Ferie i US: Billeje og forsikringer

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Ferie i US: Billeje og forsikringer

Indlæg af Mike-air »

Hello,

Vi tar et smut til Flo-rida om et par uger, og derfor skal jeg til at have lejet noget at køre i. Men spørgsmålet begynder at melde sig omkring forsikring.

Hvilke forsikringer bør man have ved billeje i US?

Kunne egentlig også godt tænke mig at høre om der er andre ikke bil-relaterede forsikringer som er gode at have?

Tusind tak,

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mener David var derovre, smid ham evt en pm hvis han ikke selv dukker op her i tråden
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Når jeg har læst på emnet, er jeg næsten altid endt på FDM's hjemmeside omkring det, hvis man gør det igennem dem er der:
Fordele med FDM travel-billeje:
  • - Inkl. fri kilometer (med enkelte undtagelser)
    - Forsikring mod biltyveri og skade på bil
    - Ansvarsforsikring
    - Bestil bil og fly eller hotel samtidigt, så er du dækket af pakkerejseloven
    - Dansk kundehjælp
Og så snakker de om 10% rabat.

https://www.fdm-travel.dk/usa/billeje-i-usa
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Undersøg først hvad din egen rejseforsikring dækker, så kan du tage stilling til hvad du evt. har behov for at tilkøbe.

Især i Florida er billeje billigt og forsikringer direkte hos udlejer er ikke specielt dyre, hvis det endelig skal være.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

keen skrev:Undersøg først hvad din egen rejseforsikring dækker, så kan du tage stilling til hvad du evt. har behov for at tilkøbe.

Især i Florida er billeje billigt og forsikringer direkte hos udlejer er ikke specielt dyre, hvis det endelig skal være.
Den dækker de første 20.000 NOK af egen selvrisiko, ellers ikke noget relateret til lejebil :)
Tak Hald! Hold da fest et forvirrende/rodet website :shock:

Tilbudet ser umiddelbart OK ud, men jeg tvivler på om de vil handle med mig/forsikre mig, når nu jeg er udlænding :-P

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Check grundigt, hvad du har i forvejen. Mit firmakreditkort inkluderer en meget omfattende rejseforsikring (dog ikke billeje)

Når du får udleveret bilen, skal du være opmærksom på, at de ikke må trække pengene for depositummet. De må kun reservere dem. Ellers mister du et par hundrede kroner i kurstab.

Som med al anden forsikring, er det et lotteri. Her er vi nok i en situation, hvor du ikke har råd til at tabe, så jeg ville bare betale den store forsikring. Hvor det bedst kan betale sig at købe den ved jeg ikke.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Køb en forsikring hos selve udlejningsselskabet. De fleste selskaber hos Rentalcars.com er OK, men hold dig fra de firmaer der tager overpris (eks. Avis, Herz, Europcar osv.). Du får ikke mere for pengene...

Lad vær med at køb en forsikring gennem en tredjepart - eks. Rentalcars. Firmaernes egne forsikringer er fine nok. Hvis du tænker du kører pænt så kan du også undvære forsikring og så lægger du jo bare et depositum som selvrisiko, hvis der skulle ske skader på bilen.

Jeg kørte rundt derovre i 3-4 uger forrige år, og vi lejede hos Dollar til ganske fornuftig pris, venlig service osv.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Guns and liquor, fed blanding til en rigtig "herrefest" :drunk:
Vedhæftede filer
a-liquor-store-that-also-sells-guns-and-ammunition-in-central-oregon-DMB6PW.jpg
a-liquor-store-that-also-sells-guns-and-ammunition-in-central-oregon-DMB6PW.jpg (279.39 KiB) Vist 182 gange
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar