Nyt Gear blære tråd

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Nyt Gear blære tråd

Indlæg af Smittefar »

Spændende

Jeg er stadig på mine Shure 535, men man kigger jo altid efter nyt

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja jeg havde også kig på de Shure, men det er bare en helt anden pris, og da jeg ikke spiller ude, tjener de sig ikke direkte hjem.

Men hvis du overvejer et ekstra/backup sæt, så er det et bud, de ser ud til at være noget større end dine Shure, så alt efter hvilket ører man har passer de jo måske ikke så godt. Bandet kommer forbi i aften, og bassisten købte også et sæt han får i aften, jeg er meget spændt på hvad hans reaktion bliver, jeg er bare så glad for mine, de oser af overskud i forhold til noget jeg har brugt tidligere.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Cool - Mine Shures skranter efterhånden lidt. 535 har virkelig meget clarity - man kan virkelig høre alle detaljer. Det er faktisk ret skønt.

Passer Shure skumpropper på de der Kinøjsere?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Well hello there

Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Well hello there

Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Fedt. Vi hører fra dig om 14 dage eller sår'n :-D

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Smittefar skrev:Well hello there

Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Nye strømper? :dollargrin:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

I har begge ret.

Faktisk var der koldt på gulvet, så jeg har to par sokker på

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

Hald skrev:Jeg har lige fået nye In-ears KZ XSZ og jeg er så glad!
Købte andre ledninger til sættet og skum-tips så det lukker tæt. Det har godt nok givet en hel ny detaljegrad og dynamik når jeg spiller trommer, og så til under 500 kr. (Ebay) Det skulle jeg have gjort for længe siden (der var de dog ikke på markedet)

Der er 6 enheder pr øre, og det er tydeligt at ingen af dem skal overanstrenge sig:
Har du et link?

Jeg har overvejet at købe et sæt fra KZ, men har været i tvivl om hvorfra. Mht kabler: Kan de medfølgende ikke bruges?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

scofield skrev: Har du et link?

Jeg har overvejet at købe et sæt fra KZ, men har været i tvivl om hvorfra. Mht kabler: Kan de medfølgende ikke bruges?
Jeg handlede med ham her på Ebay, han bor i England, jeg fik skum-tips med i det sæt jeg købte fordi jeg skrev sammen med ham og han fandt ud af at spillede musik. Jeg tror absolut at de kabler der følger med er super fine, jeg så det nok lige så meget som en mulighed for at have et ekstra sæt i tilfælde af fejl.

https://www.ebay.co.uk/sch/josh2oo5/m.h ... pg=&_from=
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:Well hello there

Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Ser godt ud! :thumbup:

Lad mig nu lige høre... fulgte der chokoladeæske, t-shirt og gratulationskort med? :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja, dobbelt-ja og ja
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Ordered! ... også selv om den først er in stock om 4-5 uger... vil være sikker på at få en fra første batch så jeg ikke skal vente en måned mere :) ... min Quantum og PRO3 bliver et ganske fint makkerpar 8-)
Vedhæftede filer
EE7tOvZ.jpg
EE7tOvZ.jpg (397.57 KiB) Vist 1718 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Sateme flot - Det er lige før, jeg tror konen ville acceptere, jeg havde sådan en i stuen :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Virker for fedt. Headphones of monitors lyder næsten ens nuBillede

Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nice - jeg har bestilt en masse 'collateral damage' fra Thomann. Der følger jo en masse med, når man har købt sig en rack-enhed. Man er for eksempel nødt til at have et rack.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

https://www.thomann.de/dk/neumann_km184mt_stereoset.htm

Jeg har netop puttet dette -Neumann KM184 mt Stereo Set- i indkøbskurvet og trykket køb :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er fandeme godt købt - glæder mig til at høre dine næste guitaroptagelser.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smittefar skrev:Det er fandeme godt købt - glæder mig til at høre dine næste guitaroptagelser.
Tak.
Jeg har købt så mange guitarer og andet udstyr og siden upgraderet. Så jeg kan lige så godt købe noget ordentligt med det samme. Og nu kan jeg lave stereo i optagelsen.

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Blev træt af at vente på deres leveringsforsinkelser af PRO3 SE da de blev forlænget med en måned, yderligere har de nu forlænget standardudgaven 2 til 3 uger.

Det fik mig til at tænke på, om PRO3 nu også var det bedste valg til at layer med min Quantum, og min konklusion blev, at det nok var bedst med en fuldblods, dual timbral, polyphonic synth der stort set tager sig af de samme ting lydmæssigt,, men alligevel komplimenterer med lidt unike småting også.

Jeg vil stå med samme problem, at jeg så mangler noget til de rå MOOG like analoge baser hvor også analoge oscillatorer betyder noget, men det må jeg jo se på som den sidste og tredje synth.

Jeg har derfor i går bestilt en Novation SUMMIT som jeg synes er den bedste kandidat til posten, så der skal findes plads til endnu en 5oct keyboard ting på minimalt plads, men den løsning har jeg fundet.

SUMMIT vil også være permanent tilkoblet Quantum via MIDI DIN, og derfor altid spille hvad Quantum også spiller, så de bliver en slags integreret synth, men kan til hver en tid spilles separat hvis nødvendigt, ligeledes vil de to synths være cross patched fra AUX output til external input, det tillader at de hver især kan processeres i hinandens FX processorer.

Hvad angår 3 synth, skal det være en analog, men den skal have minimum samme dybde som en REV2, bare med et andet og bedre analogt filter... Så jeg tror jeg venter og ser hvad Sequential disker op med næste gang af analog polysynth, inden jeg springer på en PRO3.
Vedhæftede filer
novation-summit-3.jpg
novation-summit-3.jpg (26.08 KiB) Vist 1484 gange
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg elsker at høre om din fantastiske rejse gennem alverdens synthezisere! :)

Jeg har selv en Summit og er glad for lyden i den. Jeg ville bare ønske at de havde implementeret en mere brugbar aftertouch-løsning, hvor man ikke behøver at stå på tangenterne for at aktivere aftertouch. Jeg har dog valgt at beholde den alligevel da interfacet taler positivt og kælent til mig :)

Man skulle så tro at jeg var godt beskæftiget her, men jeg har nærmest bare fået mere blod på tanden efter flere synths. Jeg har forudbestilt en Osmose og har senest udviklet en vild GAS efter netop sequentials PRO-3!

Jeg kan godt forstå at det er frustrerende at kigge på at leveringsdatoen bliver udskudt konstant (det gjorde Thomann også med min Summit, og de havde den frækhed at gøre det på selve dagen for forventet afsendelse adskillige gange!!!), men hvorfor har du helt droppet PRO-3 som du lustede for vildt efter for bare et par dage siden?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

petal skrev:Jeg elsker at høre om din fantastiske rejse gennem alverdens synthezisere! :)

Jeg har selv en Summit og er glad for lyden i den. Jeg ville bare ønske at de havde implementeret en mere brugbar aftertouch-løsning, hvor man ikke behøver at stå på tangenterne for at aktivere aftertouch. Jeg har dog valgt at beholde den alligevel da interfacet taler positivt og kælent til mig :)

Man skulle så tro at jeg var godt beskæftiget her, men jeg har nærmest bare fået mere blod på tanden efter flere synths. Jeg har forudbestilt en Osmose og har senest udviklet en vild GAS efter netop sequentials PRO-3!

Jeg kan godt forstå at det er frustrerende at kigge på at leveringsdatoen bliver udskudt konstant (det gjorde Thomann også med min Summit, og de havde den frækhed at gøre det på selve dagen for forventet afsendelse adskillige gange!!!), men hvorfor har du helt droppet PRO-3 som du lustede for vildt efter for bare et par dage siden?
Har bestemt ikke droppet Pro 3... bare udskudt den til synth nummer 3, med mindre der dukker noget polyfonisk op med analoge oscillatorer der trigger mig mere inden da... men tvivler på det, med mindre Dave Smith selv er skurken der laver sådan en maskine :) ... jeg mangler stadig de analoge oscillatorer og MOOG filteret... jeg tænker bare at når jeg alligevel ikke ved hvornår jeg får den leveret, kunne jeg lige så godt vente og se tiden an, og også lige se hvilke bugs de finder i starten osv... jeg ved af erfaring at med Sequential skal man kun regne med een major opdatering med nye features, og så et par bugfixes... der efter begynder de at slække på hvad de gider fixe, så det passer mig egentlig fint at vente lidt, så jeg ved jeg ikke køber katten i sækken... what you see is what you get... desværre...

Hvad angår aftertouch, så er jeg ikke så hidsig lige med det, for jeg skal spille den fra Quantum som har TP8/S keybed, og dens aftertouch er nok den bedste jeg til dato har prøvet... ikke får hård ikke for let, og samtidigt konsistent over alle tangenter... Da jeg alligevel vil layer SUMMIT oven i Quantum vil de alligevel tit spille de samme toner... så det er ikke noget problem for mig. For mig handler det udelukkende om lyden og features... jeg var meget i tvivl om jeg skulle tage en PEAK igen, men min intuition sagde mig, at jeg vil fortryde det... jeg vil have de to filtre der kan routes, samt 16 voies og dual timbrality, og det får jeg kun med SUMMIT, så må og skal bare få den tilpasset studiet :dollargrin:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
nulpunkt
Medlem
Indlæg: 81

Indlæg af nulpunkt »

Billede

Herman Miller Aeron. Man har nået en vis alder når man begynder at prioritere en ordentlig stol over en ny guitar...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sådan, den bliver du glad for!

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Så er den gule fare ankommet. Jeg desværre haft crazy travlt så har slet ikke haft tid til at prøve den endnu.

Har også lige fået besked fra Thomann om at min Wavestate er på vej. Woo!
IMG_0435.jpeg
IMG_0435.jpeg (319.83 KiB) Vist 1369 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fed farve! :banan:

Nyt svar