Hvad kan jeg gøre med ved min vokal?

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Colors_Of_Music
Medlem
Indlæg: 17
Sted: Ølstykke

Hvad kan jeg gøre med ved min vokal?

Indlæg af Colors_Of_Music »

Hejsa

Jeg har igennem de sidste mange år arbejdet på min vokal, med flere forskellige sanglærere. :roll:
Brugt rigtig mange penge på det :-)

Men jeg kunne virkelig godt bruge jeres mening, fordi jeg synes selv det lyder dårligt.....
Hvad kan jeg gøre bedre?

Jeres indput ville være super værdsat......

/Tråd slut
Tak for alle de flinke input.
Jeg hygger mig videre med projektet :-)
Senest rettet af Colors_Of_Music fre 24. jan 2020 10:41, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Du har en god sound i din stemme - men synger falsk ind imellem - øvelse gør mester - sangene du skal øve bør ikke være for avanceret selvom du godt kan lide sangen - og så kunne du øve intervaller gerne med klaver - måske øve sangen i små bidder og gentage 10 gange pr stk :)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Hvis du selv kan høre at det er falsk i afspilningen, så gør som skrevet står foroven; øv. Hvis du ikke kan høre det, så har du et problem.
Jeg synger selv falsk og kan ikke høre det under optagelse, men kan høre det under afspilning. Øvelse + WaveTunes har hjulpet mig (lidt)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Colors_Of_Music
Medlem
Indlæg: 17
Sted: Ølstykke

Indlæg af Colors_Of_Music »

derermusikanten000 skrev:Du har en god sound i din stemme - men synger falsk ind imellem - øvelse gør mester - sangene du skal øve bør ikke være for avanceret selvom du godt kan lide sangen - og så kunne du øve intervaller gerne med klaver - måske øve sangen i små bidder og gentage 10 gange pr stk :)
Det at synge falsk, vil jeg mene, kan betyde flere ting. :-) tænker du at jeg ikke rammer tonen eller at det bare lyder dårligt?

Medlemsavatar
Colors_Of_Music
Medlem
Indlæg: 17
Sted: Ølstykke

Indlæg af Colors_Of_Music »

Hugo skrev:Hvis du selv kan høre at det er falsk i afspilningen, så gør som skrevet står foroven; øv. Hvis du ikke kan høre det, så har du et problem.
Jeg synger selv falsk og kan ikke høre det under optagelse, men kan høre det under afspilning. Øvelse + WaveTunes har hjulpet mig (lidt)
Thanks

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Din sound er god - men der er nogle gange ( hvilket er godt ) du synger falsk - men det betyder så at hvis du gør noget ala det jeg skrev vil blive bedre til at ramme alle toner - sad lige og prøvede - i skoven sku være gilde -- den er sku lidt svær hahaha - go øver :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Colors_Of_Music skrev:
derermusikanten000 skrev:Du har en god sound i din stemme - men synger falsk ind imellem - øvelse gør mester - sangene du skal øve bør ikke være for avanceret selvom du godt kan lide sangen - og så kunne du øve intervaller gerne med klaver - måske øve sangen i små bidder og gentage 10 gange pr stk :)
Det at synge falsk, vil jeg mene, kan betyde flere ting. :-) tænker du at jeg ikke rammer tonen eller at det bare lyder dårligt?
"At synge falsk" betyder mig bekendt stadig kun én ting; at man ikke rammer tonen. Det er i hvert fald helt sikkert det, der er tilfældet her. Du er til tider ret meget ved siden af. Hvis du sang renere, tror jeg ikke jeg ville have noget at bemærke - klangen er ganske brugbar, efter min mening.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Enig med de andre, du har faktisk en god stemme, men du rammer ikke tonerne, jeg vil endda næsten sige at det er 40% der ikke sidder i skabet, og det er virkelig ærgerligt. Jeg ved ikke hvad man kan gøre ved det, har arbejdet med en sangerinde der lød fantastisk, men det var nogle gange helt off, andre gange sad det bare perfekt, så vi kom aldrig ud og spille live.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Colors_Of_Music
Medlem
Indlæg: 17
Sted: Ølstykke

Indlæg af Colors_Of_Music »

Ok. Pisse godt alle sammen, tak for hjælpen....

Så må jeg øve mig på at ramme tonerne :dollargrin:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det kan godt være at det her lyder helt latterligt, men var der ikke noget med at det gamle Singstar spil på Playstation kunne bruges til at træne det, man fik flere points når man ramte tonerne.

Ellers findes der også app's der kan hjælpe med at træne det, kan se der f.eks. er en der hedder Vanido, men den koster 400+ kr om året. (efter en uges prøveperiode)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Du skal synge meget mere igennem efter min mening.
Syng med mellem gulvet, prøv ikke at presse tonen så meget op i halsen.
Måske prøv at sætte sangen en hel tone art ned, så passer den muligvis bedre til dit toneleje. Eller op for den sags skyld hvis det rykker.
Og så bare bliv ved med at syng for fuld skrue! Det koster ikke noget, så har man da råd!
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Dit største problem er din pitch. Arbejd på den.

00:41 (I'm falling) er der, hvor din pitch lyder bedst i mine ører.

Medlemsavatar
Colors_Of_Music
Medlem
Indlæg: 17
Sted: Ølstykke

Indlæg af Colors_Of_Music »

MrBacon skrev:Dit største problem er din pitch. Arbejd på den.

00:41 (I'm falling) er der, hvor din pitch lyder bedst i mine ører.
hmmm kan godt se hvad du mener.




@HALD
Jeg har siddet og kigget på apps, og tror det er vejen jeg prøver :-)

Medlemsavatar
Colors_Of_Music
Medlem
Indlæg: 17
Sted: Ølstykke

Indlæg af Colors_Of_Music »

LarsRøv skrev:Du skal synge meget mere igennem efter min mening.
Syng med mellem gulvet, prøv ikke at presse tonen så meget op i halsen.
Måske prøv at sætte sangen en hel tone art ned, så passer den muligvis bedre til dit toneleje. Eller op for den sags skyld hvis det rykker.
Og så bare bliv ved med at syng for fuld skrue! Det koster ikke noget, så har man da råd!
Ja, perhabs, så har du ret. jeg prøver mig frem..... stakkels naboer

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Colors_Of_Music skrev: jeg prøver mig frem..... stakkels naboer
Den her er til leje:
Vedhæftede filer
750_0191.jpg
750_0191.jpg (400.43 KiB) Vist 846 gange
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Colors_Of_Music
Medlem
Indlæg: 17
Sted: Ølstykke

Indlæg af Colors_Of_Music »

Ha ha

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Du har jo spurgt før -
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... rs#p687594

Desværre er mit svar som i første tråd og råt for usødet, så synger du skingrende falsk men med et ønske om vokalt udtryk - vi taler ikke om 40 procent forkert - vi taler nærmest 100 procent.... din klang er bare ikke nok. Hvis det var X-Factor så ville du få den rigtig hårde tur med dommerne og deres lidelser og være rigtig godt første runde TV-stof. Hvis du har brugt mange penge på projektet allerede, så ville jeg nok satse på at blive bedre til noget andet, for der står ikke sanger skrevet noget sted i det jeg hører. Sorry.....jeg er nødt til at være helt ærlig her.
Senest rettet af gs-dk fre 24. jan 2020 00:41, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvorfor kan jeg ikke slette dobbeltpost?

Du har jo spurgt før -
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... rs#p687594

Desværre er mit svar som i første tråd og råt for usødet, så synger du skingrende falsk men med et ønske om vokalt udtryk - vi taler ikke om 40 procent forkert - vi taler nærmest 100 procent.... din klang er bare ikke nok. Hvis det var X-Factor så ville du få den rigtig hårde tur med dommerne og deres lidelser og være rigtig godt første runde TV-stof. Hvis du har brugt mange penge på projektet allerede, så ville jeg nok satse på at blive bedre til noget andet, for der står ikke sanger skrevet noget sted i det jeg hører. Sorry.....jeg er nødt til at være helt ærlig her.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Til trådstarter:

Siden du spørger nu for anden gang, på samme topic, så kan jeg kun svare,.. for anden gang, med en quote af mig selv

Dog, denne gang vil jeg konkludere at vi faktisk har at gøre med en tvangstanke af den helt tunge og farligste kaliber, du er ikke kommet videre :-(

Om du har potentialet for at synge, eller ej, behøver vi ikke vende yderligere, det turde være tydeligt for enhver, (eller næsten).

Det interessante er istedet hvorfor du ikke kan give slip ? hvorfor du ikke kan komme videre ? hvor meget mere af andres og dit eget liv vil du spilde ?

Det er DET du skal fokusere på !

Nogen gange er det rigtige venner der siger noget sandt og samtidig sårende !

Det er jo lettere bare at sige "klø på", eller undlade et svar, altså efterlade folk i deres livsløgn.

Sidste svar herfra ,.. hvad vil du ?
DUBTEMPLE skrev:Bob Dylan kan vel heller ikke synge ?

Men så har han fundet en måde at bræe som et får :-)

I nummeret "in the begining", i det mindste, rammer han rent faktisk "noget"

Samt klage og protest-sange, hvor det forfærdelige i stemmen netop understreger ynken i budskabet, suk,..

Sidst men ikke mindst så må musikken skrives efter stemmen, hvis stemmen ikke bærer,..

Ambitioner kan være svære at holde nede, på en måde er det med at synge vel en uhensigtsmæssig tvangstanke, som du havde været bedre foruden

Men hvis tanken er umulig at slippe så må man nok anlægge en skæv, og helt personlig vinkel, eller gå i behandling for at dreje sit fokus i andre retninger

Livet er kort
/Dub

Medlemsavatar
Colors_Of_Music
Medlem
Indlæg: 17
Sted: Ølstykke

Indlæg af Colors_Of_Music »

DUBTEMPLE skrev:Til trådstarter:

Siden du spørger nu for anden gang, på samme topic, så kan jeg kun svare,.. for anden gang, med en quote af mig selv

Dog, denne gang vil jeg konkludere at vi faktisk har at gøre med en tvangstanke af den helt tunge og farligste kaliber, du er ikke kommet videre :-(

Om du har potentialet for at synge, eller ej, behøver vi ikke vende yderligere, det turde være tydeligt for enhver, (eller næsten).

Det interessante er istedet hvorfor du ikke kan give slip ? hvorfor du ikke kan komme videre ? hvor meget mere af andres og dit eget liv vil du spilde ?

Det er DET du skal fokusere på !

Nogen gange er det rigtige venner der siger noget sandt og samtidig sårende !

Det er jo lettere bare at sige "klø på", eller undlade et svar, altså efterlade folk i deres livsløgn.

Sidste svar herfra ,.. hvad vil du ?

Tvangstanke, spilde mit og andre liv ...... Tak for det!!! Det er satme flot skrevet.

Spar mig for alle dine ord, og bare lad vær med at skrive noget, hvis du skal slynge sådan en gang lort ud.
Der er ingen som tvinger dig til at skrive!

Grunden til at jeg spørger igen, er at jeg har det som hobby og hygge mig med det.
Det er en ny sang, hvor jeg har prøvet at forbedre mig siden sidst, og ville høre om lidt hjælp og jeres mening.....

Medlemsavatar
Colors_Of_Music
Medlem
Indlæg: 17
Sted: Ølstykke

Indlæg af Colors_Of_Music »

gs-dk skrev:Du har jo spurgt før -
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... rs#p687594

Desværre er mit svar som i første tråd og råt for usødet, så synger du skingrende falsk men med et ønske om vokalt udtryk - vi taler ikke om 40 procent forkert - vi taler nærmest 100 procent.... din klang er bare ikke nok. Hvis det var X-Factor så ville du få den rigtig hårde tur med dommerne og deres lidelser og være rigtig godt første runde TV-stof. Hvis du har brugt mange penge på projektet allerede, så ville jeg nok satse på at blive bedre til noget andet, for der står ikke sanger skrevet noget sted i det jeg hører. Sorry.....jeg er nødt til at være helt ærlig her.
Ha ha, ja det er også fint du er helt ærlig.

Jeg hygger mig bare med det som en hobby, hvilket er et råd som jeg tog imod sidst, da jeg skrev sammen med en herinde på forummet.
Så derfor skriver jeg en ny tråd, da jeg har prøvet at forbedre mig :-)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Du fortsætter bare med at hygge dig med musikken, ligegyldigt hvad folk herinde mener. Folk bliver hurtigt til Simon Cowell eller Blachmann, når de kommenterer. Der er jo mange andre ting i musik end vokal - folk har det bare med at fokusere på det, der lige springer dem i ørerne.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

MrBacon skrev:Du fortsætter bare med at hygge dig med musikken, ligegyldigt hvad folk herinde mener. Folk bliver hurtigt til Simon Cowell eller Blachmann, når de kommenterer. Der er jo mange andre ting i musik end vokal - folk har det bare med at fokusere på det, der lige springer dem i ørerne.
ja musik er for alle :-D

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

MrBacon skrev:Du fortsætter bare med at hygge dig med musikken, ligegyldigt hvad folk herinde mener. Folk bliver hurtigt til Simon Cowell eller Blachmann, når de kommenterer. Der er jo mange andre ting i musik end vokal - folk har det bare med at fokusere på det, der lige springer dem i ørerne.
Det er vel ikke så underligt, at man besvarer et spørgsmål om vokal formåen, når man decideret bliver bedt om en mening. Så skal man formulere sig anderledes og ikke stille et klart spørgsmål, som er overskriften for tråden.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

gs-dk skrev:
MrBacon skrev:Du fortsætter bare med at hygge dig med musikken, ligegyldigt hvad folk herinde mener. Folk bliver hurtigt til Simon Cowell eller Blachmann, når de kommenterer. Der er jo mange andre ting i musik end vokal - folk har det bare med at fokusere på det, der lige springer dem i ørerne.
Det er vel ikke så underligt, at man besvarer et spørgsmål om vokal formåen, når man decideret bliver bedt om en mening. Så skal man formulere sig anderledes og ikke stille et klart spørgsmål, som er overskriften for tråden.
Det var nok formuleret lidt forkert. Jeg mente, at folk fokuserer ofte på det negative, selvom der også var gode ting i det, som OP postede. Det gør jeg selv, når jeg bliver bedt om kritik.

Nyt svar