GAS tråd

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Re: GAS tråd

Indlæg af DUBTEMPLE »

Lyder lidt som en der er faldet i med begge ben :)
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jo deeet
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Smittefar skrev:
Smittefar skrev:Jeg er begyndt at GASse vildt efter en AxeFXIII

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Jeg er åbenbart vildt dårlig til at have GAS...

Hahahahaha. Så dét endte godt? :dollargrin:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det tror jeg

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:
Smittefar skrev:Jeg er begyndt at GASse vildt efter en AxeFXIII

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Jeg er åbenbart vildt dårlig til at have GAS...
Fedt! Den bliver du glad for. :)

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

Smittefar skrev:
Smittefar skrev:Jeg er begyndt at GASse vildt efter en AxeFXIII

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Jeg er åbenbart vildt dårlig til at have GAS...
Så tillykke med det nye stykke hardware?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Yes, det er AxeFX III og FC6 på vej. Der skal nok komme et par demoer

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har været GAS fri i lang tiden, men har fået trang til grej igen. Især nye monitors. Er rimeligt lun på enten HEDD Type 20, Barefoot Footprints01 eller måske de nye Footprint02 også kan gøre det. Savner især at kunne høre flere detaljer i bunden. Er dog lidt loren ved de der sidevendte woofers hos Barefoot, men har hørt 01'erne i et velstemt rum og de lød rigtigt fedt.

Billede

Billede

HEDD Type 20 er desværre ikke særligt udbredte i DK så de bliver svære at lytte på inden køb.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvad med nogle PMC twotwo8? Nu har jeg ikke kigget pris på Barefoot og HEDD, men mit gæt er at PMC'erne kan følge med hvad det angår.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

De ser fede ud, men de er lige omkring 2-3 gange over mit budget. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:De ser fede ud, men de er lige omkring 2-3 gange over mit budget. :)
Hva med Buchardt Audio?
https://www.buchardtaudio.com/products

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Kender ikke Buchardt men de ser fede ud. Vildt hvis de virkeligt kan spille så dybt (25hz) når de er så relativt små! De er godt nok også tunge størrelsen taget i betragtning.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tidligere omtalt herinde, mest i denne tråd:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=2&t=51095

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg er begyndt at sidde og GASse lidt over denne her Antelope SATORI monitor controller med R4S fjernkontrol:

Billede

https://www.thomann.de/dk/antelope_sato ... bundle.htm

Jeg tænker, om denne mon på et tidspunkt kunne blive afløseren for min nuværende Presonus Central Station Plus:

Billede

https://www.presonus.com/products/central-station-plus

Jeg har i flere år haft en idé om, at jeg en gang i fremtiden skal gå et level op i kvalitet hvad angår monitor controller. Nu er mine tanker så igen blevet bragt i de baner, i og med at min Presonus nu for anden gang har lavet et stunt, hvor signalet til den højre højttaler pludselig næsten er væk (og det resterende svage signal forvrænget)... for så pludselig at blive normalt kørende igen... Udover at sådanne ting i sig selv er lidt irriterende, så er en næsten værre ting, at man nu spørger sig selv, i hvilken grad man i det hele taget kan stole på hvad man hører - selv medens man tror at den virker som den skal :?

Dertil skal lægges, at jeg har ladet mig fortælle, at Presonus'en har billige pot-metre til volume-styring, hvilket jeg også lægger mærke til, hvis jeg skruer volumenknappen langsomt ned mod nul, hvor lyden til sidst altid forsvinder fra den ene højttaler før det forsvinder fra den anden.

Bortset fra ovennævnte er jeg dog sådan set meget glad for min Presonus.

Overordnet minder SATORI & R4S meget om min Presonus Central Station Plus i stil og koncept, ser det ud til.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg ønsker mig en Ampete 88S-Studio - Amp & cabinet switching system:

Billede

Billede

Producentens produktbeskrivelse:
https://www.ampete-engineering.com/prod ... 8s-studio/


Her er en demo/review:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er fedt, Søren A har det i Medley
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

AvS skrev: ons 29. jan 2020 16:02 Har været GAS fri i lang tiden, men har fået trang til grej igen. Især nye monitors. Er rimeligt lun på enten HEDD Type 20, Barefoot Footprints01 eller måske de nye Footprint02 også kan gøre det. Savner især at kunne høre flere detaljer i bunden. Er dog lidt loren ved de der sidevendte woofers hos Barefoot, men har hørt 01'erne i et velstemt rum og de lød rigtigt fedt.

Billede

Billede

HEDD Type 20 er desværre ikke særligt udbredte i DK så de bliver svære at lytte på inden køb.
Jeg har en ven der skiftede fra Buchardt i studiet til Barefoot.

Jeg var ret imponerede over Buchardt da jeg hørte dem, sådan nogle små kasser der kan sige så meget. Men de er ikke designet til at være monitors, og har nok lidt mere Hifi over sig.

Men Barefoot, tjaa.. jeg kom ind i studiet og tænkte, "jaja de ser da fancy ud", men havde heller ikke fidus for de der sidevendte woofers... Så lyttede jeg dem, og spillede højt, og de tabte bare ikke pusten.. Jeg er dybt imponeret.. mit GAS steg helt vildt, indtil jeg begejstret kom hjem og kiggede prisen, og så faldt mit GAS igen, det kommer ikke til at ske.

Men der er ingen tvivl, Barefoot kan noget selv om bassen sidder på siden!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har igen tænkt i flere minutter, men måtte opgive at finde noget jeg ønsker mig.

Nogle forslag?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev: ons 15. jul 2020 09:48 Jeg har igen tænkt i flere minutter, men måtte opgive at finde noget jeg ønsker mig.

Nogle forslag?

Har du guitar? :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, jeg prøvede det engang i 1982 og begyndte at bløde fra fingrene.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev: ons 15. jul 2020 07:18 Det er fedt, Søren A har det i Medley

Ja, jeg læste det i produktbeskrivelsen på Ampetes web. Har forøvrigt en original autograf af den fyr et eller andet sted... stødte helt tilfældigt ind i fyren for nogle år siden 8-)

Indtil videre klarer jeg mig fint uden sådan en amp/cab switcher. Jeg har kun to forstærkertoppe og ét kabinet end så længe. Og toppene står på en "hund" eller hvad det hedder - en plade med 4 hjul under, så det er nemt at komme til bagsiden af dem, når der skal flyttes rundt på kabler. (Ja det er så ikke helt rigtigt, for der er jo også en bas-top og et bas-kabinet, hvis vi tæller det med også).

Men på den lange bane vil det blive nødvendigt med en switcher. Når jeg engang i fremtiden har måske 5-6 toppe og 4 kabinetter, så bliver jeg nok hurtigt træt af at skulle om på bagsiden af forstærkerne og flytte rundt på kabler i tide og utide. Jeg er sikker på, at jeg vil blive rigtig glad for sådan en Ampete til den tid.

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Holger skrev: ons 15. jul 2020 09:48 Jeg har igen tænkt i flere minutter, men måtte opgive at finde noget jeg ønsker mig.

Nogle forslag?
Hmm hvad med de nye DYN 3000 & PEQ 3000 med controllers fra TC Electronics?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Er vild med controllerne, ja. Bruger ikke plug-insne dog, så det...

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Holger skrev: ons 15. jul 2020 10:29 Nej, jeg prøvede det engang i 1982 og begyndte at bløde fra fingrene.
Må jeg så foreslå rygrad og mandehud på fingrene :twisted: :dollargrin:

(d GAS, du ka ta d)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mr. Soundman skrev: ons 15. jul 2020 10:38 Men på den lange bane vil det blive nødvendigt med en switcher. Når jeg engang i fremtiden har måske 5-6 toppe og 4 kabinetter, så bliver jeg nok hurtigt træt af at skulle om på bagsiden af forstærkerne og flytte rundt på kabler i tide og utide. Jeg er sikker på, at jeg vil blive rigtig glad for sådan en Ampete til den tid.
Det er simpelthen SÅ meget i den her tråds ånd, at du allerede nu GASser efter et produkt, der løser et problem, du måske kommer til at have nogen år ud i fremtiden :D
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar