Guitarlyd printet som det er, eller re-amping?

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Guitarlyd printet som det er, eller re-amping?

Indlæg af Graceville »

Hvad vil I råde mig til hvad angår guitarspor? Skal jeg printe det som det er, eller bliver det svært at styre til sidst hvad angår spring reverb og reverb i det overordnede mix og drive og det hele, så det er bedre at re-ampe senere?


Jeg har guitarlyd fra pedaler og forstærker, dvs.

Guitar ->
drivepedal ->
ekkopedal med spring reverb syncet via midikabel til Logic Pro X 130bpm ->
guitarsim i UAD til Logic Pro X

Det printes på sporet det hele i mono, der er ca. 4 guitarroller.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg er gået over til at printe den "rå" guitarlyd - dvs amp + cab ... alle andre effekter ryger på som vst.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Cool, det vil jeg lige overveje. Jeg har umiddelbart ikke noget plugin der kan måle sig med den Strymon Volante jeg har, hverken ekko eller spring reverb, ikke engang UAD's Re-201 - eller osse kan jeg ikke finde ud af at bruge den rigtigt... , så det giver nok sig selv, at jeg fortsætter med at bruge den.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Graceville skrev:Cool, det vil jeg lige overveje. Jeg har umiddelbart ikke noget plugin der kan måle sig med den Strymon Volante jeg har, hverken ekko eller spring reverb, ikke engang UAD's Re-201 - eller osse kan jeg ikke finde ud af at bruge den rigtigt... , så det giver nok sig selv, at jeg fortsætter med at bruge den.
Du har ikke mulighed for at bruge dit Strymom reverb på en AUX Channel ?( Tror jeg det hedder i Logic, er selv på Ableton)

Så du kan mixe reverb efter behov bagefter ?

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Printe?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mikkels skrev:Printe?
Optage.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Problemet er jo, at lige præcis fjederrumklang er bedst før 'forstærkeren' så her ville jeg nok printe med hele molevitten på

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Jeg ville også klart optage med det hele på.

Jo flere beslutninger man træffer under indspilningen, jo lettere er det at mixe.. :)

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

marco skrev:Jeg ville også klart optage med det hele på.

Jo flere beslutninger man træffer under indspilningen, jo lettere er det at mixe.. :)
Nemlig!
Men er det ikke muligt at splitte signalet og gøre begge dele?
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det skaber sikkert nye problemr, og så skal jeg have fat i en A-b-y box eller noget lignende. Og måske tidskrævende uden grund andet end mine bekymringer for, om jeg har taget den rigtige beslutning.

Jeg bliver hvor jeg er, gør jeg, og håber sovsen ikke skeler til sidst i processen.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Tak for jeres svar!
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

marco skrev:Jeg ville også klart optage med det hele på.

Jo flere beslutninger man træffer under indspilningen, jo lettere er det at mixe.. :)
+1 Især hvis det er dine egne artist produktioner.

Hvis det er noget du laver for en klient, så ville jeg både printe et spor med forstærker/cab +effekter og splitte signalet ind i en DI og optage et spor som du senere kan reampe, hvis det bliver aktuelt. På den måde har du både performancen og dine egne idéer fra optage øjeblikket.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Tak for tippet +1
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

the songcabinet skrev:Hvis det er noget du laver for en klient, så ville jeg både printe et spor med forstærker/cab +effekter og splitte signalet ind i en DI og optage et spor som du senere kan reampe, hvis det bliver aktuelt. På den måde har du både performancen og dine egne idéer fra optage øjeblikket.
Jeg går ud fra, at det du mener er, at man splitter signalet lige efter guitaren, så man får et spor inde i DAW'en med den rene guitarlyd?

Hvordan sender man så sådan et signalet fra sin DAW ud til en guitarforstærker...? Kan man sende det ud igennem "BALANCED LINE LEVEL OUTPUT" på en RME Fireface UFX og så derfra via et guitarkabel direkte ind på indgangen på en guitarforstærker?
Billede

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Det kan du i princippet. Der kan muligvis blive nogle issues med level og impedans. De kan i så fald løses med en re-amp box, der kan tilpasse signalet, så det matcher indgangen på forstærkeren.
Stille og uroligt

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

adgangfolmer skrev:Det kan du i princippet. Der kan muligvis blive nogle issues med level og impedans. De kan i så fald løses med en re-amp box, der kan tilpasse signalet, så det matcher indgangen på forstærkeren.
+1 lige præcis

Nyt svar