Mette Frederiksen passer på Danmark

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Låst
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Re: Mette Frederiksen passer på Danmark

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:
Mr. Soundman skrev:
mediumaevum skrev:... alt til venstre for SF (EL, Alt.) er på dydens rette sti når det handler om helt almindelig etik og moral!
Mmmmm sådan noget kan man altså altid dreje og vende i det endeløse... Det er svært at tale om moral og etik indenfor politik, som noget der findes absolutte facitlister til :)
Hvis man som udgangspunkt bruger begrebet "gør mod andre som du vil have de skal gøre mod dig", tror jeg vi kan komme ret tæt på en absolut facitliste for moral.
Problemet er, at i storpolitik så kan der være rigtig mange forskellige faktorer, der skal tages hensyn til på en gang. Nogle gange kan man stå og skulle vælge mellem pest og kolera, fordi man er havnet i en situation, hvor man ikke kan få øje på en perfekt løsning. Og så vil der altid være nogen, der kommer til at føle sig uretfærdigt behandlet.
Senest rettet af Mr. Soundman søn 19. jan 2020 22:15, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev: Problemet er, at i storpolitik så kan der være rigtig mange forskellige faktorer, der skal tages hensyn til på en gang. Nogle gange kan man stå og skulle vælge mellem pest og kolera, fordi man er havnet i en situation, hvor man ikke kan få øje på en perfekt løsning. Og så vil der altid være nogen, der kommer til at føle sig uretfærdigt behandlet.
https://www.berlingske.dk/samfund/en-da ... lle-moedes
Mens Ahmed Samsam har siddet fængslet i Spanien, har hans søskende og forældre i Danmark gang på gang bedt danske myndigheder om hjælp. Ahmed Samsams spanske advokat kom tilmed til Danmark og ventede i timevis i kulden foran PET. Men hver gang har myndighederne besvaret deres henvendelser med tavshed og afvisning.
Det her KAN ikke forsvares. Det er umuligt. Det er et klokkeklart bevis på at Socialdemokratiet og samtlige borgerlige partier ledes af psykopater, ligesom Peter Madsen. Den eneste forskel på dem er, at Peter Madsen sidder i spjældet, de andre har magten.
Senest rettet af mediumaevum søn 19. jan 2020 22:06, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:Problemet med alle de andre partier til højre for SF er, at de er blottet for enhver form for moral. Når man ligefrem lader en agent i stikken, fordi man ikke vil "tabe ansigt" og indrømme sine fejl, så er man blottet for moral.
Jeg ved ikke om du så, at jeg skrev lidt videre i mit forrige indlæg, medens du oprettede et nyt.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev:
mediumaevum skrev:Problemet med alle de andre partier til højre for SF er, at de er blottet for enhver form for moral. Når man ligefrem lader en agent i stikken, fordi man ikke vil "tabe ansigt" og indrømme sine fejl, så er man blottet for moral.
Jeg ved ikke om du så, at jeg skrev lidt videre i mit forrige indlæg, medens du oprettede et nyt.
Mit svar er stadig det samme.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:
Mr. Soundman skrev: Problemet er, at i storpolitik så kan der være rigtig mange forskellige faktorer, der skal tages hensyn til på en gang. Nogle gange kan man stå og skulle vælge mellem pest og kolera, fordi man er havnet i en situation, hvor man ikke kan få øje på en perfekt løsning. Og så vil der altid være nogen, der kommer til at føle sig uretfærdigt behandlet.
https://www.berlingske.dk/samfund/en-da ... lle-moedes
Mens Ahmed Samsam har siddet fængslet i Spanien, har hans søskende og forældre i Danmark gang på gang bedt danske myndigheder om hjælp. Ahmed Samsams spanske advokat kom tilmed til Danmark og ventede i timevis i kulden foran PET. Men hver gang har myndighederne besvaret deres henvendelser med tavshed og afvisning.
Det her KAN ikke forsvares. Det er umuligt. Det er et klokkeklart bevis på at Socialdemokratiet og samtlige borgerlige partier ledes af psykopater, ligesom Peter Madsen. Den eneste forskel på dem er, at Peter Madsen sidder i spjældet, de andre har magten.
Det som jeg forholdt mig til, var ikke den konkrete sag du henviser til, for den har jeg ikke sat mig ind i. Jeg forholdt mig mere generelt og overordnet til din meget sort/hvide påstand om, at alle politikere til højre for EL og Alt skulle være fuldstændig blottet for moral og etik og at EL og Alternativet skulle være nogle englebasser til sammenligning.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev:
mediumaevum skrev:
Mr. Soundman skrev: Problemet er, at i storpolitik så kan der være rigtig mange forskellige faktorer, der skal tages hensyn til på en gang. Nogle gange kan man stå og skulle vælge mellem pest og kolera, fordi man er havnet i en situation, hvor man ikke kan få øje på en perfekt løsning. Og så vil der altid være nogen, der kommer til at føle sig uretfærdigt behandlet.
https://www.berlingske.dk/samfund/en-da ... lle-moedes
Mens Ahmed Samsam har siddet fængslet i Spanien, har hans søskende og forældre i Danmark gang på gang bedt danske myndigheder om hjælp. Ahmed Samsams spanske advokat kom tilmed til Danmark og ventede i timevis i kulden foran PET. Men hver gang har myndighederne besvaret deres henvendelser med tavshed og afvisning.
Det her KAN ikke forsvares. Det er umuligt. Det er et klokkeklart bevis på at Socialdemokratiet og samtlige borgerlige partier ledes af psykopater, ligesom Peter Madsen. Den eneste forskel på dem er, at Peter Madsen sidder i spjældet, de andre har magten.
Det som jeg forholdt mig til, var ikke den konkrete sag du henviser til, for den har jeg ikke sat mig ind i. Jeg forholdt mig mere generelt og overordnet til din meget sort/hvide påstand om, at alle politikere til højre for EL og Alt skulle være fuldstændig blottet for moral og etik og at EL og Alternativet skulle være nogle englebasser til sammenligning.
Jeg taler både generelt og konkret. Jeg siger, at når vi har sådan et konkret eksempel som ovenstående, så er det et bevis, som i bevis for at de er psykopater.

Så kan du komme med nok så mange generelle vendinger og fine ord. Vi har et bevis for at bla. de borgerlige partier med vilje forsømmer deres moralske og juridiske pligter.

Når man gør det, er man ikke bedre end Peter Madsen.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:
Mr. Soundman skrev: Det som jeg forholdt mig til, var ikke den konkrete sag du henviser til, for den har jeg ikke sat mig ind i. Jeg forholdt mig mere generelt og overordnet til din meget sort/hvide påstand om, at alle politikere til højre for EL og Alt skulle være fuldstændig blottet for moral og etik og at EL og Alternativet skulle være nogle englebasser til sammenligning.
Jeg taler både generelt og konkret. Jeg siger, at når vi har sådan et konkret eksempel som ovenstående, så er det et bevis, som i bevis for at de er psykopater.
Nope. For du er ude i noget kontra-faktisk her, som de vidst kalder det. Du kan nemlig aldrig vide, hvorledes sagen havde været håndteret, hvis det f.eks. havde været EL og Alternativet, der havde siddet på magten.

Og så skal du huske på, at vi ikke altid ser alle brikkerne i sådanne spil.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev:
mediumaevum skrev:
Mr. Soundman skrev: Det som jeg forholdt mig til, var ikke den konkrete sag du henviser til, for den har jeg ikke sat mig ind i. Jeg forholdt mig mere generelt og overordnet til din meget sort/hvide påstand om, at alle politikere til højre for EL og Alt skulle være fuldstændig blottet for moral og etik og at EL og Alternativet skulle være nogle englebasser til sammenligning.
Jeg taler både generelt og konkret. Jeg siger, at når vi har sådan et konkret eksempel som ovenstående, så er det et bevis, som i bevis for at de er psykopater.
Nope. For du er ude i noget kontra-faktisk her, som de vidst kalder det. Du kan nemlig aldrig vide, hvorledes sagen havde været håndteret, hvis det f.eks. havde været EL og Alternativet, der havde siddet på magten.

Og så skal du huske på, at vi ikke altid ser alle brikkerne i sådanne spil.
1. Nej, jeg ved ikke hvordan det ville være med f.eks. EL i regering. Men da vi VED hvordan det er med de borgerlige eller Socialdemokraterne i regering, så kan vi med 100 % sikkerhed sige, at de (socialdemokrater + borgerlige regeringer) er psykopatiske.

Da EL råber op om og imod sådanne uretfærdigheder i opposition og som støtteparti, og Socialdemokratiet aldrig har gjort det i opposition, kan vi dog have ret god vished for, at EL ikke er psykopater.

2. Uanset hvordan brikkerne er i sådan et spil, så er det aldrig iorden at lade andre i stikken og aldrig besvare henvendelser.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Medium:

Med påstanden om at alt til højre for Enfoldighedslisten er blottet for moral så stopper dialogen vist herfra, jeg ved godt du har et "sort/hvid-problem", men det må du så lære at dispensere for før du poster.

Er det iøvrigt ikke hos Enhedslisten man finder den type der har talt varmt for masse-morderen og revolutions-"helten" Che ? ,.... og som muligvis har et billede af ham hængende på vægen derhjemme ?

Jeg syntes i hvert fald jeg kender den type alt for godt her fra Nørre-Bronx
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev:Medium:

Med påstanden om at alt til højre for Enfoldighedslisten er blottet for moral så stopper dialogen vist herfra, jeg ved godt du har et "sort/hvid-problem", men det må du så lære at dispensere for før du poster.

Er det iøvrigt ikke hos Enhedslisten man finder den type der har talt varmt for masse-morderen og revolutions-"helten" Che ? ,.... og som muligvis har et billede af ham hængende på vægen derhjemme ?

Jeg syntes i hvert fald jeg kender den type alt for godt her fra Nørre-Bronx
Enhedslisten som parti har ingen sympati med Che, Stalin mfl.
Tværtimod.

De nævnte typer har ikke meget tilfælles med Enhedslistens værdisæt. At der render Ø-vælgere rundt som tilfældigvis er tossede med Che, Stalin, Lenin mfl. er deres problem. Det er ikke noget Enhedslisten vil have med at gøre, eller deler deres værdisæt til massemord.

Enhedslisten er imod den slags.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev:
DUBTEMPLE skrev:Medium:

Med påstanden om at alt til højre for Enfoldighedslisten er blottet for moral så stopper dialogen vist herfra, jeg ved godt du har et "sort/hvid-problem", men det må du så lære at dispensere for før du poster.

Er det iøvrigt ikke hos Enhedslisten man finder den type der har talt varmt for masse-morderen og revolutions-"helten" Che ? ,.... og som muligvis har et billede af ham hængende på vægen derhjemme ?

Jeg syntes i hvert fald jeg kender den type alt for godt her fra Nørre-Bronx
Enhedslisten som parti har ingen sympati med Che, Stalin mfl.
Tværtimod.
EL er IRL et sammenrend, deraf navnet, check hvor de "kommer fra", f.eks. det revolutionære hedengangne VS, og hvilke t-shirts visse af deres medlemmer kan ses iført i praksis, uden at det vækker videre anstød

Selvfølgelig er det ikke noget alle i ledelsen åbenlyst reklamerer med, eller noget der står indskrevet i et manifest

Der er jo andre end Pontius Pilatus der har fundet vej til håndvasken
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: Enhedslisten som parti har ingen sympati med Che, Stalin mfl.
Tværtimod.

De nævnte typer har ikke meget tilfælles med Enhedslistens værdisæt. At der render Ø-vælgere rundt som tilfældigvis er tossede med Che, Stalin, Lenin mfl. er deres problem. Det er ikke noget Enhedslisten vil have med at gøre, eller deler deres værdisæt til massemord.

Enhedslisten er imod den slags.
Det kan også være Enhedslisten bare ikke indrømmer det endnu, fordi de har en hemlig glidebanestrategi... :wink:

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Der er ikke nogle af os som ved noget om det som ikke bliver sagt. Vi ved ikke engang om det ligefrem var en del af hans kontrakt, at hvis han blev taget, så ville han være på egen hånd.
Vi ved nada. Jeg tror moralen er nogenlunde ens i folketinget, undtaget hos dem som siger at vi kan sende flygtninge hjem i fly og droppe dem (uden faldskærm), og så lige hende med "klimatosserne".
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Hvorfor skal mediumaevum forsvarer sig forhold hvad Che-eller andre kommunister har gjort.
https://www.berlingske.dk/kultur/che-helt-eller-morder
Han var kompromiløs og henrettelse af descendenter gik gennem ham. Men efter Anden verdenskrig gjorde vi det samme i Danmark med landsforrædere. Og cubanerne var mere undertrykte under Batista end Danmark var under Nazibesættelsen.

Jeg kan også nævne folkemordet i Vietnam. Duarte på Philipinerne, Og ikke mindst folkemordet i Rwanda.

Folkemordet i Etiopien på ca.1.000.000 var støttet af Cubanske og Sovjettiske Marxister.
Folkemordet i Sudan med ca. 300000 døde var støttet af Saudi Arabien i et forsøg på at indføre sharia
Folkemordet i Rwanda var, i den grad, støttet af Vestlige lande som EU og USA. De gav, de såkaldte, Hutuer alt hvad de behøvede for at til at udføre drabene. Og de sad bare på deres demokratiske røve og så til mens unævnelige ugerninger fandt sted.
De var ligeså medvirkende til folkemord som Sovjetterne, Cubanere og Arabere.

Og i anklager mediumaevum og venstrefløjen for at se mellem fingre med massemord, men i går ind for dødsstraf.

For øjeblikket ser vi den yderste Nationale Højrefløj blive udelukket af Facebook debatten.
Jeg syntes også det er demokratisk forkert at udelukke folk for deres politiske ståsted.
Men de har, jo, i den grad argumenteret for at andre befolkningsgrupper får frataget deres rettigheder. Eller det som er værre. Men rammer det dem selv så klynker de højlydt.

Som vi har lært det fra amerikanske film. Man skal passe på hvad man ønsker sig når man indgår pagt med djævlen :evil:

Men jeg er enig med Soundman i at det er uoverskueligt at skelne mellem godt og ondt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg tror de fleste har glemt hvad denne tråd egentlig handlede om :-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der er ikke nogen vi skal have ondt af her, hvis man planter en kommentar om at alt til højre for enheds-
listen er blottet for moral, så er det DER aggression, respektløshed, og off-topicness kommer ind i tråden

Og man må kunne stå på mål for at der skydes den
anden vej også
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Mike-air skrev:Jeg tror de fleste har glemt hvad denne tråd egentlig handlede om :-)
Ja sådan går det så tit.

Jeg er forøvrigt enig i Hugo´ indledende indlæg, i det meste. Jeg er dog betænkelig ved at politi vil kunne ransage uden dommerkendelse.

Jeg syntes kæden er hoppet af for de som kalder det brud på menneskerettigheder, hvis børn af IS krigere får tvangsfjernet deres børn. iS opdragede børn til af være hensynsløse ved at lade dem posere med afhuggede hoveder. De hjernevaskede børn til at bære bombeveste.

Danske børn bliver tvangsfjernet for langt mindre.
Man kunne alligevel spørge.- Hvorfor så ikke tage børn hjem fra IS-lejre i Syrien ?
Der er kalder man det forældrenes ansvar.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

På sin vis er det ærgerligt, at denne tråd er stukket af, men det kunne man måske nok have forudset...

På den ANDEN side, så må jeg indrømme, at udsagn om at der findes bare tilnærmelsesvis en smule intelligens i EL og at Socialdemokratiet og Venstre er fyldt med "psykopater", ja det er jo på niveau med Monty Pyton og Mel Brooks, som jeg holder meget af :) Så underholdningsværdien fejler bestemt ikke noget, så jeg henter lidt popcorn og nyder det, indtil en Admin snart - og med rette - lukker mulighederne...
Senest rettet af Nicolai man 20. jan 2020 11:36, rettet i alt 1 gang.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nicolai skrev:På sin vis er det ærgerligt, at denne tråd er stukket af, men det kunne man måske nok have forudset...

På den ANDEN side, så må jeg indrømme, at udsagn om at der findes bare tilnærmelsesvis en smule intelligens i EL og at Socialdemokratiet og Venstre er fyldt med "psykopter", ja det er jo på niveau med Monty Pyton og Mel Brooks, som jeg holder meget af :) Så underholdningsværdien fejler bestemt ikke noget, så jeg henter lidt popcorn og nyder det, indtil en Admin snart - og med rette - lukker mulighederne...
:thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Personligt ser jeg ikke hvorfor de skulle lukke den. For engangs skyld taler folk pænt til hinanden i en tråd som (i nogen grad) er afsporet :-D

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

I er jo helt radikaliseret i denne tråd, gad vide om i ikke også er banderelateret. I pønser på noget der undergraver demokratiet. I skulle have gennemsøgt jeres bopæl og jeres computer uden retskendelse gentagne gange. Samt de personer der har ophold på den adresse i er tilknyttet til også virker mistænkelige synes det. De skulle også en tur igennem møllen. Og selvfølgelig jeres familier, men det siger jo næsten sig selv!?

Hav en dejlig dag/ evighed i Fascist Land ;)
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Mike-air skrev:Personligt ser jeg ikke hvorfor de skulle lukke den. For engangs skyld taler folk pænt til hinanden i en tråd som (i nogen grad) er afsporet :-D
Jeg gætter på at den bliver lukket :censored: :lol:

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev:
mediumaevum skrev:
DUBTEMPLE skrev:Medium:

Med påstanden om at alt til højre for Enfoldighedslisten er blottet for moral så stopper dialogen vist herfra, jeg ved godt du har et "sort/hvid-problem", men det må du så lære at dispensere for før du poster.

Er det iøvrigt ikke hos Enhedslisten man finder den type der har talt varmt for masse-morderen og revolutions-"helten" Che ? ,.... og som muligvis har et billede af ham hængende på vægen derhjemme ?

Jeg syntes i hvert fald jeg kender den type alt for godt her fra Nørre-Bronx
Enhedslisten som parti har ingen sympati med Che, Stalin mfl.
Tværtimod.
EL er IRL et sammenrend, deraf navnet, check hvor de "kommer fra", f.eks. det revolutionære hedengangne VS, og hvilke t-shirts visse af deres medlemmer kan ses iført i praksis, uden at det vækker videre anstød

Selvfølgelig er det ikke noget alle i ledelsen åbenlyst reklamerer med, eller noget der står indskrevet i et manifest

Der er jo andre end Pontius Pilatus der har fundet vej til håndvasken
Jeg forstår slet ikke hvad gammelkommunister har at gøre i forhold til mine udsagn om at Enhedslisten som parti har mere moral end f.eks. Socialdemokratiet.

Jeg ved udmærket godt hvor EL stammer fra, og hvad de udsprang af. Men faktum er, at Enhedslisten ALDRIG som i ALDRIG nogensinde har støttet op om eller fornægtet folkemord. Tværtimod har Enhedslisten hele tiden stået vagt om almindelige borgerlige frihedsrettigheder.

I forsvarer eller fornægter når regeringen laver den ene stramning og udhulning af retssikkerheden efter den anden. Jeg forsvarer disse frihedsrettigheder, alligevel er det MIG som bliver sat i hartkorn med fascister?!?!?

Det er da i dén grad manipulation, et træk man ser hos psykopater... Jeg siger ikke I er psykopater, men den form for manipulation vil jeg simpelthen ikke finde mig i.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mike-air skrev:Personligt ser jeg ikke hvorfor de skulle lukke den. For engangs skyld taler folk pænt til hinanden i en tråd som (i nogen grad) er afsporet :-D
Jeg synes ikke folk taler pænt til mig, når jeg skal forsvare hvad fascister eller stalinister har gjort, når det er mig som hele tiden har stået vagt om frihedsrettigheder her i tråden.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kimex skrev:
Mike-air skrev:Personligt ser jeg ikke hvorfor de skulle lukke den. For engangs skyld taler folk pænt til hinanden i en tråd som (i nogen grad) er afsporet :-D
Jeg gætter på at den bliver lukket :censored: :lol:
Jeg er stået helt af med at følge med i de her tråde, så ting skal rapporteres over PM til mig, hvis jeg skal tage stilling til noget.

Låst