Indrømmer du dine fejl?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indrømmer du dine fejl?

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har lagt mærke til, at folk næsten aldrig indrømmer når de tager fejl i debatter - online såvel som ude i den virkelige verden.

Jeg indrømmer gerne mine fejl - hvilket også er bevist utallige gange her på Lydmaskinen.

Men jeg er ærlig talt træt af at jeg er den eneste som folk kan se begår menneskelige fejl.

Alle andre virker som om de tror de er guddommelige, så guddommelige at de aldrig nogensinde kan tage fejl.

Hvorfor?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Vi laver da alle fejl, og det er da også helt almindeligt at læse om brugere her på Lydmaskinen der indrømmer det, nogle mere åbentlyst end andre, og nogle gange pakket ind i en sund portion humor..

Og guddommelig er der vel ingen af os der tror vi er, slet ikke mig, jeg er i hvertfald klart den mest ydmyge herinde overhovedet!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg er ikke perfekt. Jeg er kun den bedste.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:Vi laver da alle fejl, og det er da også helt almindeligt at læse om brugere her på Lydmaskinen der indrømmer det, nogle mere åbentlyst end andre, og nogle gange pakket ind i en sund portion humor..

Og guddommelig er der vel ingen af os der tror vi er, slet ikke mig, jeg er i hvertfald klart den mest ydmyge herinde overhovedet!
Jeg mener ikke på Lydmaskinen. Har indtryk af at folk godt kan indrømme fejl her.
Men der er steder "derude" som er ret slemme.

Med "gudommelig" mener jeg at man tror man er fejlfri i alle ens holdninger/synspunkter, og aldrig vil give sig uanset modargumenter.
Det er ikke ment bogstaveligt, at man tror man er Gud eller har kontakt med de højere magter.

Det er kun mig, som må det ;)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Så vi - på Lydmaskinen - skal forholde os til ‘alle andre’ som du lægger mærke til? Kan du komme med konkrete eksempler og evt. lade være med at bare skrive ‘alle andre’?
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Så vi - på Lydmaskinen - skal forholde os til ‘alle andre’ som du lægger mærke til? Kan du komme med konkrete eksempler og evt. lade være med at bare skrive ‘alle andre’?
Nej. Undskyld.

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Ikke for noget, men hvad vil du med de her brokke tråde?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det nærmeste man kommer en beklagelse i den virkelige verden, er når nogle har snydt og bedraget så det driver, og folk er blevet systematisk snydt for mange penge.
Så kommer undskyldningen; "Det var en beklagelig fejl"
Politikkere er osse gode til at undvige undskyldninger. Selv om jeg ikke er Socialkammerat, vil jeg rose Mette F. som en af de bedre til at undskylde.
Senest så jeg Thomas Blackman give sin uforbeholdne undskyldning, for at ha´ lavet noget lort så en af hans artister kom i farezonen.
Der steg han i min agtelse, og han blev osse efterfølgende rost i aviserne.
At undskylde er stort.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Hvilke fejl? 8-)

Nyt svar