Tip til piano plugin

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
bobotempo
Medlem
Indlæg: 10

Tip til piano plugin

Indlæg af bobotempo »

Jeg har været væk fra musik pc'en i noget tid. Nu skal jeg have indhentet noget hvor jeg har brug for et nyt piano-plugin.
Jeg kører en ældre cubase (5) på en windows 10 maskine.
I forvejen har jeg grand pianos fra ivory II, addictive keys plus lidt andet jeg ikke husker. Men det er noget andet jeg leder efter.
Prisen er underordnet.
Det skal bruges til solo klaver, som skal kunne anvendes til fællessang, så det vigtigste er ikke at man kan høre hvilken farve filten under strengene har, men at harmonier og melodier står klart og veldefineret.
Hvis jeg kunne få lyden fra mit yamaha cp4 stage som plugin ville det være grande, men med mindre jeg er gået helt galt i byen kan jeg kun eksportere i real time gennem det, så det er ikke en option at bruge det.
Måske modelled fremfor sampled.
Jeg har ikke brug for en masse features, det skulle da lige være en kraftfuld musikalsk comp.
Har ikke det store studie-kørekort.
På forhånd tak og undskyld forstyrrelsen.
Jakob

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu skyder jeg bare, men måske er Spectrasonics Keyscape noget for dig:
https://www.spectrasonics.net/products/ ... /index.php

Når du skriver at prisen ikke betyder noget, så ville jeg anbefale dig at købe adgang til nyeste Cubase version, alternativt Reaper eller et andet billigt alternativ. Cubase 5 er ikke officielt understøttet af nogen længere. Det er ihvertfald min antagelse, nu hvor det er op imod eller over 10 år gammelt.

Har du en version af Native Instruments Kontakt? Nyeste version er 6. Det er den platform du finder største udbud af sample-baserede klaverer.
bobotempo skrev:På forhånd tak og undskyld forstyrrelsen.
Du forstyrrer bestemt ikke! Folk tager sig den tid de har til at svare i trådene, så hvis der ikke lige kommer den store respons i de her dage vender folk nok tilbage når de har sovet nytårsfesten ud.. :)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Du vil blive glad for Keyscape.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har for nyligt fået Keyscape, og jeg er SÅ GLAD for det, det er virkelig fantastisk lyd!
Jeg skrotter lige nu mit rigtige klaver da jeg ikke får brug for det længere, Keyscape dækker mine piano-behov.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Jeg ser ingen grund til at bruge 2300 kr på 5000 forskellige klaverer og orgler, hvis du kun skal bruge ét.

Jeg har ikke keyscapes, men har været igennem diverse VST pianos (også nogle der koster lidt), men er endt hos Waves Rhapsody Grand Piano, som jeg synes har klart den bedste generelle lyd og muligheder for editering, og koster kun ca. 300 kr (kan fås billigere på tilbud nogle gange)


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Super tip Seskho, kan se at Waves lige nu kører udsalg på det indtil d. 10 januar, hvis man bruger rabatkoden HALF kan man købe Rhapsody til USD 30 (ca. 200 kr)

https://www.waves.com/plugins/grand-rhapsody-piano
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

30 dollars for Grand Rhapsody, det er en no brainer. Og der er demo hvis man vil prøve før man køber

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Sjovt et stort firma vælger at lave en demo med så ringe niveau.

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Jeg har også Waves-klaveret, og det lyder rigtigt godt, men det kræver også en masse processorkraft, min gamle computer kunne ikke køre det. Så tjek lige demoen først.

Medlemsavatar
bluefonia  
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Native Instruments The Grandeur til €99. Man behøver ikke den fulde version af Kontakt, - virker på den gratis Kontakt Player.
Det var det bedste, da jeg skulle" have et flygel" for nogle år siden.

Der er sikkert udgivet andre fine ting siden da, men synes du skal tjekke The Grandeur ud også...
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Du kan demoe ret meget

Mener osse du kan prøve Toontracks oprestående og deres grand piano steinway og se, om det er noget.

Det kører vist ikke så tungt, Keyscapes sluger en del CPU, correct me, if I'm wrong.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hougaard
Medlem
Indlæg: 136
Sted: Aarhus

Indlæg af Hougaard »

Spitfire Audio Soft Piano

Du kan finde der her lidt nede på siden. Er gratis, og utroligt let og gå til.

https://www.spitfireaudio.com/labs/

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Hvis det ikke skal være flygel, men klaver, kunne du prøve Native Instruments, The Gentleman. Det lyder blødt, varmt og behageligt, synes jeg.. Svært at definere, men der er et eller andet ved det, jeg rigtig godt kan li’.. Dog ikke til musik, hvor pianoet skal skære skarpt/sprødt igennem..

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

gs-dk skrev:Sjovt et stort firma vælger at lave en demo med så ringe niveau.
Guitaristen trækker det ret meget ned.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
hammondhands
Medlem
Indlæg: 131

Indlæg af hammondhands »

jeg synes pianoteq er fedt og det er ikke sultent mht til maskinkraft

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har en uhyre gammel version af PianoTeq, og er altid overrasket over hvor lidt CPU det bruger, og hvor hæderligt det lyder.

Jeg fik så også lige prøvet det der Spitfire "soft piano", som har en pudsig men sjov feature: Det lagger lidt i timingen, men kun nogen gange, så resultatet bliver sådan...

Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
hammondhands
Medlem
Indlæg: 131

Indlæg af hammondhands »

Det her lyder også godt til prisen synes jeg :-)

https://neovst.com/piano-one/

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg er ret glad for NI Alicia's keys. Det er det bedst lydende klaver i mine øjne, selvom det måske ikke er så velegnet til soloklaver.

Medlemsavatar
snifx
Medlem
Indlæg: 419
Sted: Aarhus C

Indlæg af snifx »

Hvorfor bruger du ikke bare lyden fra dit Yamaha CP4, hvis du er så glad for det?

Jeg forstår ikke dit setup. Kan du uddybe det?

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

K-Bee skrev: man 4. maj 2020 20:11 Jeg er ret glad for NI Alicia's keys. Det er det bedst lydende klaver i mine øjne, selvom det måske ikke er så velegnet til soloklaver.
Hvis det lyder godt i dine øjne, så prøv at bruge dine øre :lol: Jeg kan nu også godt lide Alicia´s keys :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Hvad med det virtuelle Pianoteq fra Modartt?

Det er jeg RIGTIG glad for.

KennethA
KennethA

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

stralner skrev: tirs 12. maj 2020 21:04
K-Bee skrev: man 4. maj 2020 20:11 Jeg er ret glad for NI Alicia's keys. Det er det bedst lydende klaver i mine øjne, selvom det måske ikke er så velegnet til soloklaver.
Hvis det lyder godt i dine øjne, så prøv at bruge dine øre :lol: Jeg kan nu også godt lide Alicia´s keys :wink:
Ja ja :lol: - men rent faktisk er talemåden "øjne" uanset hvad udsagnet handler om :)

Default avatar
Joonathan
Medlem
Indlæg: 398

Indlæg af Joonathan »

Vil klart også anbefale, at du prøver Pianoteq. De har en demo, der er begrænset til 20 minutter, og hvor ganske få toner er deaktiveret, men du kan prøve samtlige af deres modeller. Det lyder virkelig godt, og især følelsen af, at spille på det, er bedre end de samplede, efter min mening.

Nyt svar