Holgers Blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har en Amiga 500 med hele svineriet.

Der findes en velfungerende emu på Mac, men det kræver at du kan skaffe Workbench programmet. Jeg har en ven som har det hele, vil lige kontakte ham.

Sensible Soccer (i den original Amiga udgave) kommer i øvrigt på Xbox Live om ganske kort tid.

Medlemsavatar
Lauge
Forum Donator
Indlæg: 445
Sted: Espergærde (3060)

Indlæg af Lauge »

Holger skrev:Ok, men det var vel bare BASIC?
ha ha - nix. Men det gav jo en grundlæggende viden om hvad det vil sige at skrive kode.
Lauge

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvad så, maskinkode?

På C64 var det assembler, havde også Final Cartridge 1 - 3, og legede da også i både Comal-80 (fedt med de grafiske muligheder) og BASIC.

Amstrad var i øvrigt noget foran mht. visse grafiske tricks på brugerniveau.

Medlemsavatar
Lauge
Forum Donator
Indlæg: 445
Sted: Espergærde (3060)

Indlæg af Lauge »

Holger skrev:Hvad så, maskinkode? Hvad brugte du?
UPS - sorry. Jeg læste dit indlæg forkert. Jeg læste det som jeg stadigvæk skrev basic :-)

Men jeg lærte Locomotiv Basic den gang. Jeg faldt lidt fra igen da mine venner, vi var ca 14, begyndte at kode assembler(maskine kode). Det var simpelthen for langt ude og jeg fattede minus. Den dag i dag er assembler stadigvæk for lang ude - livet er for kort til assembler.

Men de af mine venner der den gang begyndte på maskin kode, arbejder også som konsulenter på Nokia, Sony-Ericsson og Motorola i dag. Jeg koder kun f*cking hjemmesider :-)
Lauge

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Man kan sige at basic faktisk er rimeligt godt til at lære de grundlæggende principper omkring programmering. Logik, syntax, m.v. Assembler er jo det samme bare minus overskuelig syntax.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Holger skrev:Jeg har en Amiga 500 med hele svineriet.

Der findes en velfungerende emu på Mac, men det kræver at du kan skaffe Workbench programmet. Jeg har en ven som har det hele, vil lige kontakte ham.

Sensible Soccer (i den original Amiga udgave) kommer i øvrigt på Xbox Live om ganske kort tid.
Jeg har de orignalle workbench 1.3 disketter - de må kunne gå an... Ja har set at sensible soccer kommer på xbox live, overvejer også at invistere i en når jeg har set det er kommet :D Har spillet Pro Evolution Soccer via live, det er også et af de federe fodbold spil jeg har prøvet...
Holger skrev:Man kan sige at basic faktisk er rimeligt godt til at lære de grundlæggende principper omkring programmering. Logik, syntax, m.v. Assembler er jo det samme bare minus overskuelig syntax.
Basic er og bliver et glimrende udviklings sprog til "uddannelse", jeg er personligt helt tosset med det fortolkede sprog ruby, som tager syntax "steppet" videre... Assembler er som du har været inde på maskinkode, hvor man fortæller direkte hvad da skal ske med direkte adgang til registrerne i processoren - syntax og assembler bør ikke nævnes i samme sætning - mine øjne gør ondt bare af at tænke på asm...

Og jeg er 100% enig med Lauge, livet er for kort til assembler, da jeg studerede skulle vi oversætte et javaprogram til assembler, det er om muligt nok den værste opgave jeg har været stillet overfor...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja helt enig, livet er for kort til maskinkode. Det ville være lidt som at lave musik i en hardware sequencer fra 1985. Muligt i teorien, men dræbende i praksis.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så fik jeg lige kværnet hele Logic Pro 8 manualen igennem i går og i morges (yes, jeg kan speed reade).

Mangler nu Logic Studio manualen, dvs. effekterne.

Default avatar
M. Pedersen

Indlæg af M. Pedersen »

Holger skrev:Så fik jeg lige kværnet hele Logic Pro 8 manualen igennem i går og i morges
Du må være den første mand i historien, der vælger at læse manual/brugsanvisning inden brug af produktet... ;)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Haha, nej jeg sneak peakede da lige i går 30 minutters tid. Er glad i dag hvor det kører fint (laggede lidt i går), men efter genstart her til morges lidt fikumdik kører det.

Har dog stadig mega ærgerligt ikke tid til at lege, da jeg skal lave mastering non stop de næste tre dage.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg lavede lige et Logic icon af Spectrasonics Trilogy Bass, som er fast setup i min autoload.

Billede

Knalder lige det og resten af mine ikoner op på LogicProfiles.com lige om lidt
Senest rettet af Holger søn 23. sep 2007 02:08, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det ser ud som om at Your Boyfriend med Phoenix (Rebecca Loos) snart blir udgivet, måske i anledning af at hun er flyttet efter Beckham til LA.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har et nummer videre i Hitmakers i Sverige. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jamen lækkert da! :) Hvor omfattende er den Hitmakers-konkurrence? Når der både er gang i den i danmark og sverige..

Medlemsavatar
Lauge
Forum Donator
Indlæg: 445
Sted: Espergærde (3060)

Indlæg af Lauge »

Holger skrev:Man kan sige at basic faktisk er rimeligt godt til at lære de grundlæggende principper omkring programmering. Logik, syntax, m.v. Assembler er jo det samme bare minus overskuelig syntax.
Jeg har ALDRIG kodet assempler, og kommer ALDRIG til det. Men en af hovedoversagerne til at folk koder assempler, er at de skal have 100% styr på brug af hukommelsen og en super optimeret performance.
Selve kernen i styresystemer, eller spil til konsoller, er store dele kodet direkte i assempler. Der er jo ikke særlig meget ram i en konsol, så alt skal udnyttes til det yderste.
Lauge

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:Jamen lækkert da! :) Hvor omfattende er den Hitmakers-konkurrence? Når der både er gang i den i danmark og sverige..
Tror det er hele skandinavien.

Har også et nummer med i den danske.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg er lidt forvirret nu men tror at der kun er 1 program og det bliver afholdt i Sverige.

Har 3 numre med nu faktisk :-)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Er der så tre forskellige der fremfører dine numre? kender ikke programmet.

I så fald er det jo ikke dem der burde være i sådan en konkurrence, men dig, da det jo er dig, der skaber hittet...

Forstår jeg ikke konceptet?
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du forstår konceptet.

Men så længe artisten selv har været med til at skrive sangen er det ok.

Default avatar
Kristian
Forum Donator
Indlæg: 713

Indlæg af Kristian »

Så er spørgsmålet vel bare hvor mange artister der kun er medforfattere af navn?

Siger ikke det forholder sig sådan i dit tilfælde, men realistisk set kan der jo nemt være en del af den type?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, men sådan har det jo været i årevis på de fleste albums. Den talentløse artist får en writer's credit for at etablere lidt credibility.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg bakser lidt med ideen om at lave en skole/kursusvirksomhed med hold et par gange om måneden.

Jeg leder efter et navn. Kom med idéer hvis du vil hjælpe mig frit & kvit.

Audio Teknisk Institut

Audio Teknisk Skole

Det må også gerne være helt anderledes og mere mundret men det må gerne lyde lidt "pænt", så det kan fungerer på diplomer m.v.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

kom med fx 5 ting, der bliver PRIMÆRE at du vil undervise i.

er det fx

lyddesign/
produktion/
sangskrivning/

kom med fem vigtige stikord ... til at brygge et kursus/skole navn på.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
lovesquad
Forum Donator
Indlæg: 734
Sted: København

Indlæg af lovesquad »

Holger skrev:Jeg bakser lidt med ideen om at lave en skole/kursusvirksomhed med hold et par gange om måneden.

Jeg leder efter et navn. Kom med idéer hvis du vil hjælpe mig frit & kvit.

Audio Teknisk Institut

Audio Teknisk Skole

Det må også gerne være helt anderledes og mere mundret men det må gerne lyde lidt "pænt", så det kan fungerer på diplomer m.v.
Jeg syntes Audio Teknisk institut klinger meget godt..
Så længe det er sjovt.....
http://www.myspace.com/lovesquad

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

tomcat skrev:
kom med fem vigtige stikord ... til at brygge et kursus/skole navn på.
http://www.popmusic.dk/blivbedre.html

Dog bliver det så ikke privatundervisning, men måske 6-10 personers hold.

Nyt svar