ISwearImNotHigh EDM med smæk på!

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
ISwearImNotHigh
Medlem
Indlæg: 7
Sted: Sorø

ISwearImNotHigh EDM med smæk på!

Indlæg af ISwearImNotHigh »

Vi har været et par år om at komme igang med vores projekt, men det ser ud til nu at der kommer flere produktioner!
Vi leder efter måder hvorpå vi kan komme videre med vores musik og nå flere, så hvis i har nogle forslag, så modtages alle med kyshånd!
Men for nu skal i bare læne jer tilbage og nyde en original fra ISINH

https://www.dropbox.com/s/uc1quqr0dkucr ... e.mp3?dl=0

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

:) Det gør det det skal - Klubben går amok :wink: :banan:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Meget cool, jeg hører ikke meget EDM, men jeg sad og ventede på at det gik i dobbelt hastighed, det skete så ikke..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

EDM er da sådan set ikke. Men det lyder fedt.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Graceville skrev:EDM er da sådan set ikke. Men det lyder fedt.
nej - der er efterhånden meget flydende grænser i electronisk musik :?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

EDM = Euro Dance Music

Dvs. helt etno-hvidt og firkantet

Det her er alt for afroami på den fede måde.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Graceville skrev:EDM = Euro Dance Music
Nej. EDM er en generel betegnelse for Electronic Dance Music. Det spænder vel ca. fra ~110 bpm til 180 bpm.

Medlemsavatar
ISwearImNotHigh
Medlem
Indlæg: 7
Sted: Sorø

Indlæg af ISwearImNotHigh »

derermusikanten000 skrev:
Graceville skrev:EDM er da sådan set ikke. Men det lyder fedt.
nej - der er efterhånden meget flydende grænser i electronisk musik :?
Ja, EDM er efterhånden blevet et begreb som dækker over utallige subgenrer.
Vi har i ISwearImNotHigh begge to arbejdet med en del forskellige subgenrer og blander dem også lidt sammen for, at skabe en lidt mere unik lyd?
- Det er i hvert fald det vi bilder os selv ind haha.

En af de nyere blandinger skete da flere store hardstyle artister blev inspireret af psytrance, dette blev lige pludselig til psystyle, som indeholder den klassiske psytrance bassline, men som er spicet op med en mere distorted bass og flere klassiske hardstyle elementer :lol:

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Okidoki :-I
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

I mine ører er det da tættere på HipHop end EDM. Alt for langtsomt til EDM :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
ISwearImNotHigh
Medlem
Indlæg: 7
Sted: Sorø

Indlæg af ISwearImNotHigh »

Hugo skrev:I mine ører er det da tættere på HipHop end EDM. Alt for langtsomt til EDM :)
Altså det minder også om hip hop, da det er EDM trap, jeg er dog ikke sikker på hvor jeg genremæssigt vil placere bassen efter stykket med 808 kicket.
Men jeg mener at tempoet ligger omkring 148bpm, altså 74 dobbelt tempo :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, som jeg var inde på med bpm-rækkevidden, så spænder det bredt. Læg dertil, at mange af undergenrerne benytter sig af halvtempo stykker, kombineret med det almindelige tempo, osv...

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Christoffer I. N. skrev:Ja, som jeg var inde på med bpm-rækkevidden, så spænder det bredt. Læg dertil, at mange af undergenrerne benytter sig af halvtempo stykker, kombineret med det almindelige tempo, osv...
Ok, det er singersongwriter.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
ISwearImNotHigh
Medlem
Indlæg: 7
Sted: Sorø

Indlæg af ISwearImNotHigh »

Christoffer I. N. skrev:Ja, som jeg var inde på med bpm-rækkevidden, så spænder det bredt. Læg dertil, at mange af undergenrerne benytter sig af halvtempo stykker, kombineret med det almindelige tempo, osv...
Ja, det lyder meget rigtigt.
Jeg ved at Snavs og Fabian Mazur har rodet meget med halvtempo, jeg mener at de siger at der er et sweetspot omkring 92bpm

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Velkommen til forøvrigt. Kan se at du er fra idag :lol: :dollargrin: :-D
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
ISwearImNotHigh
Medlem
Indlæg: 7
Sted: Sorø

Indlæg af ISwearImNotHigh »

Hugo skrev:Velkommen til forøvrigt. Kan se at du er fra idag :lol: :dollargrin: :-D
Mange tak :D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja fedt at du joiner og deler :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er vist helt på sin plads at jeg giver jer et lyt, især når jeg har bidraget til støjen her i tråden. På det her tidspunkt af døgnet bliver det i hovedtelefoner.

Skulle lige vænne mig til at det ikke var limiteret til døde, som den lyd oftest er. Men det ligner også at der er nogle dB for jer at hente ind i en presset limiter, så det lover fint.

Det hurtige rap har jeg svært ved at forstå. Vokalen sidder egenligt OK generelt, men jeg ville nok hive den frem en smule. Det er primært de lysere synths der skygger for vokalen, men synths er også fede der hvor de er.
Ved nærmere lyt kunne det godt lyde som om den der saw wobble I har kørende i de hurtige stykker (1:17-1:43 & 2:59-3:38) er en tand for markant/høj og maskerer for meget for vokal. Prøv måske at finde nogle af de frekvenser hvor den clasher med vokalen, og dyk dem en god del på synthen. Så længe I ikke fjerner 100 hz og derunder tror jeg ikke den vil opfattes for tynd, da mixet er rimelig travlt i de stykker. Jeg tror det vil give en del til hvor tydelig rappen er.
Det kunne lyde som om der er noget rumklang eller delay på vokalen, måske kan det hjælpe at bakke lidt af på de våde effekter i de hurtige stykker.

Ganske fede 808's!


Så bare lige for at opsummere mit makværk af umiddelbare idéer:
Fedt mix, men hurtig rap drukner i de to stykker.
Jeg foreslår:
Alle vokaler lidt op. Den må gerne være mere i forgrunden end nu.
Vokaler i de hurtige rap stykker (1:17-1:43 & 2:59-3:38) måske dæmpe de våde effekter, for tydeligere udtale.
Saw Wobble i hurtige stykker tyndes lidt ud med EQ, find frekvenser der clasher med vokalen og dæmp dem. Prøv at sænke dens volume en smule i de hurtige stykker inden I prøver EQ.

Medlemsavatar
ISwearImNotHigh
Medlem
Indlæg: 7
Sted: Sorø

Indlæg af ISwearImNotHigh »

Christoffer I. N. skrev:Det er vist helt på sin plads at jeg giver jer et lyt, især når jeg har bidraget til støjen her i tråden. På det her tidspunkt af døgnet bliver det i hovedtelefoner.

Skulle lige vænne mig til at det ikke var limiteret til døde, som den lyd oftest er. Men det ligner også at der er nogle dB for jer at hente ind i en presset limiter, så det lover fint.

Det hurtige rap har jeg svært ved at forstå. Vokalen sidder egenligt OK generelt, men jeg ville nok hive den frem en smule. Det er primært de lysere synths der skygger for vokalen, men synths er også fede der hvor de er.
Ved nærmere lyt kunne det godt lyde som om den der saw wobble I har kørende i de hurtige stykker (1:17-1:43 & 2:59-3:38) er en tand for markant/høj og maskerer for meget for vokal. Prøv måske at finde nogle af de frekvenser hvor den clasher med vokalen, og dyk dem en god del på synthen. Så længe I ikke fjerner 100 hz og derunder tror jeg ikke den vil opfattes for tynd, da mixet er rimelig travlt i de stykker. Jeg tror det vil give en del til hvor tydelig rappen er.
Det kunne lyde som om der er noget rumklang eller delay på vokalen, måske kan det hjælpe at bakke lidt af på de våde effekter i de hurtige stykker.

Ganske fede 808's!


Så bare lige for at opsummere mit makværk af umiddelbare idéer:
Fedt mix, men hurtig rap drukner i de to stykker.
Jeg foreslår:
Alle vokaler lidt op. Den må gerne være mere i forgrunden end nu.
Vokaler i de hurtige rap stykker (1:17-1:43 & 2:59-3:38) måske dæmpe de våde effekter, for tydeligere udtale.
Saw Wobble i hurtige stykker tyndes lidt ud med EQ, find frekvenser der clasher med vokalen og dæmp dem. Prøv at sænke dens volume en smule i de hurtige stykker inden I prøver EQ.
Jeg bliver glad for at du komplimentere lyddesignet, for jeg har selv lavet alle lyde på nær percussion og få andre ting.
Jeg har for alvor i et track efter dette fået øjnene op for, hvor koloenorm en forskel det gør at have groups og compresse of saturate en lille smule. Og så de dyk med eq, I det nyeste jeg arbejder på har jeg virkelig overgået mig selv på den front!
Hvor stort et dyk tænker du? For jeg mener at jeg i det nye har givet den en lille peak ned af omkring 370, 740 og 1430hz på en 2-3db i bassen. Dette er fordi at det er en rimelig distorted bass, som jeg gerne vil have at den skærer igennem i mixet.

Vokalen i den hurtige del? Enig og ja, der er helt klart nogle niveauer som kunne finjusteres den sidste lille smule, men nu er den jo lagt ud.
- Og så er vores vokalist bare ikke den hurtigste knallert på kajen når det kommer til, at artikuleret ordentligt for at få en tydeligere vokal. Men okay, du kan lave et mega hit om ost hvis det bare lyder rigtigt.

I forhold til at master det, hvilket jeg formoder er det du snakker om, når du nævner at limiteren kunne presses lidt mere, så har vi valgt ikke at gå op i at få det så højt som muligt, da de fleste streaming tjenester alligevel bare "skruer ned" for lyden..

Men tusind tak for det gode og detaljerede feedback!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt at du programmerer så meget selv!
2-3dB dyk ved nogle resonanser ville nok gøre en del ja, jeg kan ikke sige om det skal være mere eller mindre. Jeg har selv arbejdet med ambient/soundscape de sidste 5 år. Før det Trance/Psy/House/Drum & Bass/Techno fra ~2004 og frem. Så mit nuværende udgangspunkt til lyddesign, tempo, groove, hvor travlt mixet er, osv., er langt fra dit musik.
Jeg følger ikke rigtigt med i Trap og de andre stile/*"lyde" der falder ind under den normale EDM betegnelse. At I kalder jeres EDM er spot on, efter min mening. Uanset om jeg følger med i genren eller ej, er det let at høre når noget er lavet ordentligt, og det du har postet her lyder lækkert.

Medlemsavatar
ISwearImNotHigh
Medlem
Indlæg: 7
Sted: Sorø

Indlæg af ISwearImNotHigh »

Christoffer I. N. skrev:Fedt at du programmerer så meget selv!
2-3dB dyk ved nogle resonanser ville nok gøre en del ja, jeg kan ikke sige om det skal være mere eller mindre. Jeg har selv arbejdet med ambient/soundscape de sidste 5 år. Før det Trance/Psy/House/Drum & Bass/Techno fra ~2004 og frem. Så mit nuværende udgangspunkt til lyddesign, tempo, groove, hvor travlt mixet er, osv., er langt fra dit musik.
Jeg følger ikke rigtigt med i Trap og de andre stile/*"lyde" der falder ind under den normale EDM betegnelse. At I kalder jeres EDM er spot on, efter min mening. Uanset om jeg følger med i genren eller ej, er det let at høre når noget er lavet ordentligt, og det du har postet her lyder lækkert.
Tusind tak for de fine ord!
Det betyder meget at blive rost af en, som er i håndværket!
Og det er da sikkert ikke sidste gang, at der bliver postet noget herinde.

Nyt svar