Til Dubtemple, og andre

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Låst
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Til Dubtemple, og andre

Indlæg af mediumaevum »

Jeg kan ikke skrive en privat besked til Dubtemple, og jeg har noget, jeg rigtig gerne vil sige, selvom han (muligvis) har sat mig på ignore.

Ved godt jeg har en undskyldningstråd fra tidligere, men den var rettet mod noget lidt andet, og på en anden måde.

Derudover føler jeg den her er for vigtig til at placere i en allerede-eksisterende tråd.

---

Kære dubtemple (jeg bruger ivørigt yderst sjældent det ord) - og muligvis også et par andre stykker:

Jeg er ked af hvis du/I (fremover bruger jeg bare 'du') personligt føler dig provokeret af hvad der betegnes som min 'konfliktsøgende' adfærd. Dette er ikke og har aldrig været min intention, og jeg er oprigtig ked af at det er din opfattelse af mig. For sådan er jeg ikke IRL. Jeg undgår helst konflikter.

Ydermere er jeg ked af at du har sat mig på ignore, for jeg nød faktisk din feedback i alle mine andre tråde og indlæg.

Vi er næppe enige ret meget af tiden, men det er vel fint nok.

Jeg vil ikke være konfliktsøgende, og jeg har om meget muligt fuldstændigt misforstået din intention bag det at forkorte et citat fra mig i en anden tråd. Jeg "ser spøgelser" ret ofte, og lige præcis dét er på ingen måde personligt rettet mod dig. Du var bare uheldig :)

Som sagt, jeg ønsker ingen konflikt, og da slet ikke at blive uvenner over noget så åndssvagt som min "mindre sobre formulering" (mildt sagt) om en helt anden person (Trump) som iøvrigt hverken har med dig eller mig at gøre.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvis en person har valgt at filtrere dig fra, så må du vel respektere det.

Det hjælper ikke så meget at lave et offentligt topic for tvinge personen til at lytte på dig, når han alligevel ikke kan (eller vil) læse det. Det er egentlig bare spild af energi.

Brug da den krudt på at lave et fedt track eller læse op på et eller andet interessant i stedet for.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mike-air skrev:Hvis en person har valgt at filtrere dig fra, så må du vel respektere det.

Det hjælper ikke så meget at lave et offentligt topic for tvinge personen til at lytte på dig, når han alligevel ikke kan (eller vil) læse det. Det er egentlig bare spild af energi.

Brug da den krudt på at lave et fedt track eller læse op på et eller andet interessant i stedet for.
Fair nok.

Jeg syntes bare folk generelt skal vide at jeg ikke almindeligvis er konfliktsøgende, og hvis det virker sådan, så er det ikke med min gode vilje.
Det var faktisk årsagen til at jeg valgte at offentliggøre min besked, istedet for at spørge en mod om at videresende privat.

Så må han læse det og tage det til sig, eller lade være.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev:Jeg kan ikke skrive en privat besked til Dubtemple, og jeg har noget, jeg rigtig gerne vil sige, selvom han (muligvis) har sat mig på ignore.

Ved godt jeg har en undskyldningstråd fra tidligere, men den var rettet mod noget lidt andet, og på en anden måde.

Derudover føler jeg den her er for vigtig til at placere i en allerede-eksisterende tråd.

---

Kære dubtemple (jeg bruger ivørigt yderst sjældent det ord) - og muligvis også et par andre stykker:

Jeg er ked af hvis du/I (fremover bruger jeg bare 'du') personligt føler dig provokeret af hvad der betegnes som min 'konfliktsøgende' adfærd. Dette er ikke og har aldrig været min intention, og jeg er oprigtig ked af at det er din opfattelse af mig. For sådan er jeg ikke IRL. Jeg undgår helst konflikter.

Ydermere er jeg ked af at du har sat mig på ignore, for jeg nød faktisk din feedback i alle mine andre tråde og indlæg.

Vi er næppe enige ret meget af tiden, men det er vel fint nok.

Jeg vil ikke være konfliktsøgende, og jeg har om meget muligt fuldstændigt misforstået din intention bag det at forkorte et citat fra mig i en anden tråd. Jeg "ser spøgelser" ret ofte, og lige præcis dét er på ingen måde personligt rettet mod dig. Du var bare uheldig :)

Som sagt, jeg ønsker ingen konflikt, og da slet ikke at blive uvenner over noget så åndssvagt som min "mindre sobre formulering" (mildt sagt) om en helt anden person (Trump) som iøvrigt hverken har med dig eller mig at gøre.
Hej ,.. ikke noget størrer problem, lad os bare tage den her, in public :)

Ja, tror du fik det med kvotningen helt galt i halsen, det var en venlig spøg, som til enhver tid kunne have været IRL, over for enhver jeg omgås,..

Skal tolkes noget i stil med: "Der er godt nok gang i ham i dag, men det skal han have lov til, uanset om vi er enige"

Min irritation var så også vendt mod mig selv, ikke kun dig, simpelthen fordi jeg har et fortsæt om i langt størrer grad at holde mig fra disse emner

Fjerner dig nu fra Ignorelisten, der er ikke noget nag herfra, kan bestemt også finde en del godt at sige om dig !

(men fortsat bare et ønske om at begrænse min egen deltagelse generelt, specielt i religion, politik, o.lign)

At jeg har slået private beskeder er en global indstilling, ikke specielt målrettet dig, det er lidt op og ned hvad jeg vælger med denne

Alt godt :)
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: Hej ,.. ikke noget størrer problem, lad os bare tage den her, in public :)

Ja, tror du fik det med kvotningen helt galt i halsen, det var en venlig spøg, som til enhver tid kunne have været IRL, over for enhver jeg omgås,..

Skal tolkes noget i stil med: "Der er godt nok gang i ham i dag, men det skal han have lov til, uanset om vi er enige"

Min irritation var så også vendt mod mig selv, ikke kun dig, simpelthen fordi jeg har et fortsæt om i langt størrer grad at holde mig fra disse emner

Fjerner dig nu fra Ignorelisten, der er ikke noget nag herfra, kan bestemt også finde en del godt at sige om dig !

(men fortsat bare et ønske om at begrænse min egen deltagelse generelt, specielt i religion, politik, o.lign)

At jeg har slået private beskeder er en global indstilling, ikke specielt målrettet dig, det er lidt op og ned hvad jeg vælger med denne

Alt godt :)
Mange tak for opklaringen.

Jeg blev rigtig glad for denne besked.

Pax et bonum.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

:thumbup:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:(men fortsat bare et ønske om at begrænse min egen deltagelse generelt, specielt i religion, politik, o.lign)
Men som Paulus skrev "Det jeg vil, det gør jeg ikke, og det som jeg ikke vil, det gør jeg" :wink:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

mediumaevum skrev: Jeg syntes bare folk generelt skal vide at jeg ikke almindeligvis er konfliktsøgende...
Hvordan du er IRL hjælper ikke meget på brugerne på lydmaskinen, hvordan du er på lydmaskinen er det der tæller i forhold til os, og der siger din statistik noget andet end du ønsker. Jeg har aldrig oplevet en bruger der opsøger diskussion så meget kun for uenighedens skyld. (Det er sådan jeg har oplevet det)

At tingene hele tiden skal blæses op til folk ikke kan holde det ud længere, på nogle ofte ret ligegyldige emner der skulle være blevet i en kommentartråd på Ekstrabladets facebookside er mig ubegribelig.

I gamle dage gik jeg stille og roligt uden om emner der ikke interesserede mig ret meget, synth, EDM osv, men i dag er det jo nærmest blevet et minefelt herinde, bliver vi ved i denne retning ender vi om nogle år som den nye kilde til morskab og latterliggørelse i et talkshow frem for hestenettet. Det er tydeligt at nogle brugere har nogle behov for at dele og snakke om nogle ting, og så vælger at bruge LM til det, mange af de ting hører nok til andre steder, evt ens facebook omgangskreds, som har den dejlige funktion at det er mennesker, venner og familie man skal se i øjnene og møder fra tid til anden og derfor ikke bare hælder sin første tanke ud uden filter. Hvis folk skriver på Lydmaskinen som de er IRL ville det blive betydelig bedre forhold igen.

Jeg skal ingenting bestemme, men personligt ville nyde hvis politik, religion, konspirations teorier og diskussioner fik et nøk nedad, og så undgå det drama med først at slå folk i hovedet og så efterfølgende undskylde igen og igen.. Lad os arbejde på at opnå mere enighed og lad venlighed være den bærende egenskab herinde som det var engang og som det stadig er for mange.

Der er ikke andre forums som Lydmaskinen, SO DON'T RUIN IT!! :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Well said! :thumbup:
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:
mediumaevum skrev: Jeg syntes bare folk generelt skal vide at jeg ikke almindeligvis er konfliktsøgende...
Hvordan du er IRL hjælper ikke meget på brugerne på lydmaskinen, hvordan du er på lydmaskinen er det der tæller i forhold til os, og der siger din statistik noget andet end du ønsker. Jeg har aldrig oplevet en bruger der opsøger diskussion så meget kun for uenighedens skyld. (Det er sådan jeg har oplevet det)
Jeg er oprigtig ked af det er sådan du oplever det, for det er overhovedet ikke min intention.
Denne tråd er da også et forsøg på forsoning.

Jeg opsøger ikke diskussioner for uenighedens skyld. Uenighederne burde vi vel lære at leve med, men det er ikke derfor jeg opsøger diskussionerne. Det er for at blive klogere.

Men som jeg skrev i Backstage, vil jeg også selv trappe ud af disse diskussioner, da ingen heller ikke jeg har gavn af dem.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:
DUBTEMPLE skrev:(men fortsat bare et ønske om at begrænse min egen deltagelse generelt, specielt i religion, politik, o.lign)
Men som Paulus skrev "Det jeg vil, det gør jeg ikke, og det som jeg ikke vil, det gør jeg" :wink:
Han havde jo ret ,.. er det noget du selv kan genkende ? :-)

MIt eget mål er som nævnt bare at begrænse det, hvilket jeg er på vej til mål med, og nok skal nå,... det er ikke mit mål at holde helt kæft, eller lade mig knægte, selv om nogen måske ønsker det

For mig handler det mest om tid og prioritet personligt

Jeg bemærker mig trådstarter også selv er på vej i den retning

Hald holdt selv en lille bibel-lektion den anden dag, super, så lad os hver især være rummelige, også selv, samt bare springe over de emner vi ikke gider,.. og ikke føle os sarte eller hævet

Det der med at gå i små sko, gør jo ondt på en selv, og så har vi piveriet :-)

Der er ikke noget problem, andet end hvis vi selv vælger at gøre det til et problem

Derfor blev min ven her også fjernet fra ignore-listen igen, for som nævnt var problemet også mig selv, jeg kunne bare have ladet være med at stikke min egen snude ned i de emner, og det ku GS, og hvem som helst andre også :-)

Så lad os hver især lægge småligheden, selvfeden, og smags-dommeriet på hylden, før noget andet

Go dag :-)
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Det sidste jeg har brug for er at blive uvenner med folk.

Nå, tilbage til musikken.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:
Mr. Soundman skrev:
DUBTEMPLE skrev:(men fortsat bare et ønske om at begrænse min egen deltagelse generelt, specielt i religion, politik, o.lign)
Men som Paulus skrev "Det jeg vil, det gør jeg ikke, og det som jeg ikke vil, det gør jeg" :wink:
Han havde jo ret ,.. er det noget du selv kan genkende ? :-)
Mmmmmm jep :lol:

Jeg mindes for et par år siden, at have rådgivet nogen her på LM til, ligesom jeg selv, ikke at begive mig ud i diskussioner om religion og politik - nu er det mig der får samme råd fra andre herinde :lol:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ok tak for fine indspark. Jeg lukker og slukker den her tråd nu.

Låst