4Sound Udsalg

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Re: 4Sound Udsalg

Indlæg af Briannielsen79 »

Hvis nu folk rent faktisk vidste, hvad de snakkede om, inden de brokkede sig, var vi kommet langt.

1) Det tager 10 sekunder at finde handelsbetingelser hvori alt står meget pædagogisk forklaret.
2) Når man skal afgive bud, skal man lige krydse feltet “accepterer handelsbetingelser” af, hvor man så igen får mulighed for at se det forklaret på meget pædagogisk vis.
3) Og skulle det ikke være nok, så får man faktisk oplyst det reelle beløb, når man byder (inkl moms og salær). Det bliver faktisk smidt lige i hovedet på dig uden mulighed for at overse det.
4) Og man kan faktisk her vælge ikke at trykke “byd” på auktionen.

Ja, undskyld hvis det lyder lidt hårdt :)

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

Mr. Soundman skrev:
SustainerPlayer skrev: Det er mere manglende kendskab til auktioner fra jeres side.

Det er helt standard auktionspraksis.

Selv politiets auktioner kører på den måde.
Se det har du så ret i - jeg har ikke erfaring med auktioner... Jeg mindes faktisk ikke at have købt noget på auktion nogensinde, (bortset fra at jeg en enkelt gang har prøvet at byde på noget på ebay) :)

Men hvis det er standardmåden generelt på auktioner, at de beløb folk byder med efterfølgende skal tillægges både moms og salær, er der så nogen der kan forklare, hvad meningen er med, at man gør det på denne måde?

(Spørgsmålet går ikke på, hvorfor der skal afregnes moms og salær, men hvorfor dette ikke som udgangspunkt er indregnet i de bud, folk giver).

Hvis jeg går ind i en butik og finder en cykel, hvor der står "1.000 kr." på cyklens prisskilt, så forventer jeg jo, at 1.000 kr. er det jeg skal slippe - inkl. moms og forretningens fortjeneste - for at få cyklen. Jeg forventer ikke, at når jeg kommer hen til kassen med cyklen, så lægger ekspedienten lige moms samt fortjeneste til de 1.000 kr. der står på prisskiltet og siger "Det bliver 1.699 kr."
Nu er denne type auktioner jo også tiltænkt som erhvervshandel. At du så kan få lov til at byde med som privat person er jo bare en bonus. Ville du hellere afskæres for muligheden?
Som det nævnes er det helt alm. auktionpraksis, og dette gøres for at holde deres salærvariabelt ift. varens salgspris. Dette synes jeg da er en fornuftig løsning, kontra at tage 500,- kr i gebyr for alle varer.

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Hugo skrev:Mit lille kapitalistiske indspark: i de 25 år jeg havde eget gartneri gangede jeg med 3 på hjemkøbte planter altså faktor 3. Nogle gange mer´
Så altså 200% i profit på det enkelte produkt (pånær når der gives rabatter)?

Så virker 20% i salær som jo som ret beskedent :lol: . Jeg ved osse, at når værtshuse f.eks køber Cult Shakers og lignende hjem, så er profitten temmelig høj, når først kunden hiver dankortet op. Det er vist en indkøbspris på 10-12 kr pr stk og hvad sælges de for på et diskotek? 40 kr? Profit på 300%. Så skal der jo betales løn og andre udgifter. Derfor bliver den endelige profit jo ikke 300% pr produkt, der langes over disken.

Jeg forestiller mig derfor også, at et auktionshus har en del udgifter som løn, husleje, forbrug osv, der skal betales. Og så svinder profitten på det enkelte produkt jo ind.


Medlemsavatar
Michailov
Medlem
Indlæg: 310
Sted: Sjælland

Indlæg af Michailov »

Jeg tror vi er blevet ret forvænte med fx brugen SF eBay hvor det er sælger der har omkostningerne.

Moms og gebyr har altid været en del af auktionsdelen. Men jo - de kunne jo godt have en hjemmeside hvor moms fremgik.
modsat hvad mange tror så har I nok ret!

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

FadedMusic skrev:Som det nævnes er det helt alm. auktionpraksis, og dette gøres for at holde deres salærvariabelt ift. varens salgspris. Dette synes jeg da er en fornuftig løsning, kontra at tage 500,- kr i gebyr for alle varer.
Det giver jo ikke mening. Selvfølgelig kan man lade salæret være en variabel, uanset om det anførte beløb er inkl. eller ekskl. moms og salær.
Der må være en anden grund til, at man gør det sådan, som man gør det.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg synes at det er helt fin praksis som de gør, med en procentdel. Som nævnt flere gange skal auktionshuset osse betale udgifter.
Ligesom jeg ud af min x3 faktor i gartneriet, havde jeg jo enorme årlige omkostninger.
Når folk spurgte om de kunne få en klækkelig rabat (typisk ½ pris) spurgte jeg tilbage om de ville arbejde over for deres chef, men til mindre løn :censored:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Men hvis det er standardmåden generelt på auktioner, at de beløb folk byder med efterfølgende skal tillægges både moms og salær, er der så nogen der kan forklare, hvad meningen er med, at man gør det på denne måde?

(Spørgsmålet går ikke på, hvorfor der skal afregnes moms og salær, men hvorfor dette ikke som udgangspunkt er indregnet i de bud, folk giver).

Hvis jeg går ind i en butik og finder en cykel, hvor der står "1.000 kr." på cyklens prisskilt, så forventer jeg jo, at 1.000 kr. er det jeg skal slippe - inkl. moms og forretningens fortjeneste - for at få cyklen. Jeg forventer ikke, at når jeg kommer hen til kassen med cyklen, så lægger ekspedienten lige moms samt fortjeneste til de 1.000 kr. der står på prisskiltet og siger "Det bliver 1.699 kr."
I cykelforretningen er salgsprisen sat på forhånd og så er avance og moms ligetil til at lægge på. Eksempel: indkøbspris kr 700 + 30 % avance/kr 210 = 910 + 25% moms/kr. 227,50 = Total kr. 1.137,50.
På en auktion ved man jo ikke hvad salgsprisen bliver, så man kan altså ikke oplyse den totale pris, før der er afgivet et bud - og det er lige det auktionshuset også gør i tilfældet med 4Sound. Totalprisen oplyses ganske klart inden du afsender dit bud.

Iøvrigt er en avance/salær på 20% absolut ikke urimeligt. Der skal store lokaler til at rumme alle tingene, de skal registreres og beskrives, fotograferes, der skal laves et katalog, betales lønninger o.s.v.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Grunden til at auktion har den lidt omvendte beregning af pris ligger i at det ikke er auktionhuset der sælger varen men det er en tredie part der er sælger og auktionehuset sælger for tredie parten. Oftes så sætter sælger en mindstepris på hvornår der er et salg.

Dermed er buddet den pris som. sælger får ud af salget og herefter skal auktionshuset også tjene lidt på salget og her kommer så de, i dette tilfælde, 20% oven i - og moms jeg den kender vi jo alle til.

Default avatar
matsgand
Forum Donator
Indlæg: 71
Sted: København N

Indlæg af matsgand »

Det auktionshus ser ikke ud til at tilbyde nogen varetransport for dem som ikke kan afhente personligt. Man skal tilsyneladende selv sørge for at have en fragtmand som afhenter og evt. pakker varen. Temmeligt dyrt.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

matsgand skrev:Det auktionshus ser ikke ud til at tilbyde nogen varetransport for dem som ikke kan afhente personligt. Man skal tilsyneladende selv sørge for at have en fragtmand som afhenter og evt. pakker varen. Temmeligt dyrt.
Jeg har lige købt noget andet hos dem - der var fri transport til døren. Men det kan sagtens være anderledes selvfølgelig. Jeg blev lidt overrasket over, at transport var med i prisen - så det kan være en enlig svale.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg prøvede at læse lidt op på det med transport, og det ser ud som om at man bare skal hente sit lort, og så ellers skrubbe af.
Betingelser er skrevet i et ret hårdt sprog. Man føler sig ikke velkommen.
Jeg så at en stakkel har budt 1900.- på et M-AUDIO Hammer 88 keyboard, det løber jo op i 2850.- + transport og ingen garanti.
Man kan få det samme i B-stock hos Thomann med få skrammer (som det andet nok osse har) men med fuld garanti, leveret til døren for 3200.-
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Som sagt, så er det ikke værd at bruge tid på.

Køb et godt brugt piano/guitar/andet i DBA, eller vent til nogen stykker af dem fra 4sound bliver sat til salg dér.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

SIDwave skrev:det hele ryger snart under hammeren!
https://fyens.dk/artikel/kæmpe-konkursb ... r-hammeren
Det er dét, som hele tråden her går ud på. ;)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev:Jeg prøvede at læse lidt op på det med transport, og det ser ud som om at man bare skal hente sit lort, og så ellers skrubbe af.
Betingelser er skrevet i et ret hårdt sprog. Man føler sig ikke velkommen.
Jeg så at en stakkel har budt 1900.- på et M-AUDIO Hammer 88 keyboard, det løber jo op i 2850.- + transport og ingen garanti.
Man kan få det samme i B-stock hos Thomann med få skrammer (som det andet nok osse har) men med fuld garanti, leveret til døren for 3200.-
Graceville skrev:Som sagt, så er det ikke værd at bruge tid på.

Køb et godt brugt piano/guitar/andet i DBA, eller vent til nogen stykker af dem fra 4sound bliver sat til salg dér.
Yep, præcis,... :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

Fik desværre ret ,... ufatteligt:

DUBTEMPLE skrev:Frem med popcornene ,... og grine af alle de idioter der sikkert byder tingene op til over Thomann-niveau :-)

(uden Thomann-garanti på noget af det)
DUBTEMPLE skrev:Køb noget der MÅSKE virker, og hvis du er endu mere heldig, vedbliver at virke,...

Og så deres tårnhøje og ublu "money for nothing" gebyrer
Og jeg glemte: "hent dit ragelse selv, på den anden side af bæltet" ,.. som Hugo så rigtigt pointerer

Beliggenhed nær Århus er ikke værst tænkelig, en del bor jo der, dejlig by, og det KUNNE jo have været Hanstholm :lol:

Men 75 pct af potentielt publikum er nok sat af, når belligenheden er provinsiel, via tunnel/færge, og tilmed lidt uden for den næst-største by
/Dub

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

SIDwave skrev:det hele ryger snart under hammeren!
https://fyens.dk/artikel/kæmpe-konkursb ... r-hammeren
Det giver også mere mening. Jeg kunne ikke forstå hvorfor der ikke var mere til salg...f.eks, ingen kabler, strenge guital pick-ups, næsten ingen PA udstyr og monitors...

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Men 75 pct af potentielt publikum er nok sat af, når belligenheden er provinsiel, via tunnel/færge, og tilmed lidt uden for den næst-største by
Tror du ikke nærmere det er 99 %, vi taler om. Der er sgu ikke 25% af alle os fjolser på bøhlandet vest for Valby bakke, der kan finde ud af at håndtere musikgrej. Langt mindre vil vi betale ågerpris på en auktion - det lader vi gerne Københavnerne om :)
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bluefonia skrev:
Men 75 pct af potentielt publikum er nok sat af, når belligenheden er provinsiel, via tunnel/færge, og tilmed lidt uden for den næst-største by
Tror du ikke nærmere det er 99 %, vi taler om. Der er sgu ikke 25% af alle os fjolser på bøhlandet vest for Valby bakke, der kan finde ud af at håndtere musikgrej :)
Måske nok ,.... eller måske piv-piv :wink:
bluefonia skrev:
. Langt mindre vil vi betale ågerpris på en auktion - det lader vi gerne Københavnerne om :)
Thats my people !!!! :thumbup:

Men det kunne da være interessant at se hvordan salget fordeler sig geografisk mht køberne

Btw. Kommer selv fra, går imod, og lever meget af tiden, endu "længere ude", end lige vest for Valby bakke, som i 250km+, heldigvis,...

Rent logistisk var gættet på 75

Fint nok at dem i Århus har muligheden også, for en fair handel,... eller for at blive rullet :-)
/Dub

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Måske nok ,.... eller måske piv-piv :wink:
Nej da, jeg piver absolut ikke :). Jeg bor, hvor jeg bor ganske frivilligt og stedet er valgt med stor omhu - iøvrigt et sted, hvor der også bor flere rare eksil københavnere. Og jeg kan faktisk også godt li´ at komme til København...
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

De ting jeg kiggede på er nu oppe i ny-pris, så det tyder på at jeg er ude af auktionen, må hellere kører til Århus og bruge pengene i IKEA med konen i stedet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bluefonia skrev:
Måske nok ,.... eller måske piv-piv :wink:
Nej da, jeg piver absolut ikke :). Jeg bor, hvor jeg bor ganske frivilligt og stedet er valgt med stor omhu - iøvrigt et sted, hvor der også bor flere rare eksil københavnere. Og jeg kan faktisk også godt li´ at komme til København...
Enig, og bare super når man er havnet det rigtige sted :)

Kører normalt i en stor bue uden om byer, og opholder mig helst i skoven altid, men nu hvor det nærmer sig at vi rykker permanent til Sverige, så er jeg pudsigt nok blevet klar over at jeg alligevel holder meget af København :lol:

Så "byen" bliver nok alligevel aldrig helt sluppet :) (godt vi har mulighed for at beholde begge steder)
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Priserne på alle de guitarer, jeg havde kigget på er nu oppe i et leje, hvor det heller ikke længere giver mening for mig :)

Man må håbe, de nye ejere bliver glade for deres instrumenter.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

De "kloge" siger jo: "man får hvad man betaler for"

Så det må være nogle HELT udsøgte eksemplarer på den auktion :-)
/Dub

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeg ser ikke noget odiøst i at holde auktion, og salær m.m. er også ok for denne her auktion. Det, der er tankevækkende er, at en hel del folk totalt mister realitetssansen. Måske nogen mener, at tingene får samlerværdi, fordi de kommer fra 4Sounds konkursbo :-D
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Alfred Christensen havde ekstremt mange harmonikaer... Hvor er de i dag.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar