Techno jam +Gratis track

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Techno jam +Gratis track

Indlæg af Morten B »

Jeg fejrer at jeg har nået 2500 følgere på Instagram i dag.

Derfor har jeg lagt et nyt track op til fri download:





Rock on :jam: :jam: :jam:

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Det rykker som altid, Morten !

Hvor meget bearbejder du egentlig dit materiale som f.eks. i den her video ?

Tænker om det er multitrack ind i DAW og mixet/master eller er det bare et direkte stereospor fra en mixer ? :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jenkins skrev:Det rykker som altid, Morten !

Hvor meget bearbejder du egentlig dit materiale som f.eks. i den her video ?

Tænker om det er multitrack ind i DAW og mixet/master eller er det bare et direkte stereospor fra en mixer ? :)
Tak :) Og der er lidt ekstra ryk i den her, det er som om det bliver hurtigere og hurtigere jo ældre jeg bliver :lol:

Jeg laver op til 100% af produktionen uden for computeren, ofte indspiller jeg bare et stereo spor. Lige det her nummer har jeg også indspillet "lead" synthen på et spor, som jeg så har smidt lidt delay og forskelligt på til at sprede det ud i stereo.

Jeg gør dog tungt brug af processering på min master, meget meget mere end nogen mastering engineer ville. Jeg har lidt indset at det fungerer godt for mig at samle det hele analogt, selv med begrænset eq og kompression, og så tærske det godt på masteren.

Men målet er at arbejde endnu mere hen imod en 100% DAW fri produktion.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Sejt, mand!
Hmm, er det kun mig der hører en sær "ssckkrktsschhh"-lyd ved 00:40 ?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Joachip skrev:Sejt, mand!
Hmm, er det kun mig der hører en sær "ssckkrktsschhh"-lyd ved 00:40 ?
Nej, den lyd er også her. Lyder som noget knas fra controlleren med faderne måske ?

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Morten B skrev:
Jenkins skrev:Det rykker som altid, Morten !

Hvor meget bearbejder du egentlig dit materiale som f.eks. i den her video ?

Tænker om det er multitrack ind i DAW og mixet/master eller er det bare et direkte stereospor fra en mixer ? :)
Tak :) Og der er lidt ekstra ryk i den her, det er som om det bliver hurtigere og hurtigere jo ældre jeg bliver :lol:

Jeg laver op til 100% af produktionen uden for computeren, ofte indspiller jeg bare et stereo spor. Lige det her nummer har jeg også indspillet "lead" synthen på et spor, som jeg så har smidt lidt delay og forskelligt på til at sprede det ud i stereo.

Jeg gør dog tungt brug af processering på min master, meget meget mere end nogen mastering engineer ville. Jeg har lidt indset at det fungerer godt for mig at samle det hele analogt, selv med begrænset eq og kompression, og så tærske det godt på masteren.

Men målet er at arbejde endnu mere hen imod en 100% DAW fri produktion.
Haha! Tempoet er lige i skabet :thumbup:

Tak for svar!

Kan du/har du lyst til at, komme nærmere ind på hvad din masterchain evt består af ?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Joachip skrev:Sejt, mand!
Hmm, er det kun mig der hører en sær "ssckkrktsschhh"-lyd ved 00:40 ?
Nej. Shit! Der er sgu sket en fejl ved upload tror jeg. Må lige se om man kan re-uploade indholdet :-|

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jenkins skrev:Kan du/har du lyst til at, komme nærmere ind på hvad din masterchain evt består af ?
Ja da :) Som det er lige nu:

Første led er IK 432. Super nice mastering EQ (Sontec 432 emulering), overvejer seriøst at bygge en hardware version :shock:

Næste led er Kush Novatron. En af de bedst lydende farvelade compressore jeg har arbejdet med og så er den bare virkelig nem at indstille. Den har også et meget brugbart saturation kredsløb som jeg tit bruger.

Novatron bliver efterfulgt af Black Box HG-2 fra plugin alliance. Købte den en dag der var et virkelig godt tilbud, men er faktisk blevet rigtig glad for den.

Til sidst har jeg Elysia Karacter på til lidt mere farvelade.

Så, en stor del af det er faktisk distortion/saturation.

Af og til har jeg dobbelt af disse plugins kørende, hvis jeg f.eks skal bruge et bånd mere på IK 432, eller bare vil sovse endnu mere med saturation. I dette specifikke tilfælde ser det sådan ud:

1. IK 432
2. IK 432
3. Novatron
4. HG-2
5. HG-2
6. Karacter

Et sidste plugin jeg bruger meget er PSP E27. Virkelig vellydende Eq, men lidt farlig på masteren. Den har dog et air band som jeg godt kan finde på at bruge, men så blender jeg som regel lidt af den ind, ellers bliver det for hidsigt.

Har lige lavet et hurtigt før/efter klip hvis du er interesseret: http://www.momecmusic.com/send/propane_ ... xample.wav

Der sker selvfølgelig en del ved at jeg har tracket synthen på en ekstra kanal og så spredt den godt ud i stereo, så hele billedet ændrer sig meget. Optimalt set ville jeg gerne have gjort det uden for DAW'en, men det kunne ikke lige lade sig gøre i det her tilfælde.

Jeg påstår ikke at det er perfekt processeret det her, men jeg er begyndt at være mere ligelad. Det må godt have lidt kant og er ikke bange for lidt støj. Det er jo trods alt en gang beskidt techno :lol:
Desuden hjælper det mig til faktisk at få ting gjort færdige hurtigt, selvom jeg ikke udgiver så meget. Før i tiden fik jeg aldrig afsluttet en skid. Såee, hellere 10 færdige produktioner der er lidt rough, end 1 produktion som aldrig bliver afsluttet.

Sig til hvis du har flere spørgsmål!

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er fedt med et godt tryk-seksten på sådan noget der.

Det ku' være interessant at gøre noget tilsvarende i ren hardware, og se om det ville blive bedre/værre/anderledes.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Joachip skrev:Det er fedt med et godt tryk-seksten på sådan noget der.

Det ku' være interessant at gøre noget tilsvarende i ren hardware, og se om det ville blive bedre/værre/anderledes.
Hvis det ikke skulle have gået så hurtigt, så ville jeg have spurgt dig om assistance, men fik først tanken i går og ville gerne eksekvere hurtigt :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

He he, jeg er klar næste gang. ;)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nice. Du har som altid virkelig flair for genren. :banan:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

SustainerPlayer skrev:Nice. Du har som altid virkelig flair for genren. :banan:
Mange tak :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

groovy :banan: Fedt med det ekstra rytme ved 2:47.

Nyt svar