Lidt bund med med ny preamp

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Lidt bund med med ny preamp

Indlæg af AvS »

Jeg har lige fået en mursten smidt ind af døren (Groove Tube The Brick). :)

Jeg har ikke fået prøvet den så meget endnu andet en lidt hurtig vokal og noget synth. Umiddelbart en rigtigt nice preamp, MEN jeg synes dog at det virker som om det ryger en masse bund af mit mic signal.
Når jeg bruger den som DI til mine synths lyder det helt fint, men jeg prøvede så lige for sjov at fyre en synth ind i MIC inputtet (selvfølgelig med meget lav volume på synthen) og her forsvandt en pokkers masse bund fra signalet. Den er selvfølgelig ikke beregnet til dette, men giver det mening at der forsvinder en masse bund når jeg fyrer et line signal ind i mic inputtet? Jeg tænker her på noget impedance missmatch (jeg troede mere at det ville gå ud over toppen).

Medlemsavatar
Mark Norup
Medlem
Indlæg: 1146

Indlæg af Mark Norup »

det kan være der er rullet af i bunden ? men hvorfor vil du os køre det igennem mic indputtet ?
Mvh.
Mark Norup

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Den har ikke noget highpass filter.

Jeg kørte en synth igennem for at høre om der også røg noget bund; ligesom jeg syntes der gør med min mic. Det er dog meget mere markant med en synth så jeg ville bare høre om det er forventeligt efter som der jo helt sikkert vil være noget impedance fnidder ved at gøre dette.

Det er måske lidt svært at gennemskue hvad jeg prøver at sige. :) Jeg er bare lidt i tvivl om den virkeligt skal lyde sådan som den gør (lidt bund), på mine mic optagelser.

Medlemsavatar
Delax
Forum Donator
Indlæg: 3640
Sted: København

Indlæg af Delax »

Det du siger er der mindre bund i mic inputtet end de de andre pre amps du har og om der er andre der har konstateret det på den pre ?
Plugin presets @ https://www.16sounds.com/
.NET Development @ http://www.dotbuch.net/

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Yup tak Delax. :)

Ville være nice hvis der var andre the brick bruger der kan fortælle om de har haft samme oplevelse.

Jeg har også en anden teori, og den lyder at der måske ikke er mindre bund men bare højere mid-høj frekvenser i den, som får det til at lyde som om den mangler bund.
Det er rør preamp og jeg kan bestemt høre rørene tilføje nogle overtoner til mit signal. Kan være at det bare er det. Det var også meget lav vokal så jeg gainede ret hård på dem - de skaber muligvis også en del flere overtoner.

Jeg må teste videre når jeg kommer hjem. Tror bare jeg er overrasket hvor anderledes denne pre lyder end mine andre. Og den lyder bestemt ikke dårligt skal det siges.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Nah den fejler intet.

Det er en kombination af at min mic er lidt tynd/kropløs (ADK 51st) og at The Brick er en del mere defineret i den høje mellemtone/top end mine andre preamps. Jeg synes godt nok at The Brick er noget af et godt køb! Især til de 2000kr som Newmusik tager for den pt.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

AvS skrev:Nah den fejler intet.

Det er en kombination af at min mic er lidt tynd/kropløs (ADK 51st) og at The Brick er en del mere defineret i den høje mellemtone/top end mine andre preamps. Jeg synes godt nok at The Brick er noget af et godt køb! Især til de 2000kr som Newmusik tager for den pt.
Er det muligt at høre et lille brudstykke lyd på noget vokal? :D
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

AvS skrev:Nah den fejler intet.

Det er en kombination af at min mic er lidt tynd/kropløs (ADK 51st) og at The Brick er en del mere defineret i den høje mellemtone/top end mine andre preamps. Jeg synes godt nok at The Brick er noget af et godt køb! Især til de 2000kr som Newmusik tager for den pt.

Har også lige købt en mursten. Jeg har testet den med voc og akk.guit gennem en ADK Vienna, og der synes jeg bunden stod rigtig flot. Det var med en gain på murstenen på kl. 7-8 og line in i mit lyd-interface.

Hvordan går det iøvrigt med din Summit-pre, - er du blevet mere glad for den?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har slet ikke haft tid til at lege med Summitten endnu.

Det var med en gain på murstenen på kl. 7-8 og line in i mit lyd-interface.

? Det kan jeg slet ikke få til at hænge sammen! kl 7 og 8 er jo minimum på den (i hvert fald 7 vil jeg mene). Jeg syntes at næsten al gain på The Brick er samlet oppe omkring kl 3-5 (hvor 5 er max). Er du sikker på at du mener 7-8? Min har skulle være helt op på kl 4 før jeg fik ok signal.

AnotherDan>> Klart. Skal bare lige have fat i en som rent faktisk kan synge!

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

? Det kan jeg slet ikke få til at hænge sammen! kl 7 og 8 er jo minimum på den (i hvert fald 7 vil jeg mene). Jeg syntes at næsten al gain på The Brick er samlet oppe omkring kl 3-5 (hvor 5 er max). Er du sikker på at du mener 7-8? Min har skulle være helt op på kl 4 før jeg fik ok signal.

Yes, - jeg testede med gain kl. 7-8, - line in på et M-audio 1814 firewire-lydkort. Og hvis jeg gainede højere op overstyrede lydkortet. Det skal siges, at 1814 ikke har niveau regulering på line-in. Prøvede også at gå ind via inst. input, som har egen gain, men synes jeg det blev grimt, at gaine højere op end 7-8-stykker, - på voc ihvertfald.
Nu må jeg så indskyde her, at jeg lige har måttet sende Bricken til reparation hos New Musik, da den begyndte af forvrænge fælt i alle områder. Så måske har min opført sig anderledes end din lige fra starten. Men jeg kan da gi` en melding mere, når jeg får den retur.

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Jeg har ok signal fra omkring kl. 12 og opefter - 7-8 er også alt for lidt på min skala - så måske har din Brick været defekt allerede på det tidspunkt. Sjovt at høre, hvorn indstillingen skal være, efter reparationen.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Måske jeg skulle tilføje vedr. bund eller mangel på samme:

Jeg havde en TLA Fat Funker til rådighed sammen med The Brick. Optog en stump akk.guit og voc med begge pre`s. Brugte samme mic. (ADK Vienna) og ingen eq, low cut o.l., - altså helt rå.
(Optog iøvrigt det samme gennem en gammel Trackmaster, preampen i mit 1814-interface og en DBX Minipre, som jeg har haft siden tidernes morgen, for at finde ud af om TLA`en/The Brick var værd at købe eller der skulle ventes på en Gyraf, GR eller lignende.)

Både TLA`en og The Brick var bedre med sidstnævnte som min ret klare vinder, specielt p.g.a. BUNDEN synes jeg. Begge havde bund nok, men TLA`en mudrede noget efter min mening, hvorimod The Brick havde fint styr på den afdeling. Jeg er ikke ekspert på området, men min logik siger mig, at "mudret" bund aldrig bliver helt til at "klare op" eller styre, mens "ren" bund må give mere plads i mixet og også kan gøres mere "tyk", hvis det er det man vil.

Så nu håber jeg ikke, at "min gode bund" forsvinder ud af murstenen efter reparationen, - og Arnold, - jeg skal nok gi` en melding...

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeg lovede jo at melde tilbage, - men: de gode folk hos NewMusik, som skal reparere Brick` en, er vældig flinke at snakke med, men har altså ikke formået at få udført reparationen endnu..., - er sgu lidt træt af at vente!
En af mine venner er skrap til elektronik og loddekolbe, bør jeg få ham til af hjælpe med at bygge en Gyraf istedet for? :roll:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

bluefonia skrev:Jeg lovede jo at melde tilbage, - men: de gode folk hos NewMusik, som skal reparere Brick` en, er vældig flinke at snakke med, men har altså ikke formået at få udført reparationen endnu..., - er sgu lidt træt af at vente!
Den skal nok hele vejen til Groove Tubes i USA gætter jeg på.

Nyt svar