end preamp.
2: Ableton lyder dårligere end alle andre DAW's.
3: Alle hardware sequencers er bedre end software sequencers.
4: Det aller vigtigste når man laver musik er at mixe på hovedtelefoner, fordi alle monitors lyver.

Fede råd at give. :roll:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Og ,... månen er lavet af grøn ost :lol:
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:

Han er nok et stort navn, men den mænge af bs han fyrer af på 8 min er imponerende.

1: Juno 60 lyder dårligt med mindre du bruger en high-end preamp.
2: Ableton lyder dårligere end alle andre DAW's.
3: Alle hardware sequencers er bedre end software sequencers.
4: Det aller vigtigste når man laver musik er at mixe på hovedtelefoner, fordi alle monitors lyver.

Fede råd at give. :roll:
Haha, havde ikke fået set den, så godt lige at få en andens vinkel på videoen inden. Så var jeg forberedt. :-D
Den med Ableton er BS, eller også glemmer han at slå warp fra, eller noget.
Omkring det med hw/sw sequencere, jeg forstår det sådan at han synes det får mere liv med hardware. Han kunne bare sige at det ikke er ligeså maskinelt og tight.
Og den med juno'en, jamen hallo, alt lyder da federe igennem en trafo preamp. Undtagelsen skulle da lige være det kick du har brugt 5 dage på at forfine bunden på, der bliver ændret igennem en ellers lækker preamp.
Det er sjovt det med hovedtelefoner kontra højttalere. Man kan jo også bare lade være med at lære sit rum og monitors at kende.... Klart, jeg ville lave markant anderledes lyd, hvis jeg kun producerede i hovedtelefoner. Med mine nuværende DT-990 tror jeg min musik ville blive noget kedeligere at høre på. Han har svært ved at få dybde ud af hans dyre Focals, ja juhu. Måske virker det heller ikke så godt sammen med hans filosofi med at rykke rundt fra sted til sted, sætte et midlertidigt setup op hver gang, og ændre det næste gang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Der ville intet være galt med det han sagde hvis han altid sagde "in my opinion... " først.. Men ligefrem at fremholde det som fakta er helt godnat!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg er nærmest i shock:

To studerende jeg vejleder på deres masteropgave, havde booket et møde mellem mig og deres case firma (skat I norge). Til mig sagde de først at det handlede om at introducere mig.

Efter lidt mail frem og tilbage får jeg at vide at det er et møde hvor _jeg_ skal forklare hvordan de skal svare på deres problemstilling i opgaven (noget de ikke selv ved endnu).

Helt utroligt hvor skruppelløse de er! :censored:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:Jeg er nærmest i shock:

To studerende jeg vejleder på deres masteropgave, havde booket et møde mellem mig og deres case firma (skat I norge). Til mig sagde de først at det handlede om at introducere mig.

Efter lidt mail frem og tilbage får jeg at vide at det er et møde hvor _jeg_ skal forklare hvordan de skal svare på deres problemstilling i opgaven (noget de ikke selv ved endnu).

Helt utroligt hvor skruppelløse de er! :censored:
Lyder meget tæt på at du reelt skal løse eller fremskynde opgaven for dem :dollargrin: ,...... :roll:

En enkelt bitter frugt af den megen velstand måske, som jeg syntes at iagtage det fra tid til anden, i et land jeg ellers beundre meget, lidt trist,..

Når vi nærmer os hårdt arbejde, sygeplejesker, olieboreplatforme, bygningshåndværkere, eller her en eksamensopgave,...

Ja så henter man hjælpen udefra, om nødvendigt fra udlandet, i tusindtal, i stedet for at indrette sig på grundlæggende at klare sine egne opgaver

(og ikke dermed sagt at vi principielt slet ikke skal arbejde på kryds af grænserne)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

IGN er nogle f*cking idioter med deres youtube kanal.

At jeg ser 1½ minuts rød løber fra Star Wars premieren, og ser et interview med en person jeg bestemt ikke regnede med at se i filmen, dvs. en spoiler for mig, er min egen skyld.
Men IGN skriver spoilers i video titel og thumbnails. Filmen har været ude i USA i under et f*cking døgn. Så er man sgu da desperat. Spader.


Og, hvis man vil skrive spoilers om filmen, så er det fint med mig, men så gør det i tråden om filmen:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=17&t=79036

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Øv, glemte min 1 års dag her på sitet :cry:
Vedhæftede filer
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg (133.58 KiB) Vist 406 gange
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hugo skrev:Øv, glemte min 1 års dag her på sitet :cry:
Tiden går hurtigt i godt selskab!

Men tillykke :party: :drunk: :banan:

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jo tak, og du har ret, selskabet er godt :dollargrin:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

https://arbejderen.dk/indland/jonas-ble ... anholdelse

Når politiet anvender ulovlig magt (magtmisbrug), så er det et tegn på at Danmark er blevet en bananrepublik.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mediumaevum skrev:https://arbejderen.dk/indland/jonas-ble ... anholdelse

Når politiet anvender ulovlig magt (magtmisbrug), så er det et tegn på at Danmark er blevet en bananrepublik.
I så fald har vi været en bananrepublik i mange, mange år. (minimum siden 1872 - sandsynligvis i hele landets historie)

EDIT: Men at være en bananrepublik har nu ikke noget med politiets magtmisbrug at gøre:

"In political science, the term banana republic describes a politically unstable country with an economy dependent upon the exportation of a limited-resource product, such as bananas or minerals."

https://en.wikipedia.org/wiki/Banana_republic

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

f*ck min hjerne står stille lige nu. Kender I det med at man kommer i tanke om en skuespiller i en specifik film, men bare ikke kan komme på filmens titel, hendes rigtige navn, eller hvem der ellers var med af kendte skuespillere....


:luny: :surrender: :party: :clap: :smash: :clown: :roll: :surrender:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det tog kun 40 minutter at finde frem til Reese Witherspoon, og denne film jeg tænkte på:
https://www.imdb.com/title/tt5719700/

Fordi jeg så Moovy's nye video om 1917, og en af de to hovedroller mindede mig vagt om en af de unge drenge fra Home Again.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ved ikke om det er decideret brok, men det passer nok bedst ind i denne tråd:


Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg er bare SÅ træt af den træthed/sløvhed som bare bliver værre. Jeg har andet at lave i mit liv end at sove tiden væk.
Jeg vil da langt hellere 3D-rekonstruere historiske ting og bygninger og lave film og musik.

Istedet ender jeg i sengen dag efter dag og føler mig totalsmadret midt på dagen, trods ordentlig søvn om natten. Forsøger at restituere, men så er dagen ved at være gået og dagligdagens pligter melder sig i form af mad, rengøring mv.

Er der andre end mig som kender til den situation? Hvad gør I ved det?

Har selv prøvet med kaffe, men det virker kun midlertidigt.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mediumaevum>
Det du beskriver kan jo skyldes alt muligt... F.eks søvnapnø, medicin, mangel på sollys og så vidt jeg ved mangel på D-vitamin... Så det kan du evt. prøve at arbejde lidt i... Måske er der nogen der kan komme på flere mulige årsager.

Nyt svar