Tråden for B-Film

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Tråden for B-Film

Indlæg af Mike-air »

Reglerne er simple:
Her poster vi B-film, dvs. film som er så dårlige at det er direkte morsomt.








Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Der er en hel film her, komplet med 80'er synth-pop.
Hyle sjovt

Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Samurai Cop!




Troll 2 - jeg mener ikke at der overhovedet var en etter. :?


Og så er det selvfølgelig også Neil Breen's film. Jeg kan ikke hitte ud af om han er klar over hvor uduelig en filmmand han er, og at han gør det som en joke, eller at han virkeligt bare er gennemgående inkompetent. Faithful Finding var en ret ubehagelig oplevelse:


Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Ad Astra ... dårlig film! 2 timer jeg aldrig får igen ...

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Amazon prime er et slaraffenland for b-film. Har bl.a. set Tentacoli, 1977 (italiensk Jaws rip-off med blæksprutte lavet for 0 kr med en aldrende og fejlcastet John Houston i hovedrollen.

Billede

Sleepaway Camp 3 så jeg også - en fuldstændig ligegyldig treer til Sleepaway Camp - som blev berømt for et meget uventet twist i slutningen.
Billede

Galaxy Of Terror (1981) er Roger Corman produceret og i sagens natur en lavbudgetteret Alien rip-off - den blev berømt for en helt særlig scene der involverede en orm! :lol:
Billede

Og så er der jo Killings at Outpost Zeta (ikke på Amazon prime) - filmen der under navnet "Farlig Planet" skræmte en hel nation da DR viste den i 1981. Det er noget med monstre af papmache og rumpiloter med knallerthjelme :lol: Den findes i fuld længde på Youtube

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »



Jeg så faktisk hele filmen for mange år siden :lol:

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

K-Bee skrev: Og så er der jo Killings at Outpost Zeta (ikke på Amazon prime) - filmen der under navnet "Farlig Planet" skræmte en hel nation da DR viste den i 1981. Det er noget med monstre af papmache og rumpiloter med knallerthjelme :lol:
Ja - jeg var skræmt fra vid og sans dengang - men der gik dælme mange år, før jeg fandt ud af, hvad filmen hed. Syntes faktisk stadig den har noget skræmmende over sig - men kan ikke helt sætte fingeren på, hvad det er. Måske er det musikken der gør det.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Den lokale "røver-historie" hvor jeg bor i SE ,.. så måtte bare se filmatiseringen, det er nok mere en C eller D-film :-(
Vedhæftede filer
Singoalla_(film).jpg
Singoalla_(film).jpg (24.54 KiB) Vist 376 gange
/Dub

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Arnold skrev:
K-Bee skrev: Og så er der jo Killings at Outpost Zeta (ikke på Amazon prime) - filmen der under navnet "Farlig Planet" skræmte en hel nation da DR viste den i 1981. Det er noget med monstre af papmache og rumpiloter med knallerthjelme :lol:
Ja - jeg var skræmt fra vid og sans dengang - men der gik dælme mange år, før jeg fandt ud af, hvad filmen hed. Syntes faktisk stadig den har noget skræmmende over sig - men kan ikke helt sætte fingeren på, hvad det er. Måske er det musikken der gør det.
Jeg gik i 2. klasse i 1980 og husker at vi ofte legede Farlig Planet oppe på en vold i Farum. Den viste sig så senere at være af kemikalieaffald med jord ovenpå. Pludselig blev det en Farlig Planet med flere betydninger.
Når filmens historie indikerer at den var så skræmmende,så undrer det mig lidt at vi alle fik lov til at se den som børn. Men dengang fik man love til at vokse op og ende som et nogenlunde normalt menneske - noget jeg frygter ikke sker i speltinficerede politisk korrekte tid vi lever i nu.

Filmen er senere udgivet på DVD, men aldrig i en restaureret udgave.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Denne tråd har taget den perfekte drejning :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mand Bider Hund

https://www.imdb.com/title/tt0103905/

https://da.wikipedia.org/wiki/Mand_bider_hund

Ikke for sarte sjæle. Kræver nok en speciel form for meget sort humor - og en sort sjæl.

Den kan YouTubes her:



Indgang på eget ansvar og alt det der ...

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er fandeme en ond film. Den var kult da jeg gik i gymnasiet. Så en dag så jeg den. Det skulle jeg måske ikke have gjort.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Vi bestilte den hjem til udlejning i en videobiks i det gamle slæng. Vi fik nogle meget mærkværdige blikke dernede.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Man Bites Dog er ret fed, men husker den ikke som specielt ubehagelig. Kan være at jeg har glemt detaljerne. I lidt samme boldgade, så kan jeg anbefale Angst fra 1983. Det er for vild den film, og meget ubehagelig. Der er også Seul Contre Tous, som også har den der ret rå følelse, som Man Bites Dog har.

Nyt svar