Hvilken bil drømmer du om ?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Hvilken bil drømmer du om ?

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tid for en "bil-GAS" tråd, jeg lægger ud :)

Var hos Citroen i går ,..

Må indrømmer jeg er blevet lun på en bil der ellers er meget forhadt og latterliggjort :lol:
citroen-berlingo-2018_09-nestandard1.jpg
citroen-berlingo-2018_09-nestandard1.jpg (95.37 KiB) Vist 2147 gange
berlingo-16-1024x722.jpg
berlingo-16-1024x722.jpg (139.46 KiB) Vist 2147 gange
76-Best-Citroen-Berlingo-2020-New-Concept.jpg
76-Best-Citroen-Berlingo-2020-New-Concept.jpg (78.88 KiB) Vist 2147 gange
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Drømmer og drømmer ... tja ...

Men overvejer kraftigt at skifte til en "mini SUV" a la Renault Captur, Seat Arona eller Skoda Kamiq. Det er hvert nogle af dem, der er øverst på listen. Opel Crossland X er også en outsider, men den kan vist sket ikke skaffes i den ønskede version det næste halve års tid.

Har prøvekørt Captur og Arona - mangler en tur i Skodaen og har prøvet et par andre, der ikke var sagen.

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Den er nem: BMW M5
Ingen over, ingen ved siden af :)

Men drømmer kun, får nok aldrig råd til en.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

amolin skrev:Den er nem: BMW M5
Ingen over, ingen ved siden af :)

Men drømmer kun, får nok aldrig råd til en.
Forståeligt :)

SustainerPlayer skrev:Drømmer og drømmer ... tja ...

Men overvejer kraftigt at skifte til en "mini SUV" a la Renault Captur, Seat Arona eller Skoda Kamiq. Det er hvert nogle af dem, der er øverst på listen. Opel Crossland X er også en outsider, men den kan vist sket ikke skaffes i den ønskede version det næste halve års tid.

Har prøvekørt Captur og Arona - mangler en tur i Skodaen og har prøvet et par andre, der ikke var sagen.
Det segment har jeg også været på udkik i ,... (skal lige siges at jeg skal tage hensyn til motor og moment grundet campingvogn, og går efter benzin)

Mazda CX-3 med den dejlige 1.5 liters motor er desværre lige taget af programmet

Jeg syntes at Nissan Juke skal nævnes, ualmindeligt flot når man ser den, til at betale, men så er motorene bare brystsvage :(

Den stor Nissan "Kasse-Kaj", (har opgivet at stave, udtale, og huske navnet), er også et godt bud, ikke den smukkeste, men meget ydelse og plads pr krone, den er også en sags-succes uden lige i DK

Captur er bare super flot, elsker designet,..

Arona checkede jeg ud i går, OK, den mest oplagte af de tre søskende, men hvor opleves den dog trang indvendigt, Fabia Combi føles størrer,..
/Dub

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

Jeg (well, vi) kører rundt i en Seat Leon FR stationcar. Jeg gad VIRkelig godt, at Seat lavede en lige så velkørende bil på basis af Passaten. Leonen er lige klejn nok, når hele familien incl. tilbehør skal fragtes rundt...

Kan det ikke lade sig gøre, kunne Cupra-versionen være spas at have. Money no object bilen ville være en Porsche Panamera Turbo S :dollargrin:

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

DUBTEMPLE skrev:Var hos Citroen i går ,..

Må indrømmer jeg er blevet lun på en bil der ellers er meget forhadt og latterliggjort :lol:
Jeg må indrømme, at jeg aldrig helt har fattet hadet til Citroen Berlingo/Peugeot Partner. Den er superpraktisk, og de nyere modeller følger vist helt godt med på brændstofforbruget. Og designmæssigt kan det da aldrig være andet end et plus at have en bil, der er den direkte efterkommer til Bedstemor Ands gamle model. Jeg havde kig på mange Berlingoer på DBA da jeg købte ny (brugt) bil for lidt over et år siden, og var jeg ikke lige faldet over en Fabia på rette tidspunkt, så havde jeg sgu nok købt en af dem.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev: Det segment har jeg også været på udkik i ,... (skal lige siges at jeg skal tage hensyn til motor og moment grundet campingvogn, og går efter benzin)

Mazda CX-3 med den dejlige 1.5 liters motor er desværre lige taget af programmet

Jeg syntes at Nissan Juke skal nævnes, ualmindeligt flot når man ser den, til at betale, men så er motorene bare brystsvage :(

Den stor Nissan "Kasse-Kaj", (har opgivet at stave, udtale, og huske navnet), er også et godt bud, ikke den smukkeste, men meget ydelse og plads pr krone, den er også en sags-succes uden lige i DK

Captur er bare super flot, elsker designet,..

Arona checkede jeg ud i går, OK, den mest oplagte af de tre søskende, men hvor opleves den dog trang indvendigt, Fabia Combi føles størrer,..
Ja - vores "krav" til en ny bil er:

Høj (eller i virkeligheden direkte) indstigning
DSG-gear ... det er sgisme bare lækkert og afslappet at køre med.
Bak-kamera - når man først har haft det, så er det ikke sådan at undvære.
Trækkrog (trailer)
En motor, så man kan/tør tage turen sydpå ad autostrada mm. Det behøver ikke være en raket. Men den må godt lige kunne trække rimeligt fra 80 - 130 uden at ugedagene går.

Overvejer også stærkt privatleasing. Mest pga. at der sker ret meget med el/hybrid kontra benzin pt.
Det kan let tænkes, at en benzinbil er helt uinteressant på brugtmarkedet om 3-4 år. Omvendt har jeg ikke fidus til, at de nuværende elbiler i segmentet ikke bare er til grin på den samme tid. Hybridbiler virker oveni lidt gumpetunge ...

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

david mondrup skrev: Jeg må indrømme, at jeg aldrig helt har fattet hadet til Citroen Berlingo/Peugeot Partner. Den er superpraktisk, og de nyere modeller følger vist helt godt med på brændstofforbruget. Og designmæssigt kan det da aldrig være andet end et plus at have en bil, der er den direkte efterkommer til Bedstemor Ands gamle model. Jeg havde kig på mange Berlingoer på DBA da jeg købte ny (brugt) bil for lidt over et år siden, og var jeg ikke lige faldet over en Fabia på rette tidspunkt, så havde jeg sgu nok købt en af dem.
Der er, meget forenklet, to typer bilister: Dem der bruger bil som transportmiddel, og ser det praktiske i god plads og god økonomi. Den anden slags elsker biler, og køreglæde og gode køreegenskaber og den slags, og for dem (os) bliver en berlingo aldrig interessant.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev:
DUBTEMPLE skrev:Var hos Citroen i går ,..

Må indrømmer jeg er blevet lun på en bil der ellers er meget forhadt og latterliggjort :lol:
Jeg må indrømme, at jeg aldrig helt har fattet hadet til Citroen Berlingo/Peugeot Partner. Den er superpraktisk, og de nyere modeller følger vist helt godt med på brændstofforbruget. Og designmæssigt kan det da aldrig være andet end et plus at have en bil, der er den direkte efterkommer til Bedstemor Ands gamle model. Jeg havde kig på mange Berlingoer på DBA da jeg købte ny (brugt) bil for lidt over et år siden, og var jeg ikke lige faldet over en Fabia på rette tidspunkt, så havde jeg sgu nok købt en af dem.
Godt at have en "lidelses-fælle" :)
amolin skrev:
david mondrup skrev: Jeg må indrømme, at jeg aldrig helt har fattet hadet til Citroen Berlingo/Peugeot Partner. Den er superpraktisk, og de nyere modeller følger vist helt godt med på brændstofforbruget. Og designmæssigt kan det da aldrig være andet end et plus at have en bil, der er den direkte efterkommer til Bedstemor Ands gamle model. Jeg havde kig på mange Berlingoer på DBA da jeg købte ny (brugt) bil for lidt over et år siden, og var jeg ikke lige faldet over en Fabia på rette tidspunkt, så havde jeg sgu nok købt en af dem.
Der er, meget forenklet, to typer bilister: Dem der bruger bil som transportmiddel, og ser det praktiske i god plads og god økonomi. Den anden slags elsker biler, og køreglæde og gode køreegenskaber og den slags, og for dem (os) bliver en berlingo aldrig interessant.
Jeg er så den "tredie type" ,.. kan faktisk godt finde glæde ved at køre i noget som en Berlingo ,.. Ja selv en Hi-Ace er en fin bil :)

(ultimativ køreglæde er nok iøvrigt noget jeg forbinder med MC ,.. road såvel som off-road)

Selvfølgelig tæller praktisk anvendelighed også ultra, ferier med CV, kajakker, skrue forhjulet af en MC og smide den ind, skrammel til/fra ødegården,.

Det hedder Fabia Combi lige nu, den er jeg bestemt også glad for, men nu skal der trækkes: https://www.tabme.de/modelle/offroad/

Sidste bil var en Corsa, med 60 HK, der lærte jeg så til gengæld ALDRIG at købe en dejlig bil, men med for lille en motor, ærgrede mig i årevis,.

Det blir 100-150 HK denne gang
Vedhæftede filer
DSCF5707.jpg
DSCF5707.jpg (315.7 KiB) Vist 2086 gange
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 8. feb 2020 18:39, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Billede
https://www.tesla.com/da_DK/models

Tesla Model S :love:

Helt fortabt i designet, men pt. er der flere fordele ved at køre model 3 (pris vs. specs).
Håber jeg får råd til en på et tidspunkt :-D

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev:Billede
https://www.tesla.com/da_DK/models

Tesla Model S :love:

Helt fortabt i designet, men pt. er der flere fordele ved at køre model 3 (pris vs. specs).
Håber jeg får råd til en på et tidspunkt :-D
Du kører allerede Tesla, ikke sandt? Hvilken model er det?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

amolin skrev:
david mondrup skrev: Jeg må indrømme, at jeg aldrig helt har fattet hadet til Citroen Berlingo/Peugeot Partner. Den er superpraktisk, og de nyere modeller følger vist helt godt med på brændstofforbruget. Og designmæssigt kan det da aldrig være andet end et plus at have en bil, der er den direkte efterkommer til Bedstemor Ands gamle model. Jeg havde kig på mange Berlingoer på DBA da jeg købte ny (brugt) bil for lidt over et år siden, og var jeg ikke lige faldet over en Fabia på rette tidspunkt, så havde jeg sgu nok købt en af dem.
Der er, meget forenklet, to typer bilister: Dem der bruger bil som transportmiddel, og ser det praktiske i god plads og god økonomi. Den anden slags elsker biler, og køreglæde og gode køreegenskaber og den slags, og for dem (os) bliver en berlingo aldrig interessant.
Jeg kan nu også godt lide at køre i bil (heldigt nok, for jeg har 85 km på arbejde). Jeg glæder mig f.eks. over, at motoren i min nuværende bil er næsten dobbelt så stor som i den forrige, så jeg rent faktisk kan komme op i fart når jeg gerne vel, snarere end når motoren kan overtales ;-) . Jeg kan bare også godt lide at køre i f.eks. en Berlingo. Så den type bilist findes også.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

david mondrup skrev:
Mike-air skrev:
Tesla Model S :love:

Helt fortabt i designet, men pt. er der flere fordele ved at køre model 3 (pris vs. specs).
Håber jeg får råd til en på et tidspunkt :-D
Du kører allerede Tesla, ikke sandt? Hvilken model er det?
Fremhævet. :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

SustainerPlayer skrev:
david mondrup skrev:
Mike-air skrev:
Tesla Model S :love:

Helt fortabt i designet, men pt. er der flere fordele ved at køre model 3 (pris vs. specs).
Håber jeg får råd til en på et tidspunkt :-D
Du kører allerede Tesla, ikke sandt? Hvilken model er det?
Fremhævet. :)
Ah, ja, det er sandt, det havde jeg overset. Tak.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Model 3:
Billede

Vs. Model S:
Billede

Her er det efter min smag Model S som klart er pænest :-D Men siden det er en bil som er blevet videre-udviklet siden 2012/2013, og 3'eren kom i 2018, så er der en masse praktiske ting på 3'eren som gør den lidt overlegen lige pt.

Men design er jo ikke alt, og S'eren er lidt stor og kluntet hvis man bor midt i en storby :-P

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

david mondrup skrev:
amolin skrev:
david mondrup skrev: Jeg må indrømme, at jeg aldrig helt har fattet hadet til Citroen Berlingo/Peugeot Partner. Den er superpraktisk, og de nyere modeller følger vist helt godt med på brændstofforbruget. Og designmæssigt kan det da aldrig være andet end et plus at have en bil, der er den direkte efterkommer til Bedstemor Ands gamle model. Jeg havde kig på mange Berlingoer på DBA da jeg købte ny (brugt) bil for lidt over et år siden, og var jeg ikke lige faldet over en Fabia på rette tidspunkt, så havde jeg sgu nok købt en af dem.
Der er, meget forenklet, to typer bilister: Dem der bruger bil som transportmiddel, og ser det praktiske i god plads og god økonomi. Den anden slags elsker biler, og køreglæde og gode køreegenskaber og den slags, og for dem (os) bliver en berlingo aldrig interessant.
Jeg kan nu også godt lide at køre i bil (heldigt nok, for jeg har 85 km på arbejde). Jeg glæder mig f.eks. over, at motoren i min nuværende bil er næsten dobbelt så stor som i den forrige, så jeg rent faktisk kan komme op i fart når jeg gerne vel, snarere end når motoren kan overtales ;-) . Jeg kan bare også godt lide at køre i f.eks. en Berlingo. Så den type bilist findes også.
Jeg fik nok ikke formuleret mig ordentligt...
Vil du kalde dig selv for et "petrolhead", kan ikke lige finde et ordentligt dansk ord for det?
Det er jeg, og det er måske forskellen på os to som bilister :) Jeg går rigtig meget op i biler (og motorcykler), elsker motorsport, kører nogle gange trackdays i min BMW, har en alt for dyr bil og den slags.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Og vil lige tilføje: Der er intet galt med nogen typer bilister, på nær dem der er livsfarlige i trafikken, vi er bare forskellige typer.
Det må jo være godt, med alt den mangfoldighed der er så moderne ;)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

merc-slk-200.jpg
merc-slk-200.jpg (881.18 KiB) Vist 2012 gange
Som supplement til vores praktiske, men kedelige, 7-personers crossover med anhængertræk (Nissan Qashqair +2 Tekna), så fik jeg faktisk min drømmebil for et par år siden.

En Mercedes SLK 200 i Cubanit-silver (mere gylden end billedet her). Står i 800k fra ny, men fås for ca. en tredjedel brugt. Har opgraderet den med nye hjul og ny strammere undervogn. Købte den af den gammel mand i Odense, den havde ikke engang kørt 90k.

Det lidt en frisørbil, men den er frisk, ligger utroligt godt på vejen og er sjov at køre med direkte styring. Den er lav, baghjulstrukket og en klassisk roadster til de fynske bakker.

Den har airscarf (varm luft blæses rundt om nakken på både kører og passager) og en generel overpowered aircondition, som gør at man kan køre med taget nede, også når det er koldt.

Mercedes opfandt det første fuldautomatiske hard top tagsystem, så det er bare at trykke på en knap, så kører det selv ned og op. Modsat de fleste konkurrenter, hvor man skal stå og bakse med et halvråddent stoftag. Ikke så sexy og det larmer og er utæt.

En anden drømmebil, som jeg måske køber en dag er en Porsche 911, men de større Porscher er en helt anden "investering", ikke mindst hvad angår serviceomkostningerne.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Det lidt en frisørbil, men den er frisk, ligger utroligt godt på vejen og er sjov at køre med direkte styring. Den er lav, baghjulstrukket og en klassisk roadster til de fynske bakker.
Og det er dælme grineren at køre i dem :-D Vi har lidt det samme i sydnorge/østfold, men ikke med det samme flow som på sydfyn (stigningen bliver nogengange lidt voldsom her).

Mercedes er et supercool mærke, og jeg håber personligt der kommer nogle fede elbiler fra dem i fremtiden, så kunne det også sagtens blive drømmebilen for min del.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fik kigget på Skoda Kamiq. Fin bil med al det forventelige i en Skoda. Men også tæt på ikke at være en mini-SUV ... det er i hvert fald den laveste indstigning, vi endnu har prøvet. Så den er streget af listen.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev:
Holger skrev:Det lidt en frisørbil, men den er frisk, ligger utroligt godt på vejen og er sjov at køre med direkte styring. Den er lav, baghjulstrukket og en klassisk roadster til de fynske bakker.
Og det er dælme grineren at køre i dem :-D Vi har lidt det samme i sydnorge/østfold, men ikke med det samme flow som på sydfyn (stigningen bliver nogengange lidt voldsom her).

Mercedes er et supercool mærke, og jeg håber personligt der kommer nogle fede elbiler fra dem i fremtiden, så kunne det også sagtens blive drømmebilen for min del.
Uden forbrændingsmotor bliver en bil aldrig en drømmebil for mig, men den nærmeste fremtid hedder el-bil., så det må vi vender os til ;-)

Jeg gætter på det bliver gjort endnu mere ubetaleligt dyrt at have (forbrændingsmotor)bil over de næste 10 år indtil ingen længere må eller har råd til det.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Bare en hvor der ikke er en rød lampe, der lyser, når det regner eller har regnet....

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Findes det og hvorfor? Fordi bildesigneren tror man er idiot?

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Billede

Det her var min første bil (fællesprojekt med min far).

Jeg savner hende en gang imellem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

the19thbear skrev:Billede

Det her var min første bil (fællesprojekt med min far).

Jeg savner hende en gang imellem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
WOW ,... fantastisk køretøj ,... jeg ville også græde lange tårer hvis jeg havde sluppet den :shock:
/Dub

Nyt svar