Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Hugo »

Hald skrev:Jeg har i et par uger nu hørt på konens brok over at Ikea ikke havde nogle møbler på lager hun vil have hjem til stuen.. Men nu har jeg lige trykket bestil.. :)
Glæd dig over at det er overstået, og at mænd med koner lever længere end mænd uden koner, hvor utroligt det end lyder :dollargrin:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg glæder mig over en ny ret jeg har lavet. Tomat pandekage. Det skulle vist hedde tomatbøf. Men pandekage er mere retvisende. Tomat hakkes i mindre tern og æltes sammen med mel og masser af revet ost eller salatost. Måske man skulle si lidt af væsken fra tomaterne. Brug krydderier efter smag. Pandekagen må godt være på kanten af branket.

Hvor må det være nemt at være kok :)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Vil gerne glædes over det i dag er udgivelses datoen for digital køb af Joker.

Købt, nu klar til at blive set igen. Det har jeg glædet mig til siden jeg så den i biografen:)
Senest rettet af Jenkins fre 24. jan 2020 21:00, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jenkins skrev:Vil gerne glædes over det i dag er udgivelses datoen for digital køb af Joker.

Købt står nu klar til at blive det igen. Det har jeg glædet mig til siden jeg så den i biografen:)
Så må vi se om Hildur også tager Oscar'en for hendes soundtrack. :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Weekend :-)
Vedhæftede filer
FB_IMG_1579894626582.jpg
FB_IMG_1579894626582.jpg (44.36 KiB) Vist 598 gange
/Dub

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev:
Jenkins skrev:Vil gerne glædes over det i dag er udgivelses datoen for digital køb af Joker.

Købt står nu klar til at blive det igen. Det har jeg glædet mig til siden jeg så den i biografen:)
Så må vi se om Hildur også tager Oscar'en for hendes soundtrack. :)
Ja ! Filmen er nomineret 11 gange.

Til de interesseret er følgende nomineret i Original Score:

Joker - Hildur Guðnadóttir

Little Woman - Alexandre Desplat

Marriage Story - Randy Newman

1917 - Thomas Newman

Star Wars: The Rise Of Skywalker - John Williams

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Første etapesejr under Bjarne og co. Sådan.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jottacloud og hurtigt internet:

Jeg har 85 mb/sek når jeg uploader til Jotta. Nu har jeg købt en konventionel skive-harddisk som med usb 3.0 har skrive-hastighed på 40 mb/sek. Det næsten ikke svare sig at gemme mine ting lokalt :-P

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

I samme kategori glæder jeg mig over, at vores bassist i denne uge har stillet en NAS-server op på sit arbejde, som vi og hans andet band kan bruge til at udveksle filer med. Jeg er allerede ret vild med det og det gør vores arbejde meget nemmere end dropbox uden abo og weshare.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mike-air skrev:Jottacloud og hurtigt internet:
Jeg har 85 mb/sek når jeg uploader til Jotta. Nu har jeg købt en konventionel skive-harddisk som med usb 3.0 har skrive-hastighed på 40 mb/sek. Det næsten ikke svare sig at gemme mine ting lokalt :-P
Ja det er fedt når det bare spiller, du kan vel overfører omkring 10 MB i sekundet så, ikke dårligt.
Graceville skrev:I samme kategori glæder jeg mig over, at vores bassist i denne uge har stillet en NAS-server op på sit arbejde, som vi og hans andet band kan bruge til at udveksle filer med. Jeg er allerede ret vild med det og det gør vores arbejde meget nemmere end dropbox uden abo og weshare.
Ja jeg er også NAS gutten i omgangskredsen, jeg ved snart ikke hvad den ikke har hostet. Men det gør det utroligt nemt at have filerne samlet et sted hvor man ikke bliver slagtet pr TB man har brug for.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:
Tak for kikket ,... cool :)
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

The 2020 Grammy for best engineered album, nonclassical goes to, “When We All Fall Asleep, Where Do We Go?” - Billie Eilish

It was recorded in this bedroom.

IT’S THE EAR, NOT THE GEAR!
Producer of the Year, Non-Classical
Finneas
Best Engineered Album, Non-Classical
“When We All Fall Asleep, Where Do We Go?,” Rob Kinelski and Finneas O’Connell, engineers; John Greenham, mastering engineer (Billie Eilish)

Billede

Nu har jeg ikke lyttet til ham Eilish, men det er da meget cool pris til et hjemmestudie.

Men HUN får da en ordentlig bærepose awards med hjem.
The New York Times skrev:See the complete list of winners below:

Record of the Year
“Bad Guy,” Billie Eilish

Album of the Year
“When We All Fall Asleep, Where Do We Go?,” Billie Eilish

Song of the Year
“Bad Guy,” Billie Eilish O’Connell and Finneas O’Connell, songwriters (Billie Eilish)

Best New Artist
Billie Eilish

Best Pop Vocal Album
“When We All Fall Asleep, Where Do We Go?,” Billie Eilish
https://www.dr.dk/musik/stoerste-sejr-i ... t_mna2a7wd
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hald skrev:
Mike-air skrev:Jottacloud og hurtigt internet:
Jeg har 85 mb/sek når jeg uploader til Jotta. Nu har jeg købt en konventionel skive-harddisk som med usb 3.0 har skrive-hastighed på 40 mb/sek. Det næsten ikke svare sig at gemme mine ting lokalt :-P
Ja det er fedt når det bare spiller, du kan vel overfører omkring 10 MB i sekundet så, ikke dårligt.
:oops: 85 Mbit/sek ja

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hald skrev:Nu har jeg ikke lyttet til ham Eilish, men det er da meget cool pris til et hjemmestudie.
Produktionerne på Billie Eilish er rimelig bad-ass. Jeg kan godt lide det, især de mere edgy numre.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Har ikke hørt det, men en af mine yndlingsplader er Feist optaget i et sommerhus.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

De sidste 2 år har jeg arbejdet to forskellige steder hver uge; hver torsdag i en større virksomhed, og resten af ugen på universitetet. Det kan godt være lidt forvirrende at skulle skifte midt i det hele. Denne uge arbejder jeg bare på 1 projekt, 1 sted, hele tiden.

Og det er faktisk rigtig nice, særligt fordi det giver én mulighed til at fordybe sig endnu mere. Det er jo næsten en fornøjelse :-P

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg glæder mig over min arbejdsdag i går. Jeg blev bevilget nyt kamera. Det gamle har kontrast basseret AF. Det er et billigt Sony a3000. Jeg får nu et a6100, til arbejdsbrug.

Og jeg glæder mig over at jeg producerede 85 billeder af vores ny-producerede møbler og design møbler, i studie kvalitet. ( Det siger folk i branchen at mine billeder er )

Men hvor var jeg træt da dagen var omme. Måske er det alderen, men jeg havde influenza lignende symptomer da jeg efter en længere cykeltur var hjemme. Ingen kræver det af mig, men jeg ved disse møbler er vigtige. Faktisk var mine fortsatte ude af huset hele dagen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg mangler ord....

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nordlys :-)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja tak, mere Hildur. I modsætning til de ~40 minutter med Hans Zimmer og co der taler morsesprog om features i Cubase, så har Steinberg vist her givet hende rimelig frie tøjler til at tale om de ting der glæder hende, ved de emner der skal dækkes.
Den kunne måske godt postes i studie-video-tråden, men så igen, der er ikke det helt vilde indhold af dén slags.
Hun fremstår ikke så meget som den kæmpe lydnørd jeg ellers har indtrykket af at hun er. :)



Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Vil glæde mig over at Alternativets nye leder, i det mindste virker noget mere fornuftig og sympatisk end fly-Uffe

Hun vil REELT samarbejde med socialdemokratiet, og ser ikke sig selv som ny statsminister, modsat fly-Uffe, og Skipper Skræk fra Enhedslisten

https://www.dr.dk/nyheder/politik/josep ... iske-leder

Det kunne også næsten kun gå fremad :)
/Dub

Nyt svar